Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Hvis du skulle gi en deffenisjon eller sette noen krav som måtte være oppfylt for å kunne kalle noe eller noen for en Gud. Hva skulle det være? Anonymkode: 508e7...27d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eventyrfigur Anonymkode: 58aec...27f Det blir litt lite å jobbe med. Ville du kalle Espen Askeland eller Hans (i Hans og Grethe) for gudeskikkelser? Anonymkode: 508e7...27d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 1 hour ago, Anonym bruker said: Hvis du skulle gi en deffenisjon eller sette noen krav som måtte være oppfylt for å kunne kalle noe eller noen for en Gud. Hva skulle det være? Anonymkode: 508e7...27d Et fantasifoster. Anonymkode: daf8f...bd5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Ingenting er umulig, ikke noe vi kan ta på, ikke menneskeskikkelse. Anonymkode: b6117...f93
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 En idé om noe som er større enn en selv. Anonymkode: 21f95...1ec
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Gud er vår felles bevissthet. Gud er kjærlighet. Anonymkode: 6601b...351
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 3 minutter siden, sug lut skrev: Jeg er Gud. For hvem er du Gud og hva gjør deg til Gud etter din definisjon? Anonymkode: 508e7...27d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 Gud er noe mennesker i alle kulturer og til alle tider har funnet opp for å trøste seg når livet ikke er så lett. Det har også vært en måte å forklare alt det vi ikke har svar på. Anonymkode: e5041...4f7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gud er noe mennesker i alle kulturer og til alle tider har funnet opp for å trøste seg når livet ikke er så lett. Det har også vært en måte å forklare alt det vi ikke har svar på. Anonymkode: e5041...4f7 Jeg respekterer fult ut at du ikke tror på noen Gud. Det er ikke det det dreier seg om. Jeg tenker mer på hvilke egenskaper "guden" skulle ha , selv om det er et fantasifoster, for at det kan kalles en gud. Må en Gud være allmektig? Kan en Gud være en maskin? Må en Gud være menneskelignende? Uforståelig smart eller sterk? Kan du defineres som en Gud når du skaper et samfunn i Sims? Anonymkode: 508e7...27d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det blir litt lite å jobbe med. Ville du kalle Espen Askeland eller Hans (i Hans og Grethe) for gudeskikkelser? Anonymkode: 508e7...27d Eh, nei. Men de er heller ikke superhelter. Spiderman er en superhelt og han er også en eventyrfigur. Eventyrfigur er ikke lik Gud. Guder er eventyrfigurer som er nettopp «guder». Anonymkode: 58aec...27f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå