Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Må bare anbefale den til dere som ser etter en ny serie å følge med på. Jeg har aldri blitt så oppslukt i en tv-serie før. Den er helt spesiell og så fantastisk. Tidenes kjærlighetshistorie.. Anonymkode: 3a4a5...ea1
Daquiry Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Drit bra sesong 1 og 2. Resten er helt ok. Mye kliss syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 2 minutter siden, Daquiry skrev: Drit bra sesong 1 og 2. Resten er helt ok. Mye kliss syns jeg. Men nå må jeg jo se ferdig! Anonymkode: ada8f...e9e
Nyttårs barn Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Og mye unødvendig vold, orker ikke se alt det. Men serien er fin altså.
Marriet Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Jeg synes sesong en og to sto seg godt. Men så har det begynt å bli kjedelig. Grei tidtrøyte, men ikke noe mer nå lenger. Er også enig i at det er litt mye kliss. I starten var det greit, men det kan ikke drive hele historien fremover. Hva gjelder vold føler jeg litt det samme, men samtidig er historien til menneskeheten spekket med vold så det hører jo på sett og vis med, men kan sex og vold aleine skaper ikke en god fortelling for meg altså. Har ikke lest bøkene, mulig det tar seg bedre ut i bokform enn på tv.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Enig med HI😍 Ante ingenting om denne serien før for omtrent et år siden. Liker ikke å se på serier engang til vanlig 😂 Ble totalt hekta, og har vært i bobla siden! Elsker den 💞 Anonymkode: db5ec...ab3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Jeg likte også den første, og tildels andre, sesongen. Deretter ble det mer og mer plattheter og kiosklitteratur-aktig. Alle «tilfeldighetene» er lettvinte og lite troverdige. Ok tidtrøyte. Anonymkode: 170d0...c90
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 Så tre episoder. Kjedelig, klisjéfylt kiosklitteratur i serieform. Anonymkode: b6446...43d
LillePunk Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 Sesong 3 tapte seg litt. Men sesong 4 dro det opp igjen 😁
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 12 timer siden, Nyttårs barn skrev: Og mye unødvendig vold, orker ikke se alt det. Men serien er fin altså. Det er ikke så veldig mye vold, det er noen serier jeg ikke orker å se pga vold. Anonymkode: e6743...5d9
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #11 Skrevet 9. januar 2019 17 timer siden, Nyttårs barn skrev: Og mye unødvendig vold, orker ikke se alt det. Men serien er fin altså. Hvilken vold er nødvendig? Anonymkode: 7aba6...dd1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #12 Skrevet 9. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken vold er nødvendig? Anonymkode: 7aba6...dd1 I noen serier/filmer er jo noe vold nødvendig for enten sjanger eller tema eller bare for å "raise the stakes" og skape drama/spenning. Noen ganger er vold mer eller mindre nødvendig fra et historiefortellerperspektiv. Om det ikke er noe risiko er det heller ikke spennende. Om all vold er implisert og aldri blir vist eller er urealistisk, kan det påvirke publikums innlevelse. Men på den andre siden kan for mye eksplisitt vold oppfattes som "gratuitous". Med nødvendig vs unødvendig vold menes det som regel vold som tilfører noe konkret til historien (utvikle karakterer, drive plottet) vs noe som bare er der for å sjokkere eller ikke tilfører noe av substans. I Game of Thrones kan man for eksempel argumentere for at halshuggingen i S1x9 er nødvendig vold, mens knivstikkingen i S6x7 er unødvendig. Anonymkode: 452b2...90e
Hjertefru Skrevet 9. januar 2019 #13 Skrevet 9. januar 2019 Syns ikke det er mye unødvendig vold i Outlander, selv om mye annet rart kan sies om serien. Det er mye skader, operasjoner.... og kropp generelt 😜 Game of Thones derimot... den måtte jeg slutte å se på... der var volden av en helt annen karakter.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #14 Skrevet 9. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvilken vold er nødvendig? Anonymkode: 7aba6...dd1 Kanskje den som skal beskrive at personene i serien ble utsatt for vold? Anonymkode: d10bb...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå