Gå til innhold

Fordomsfullhet mot muslimer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man fordomsfull hvis man ikke vil bli sammen med en mann fordi han er muslim?

Anonymkode: 1a215...e9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Man er klok.

Anonymkode: 0110c...990

Skrevet

Verken troende kristne eller troende muslimer passer for meg. Like barn leker best. Men - jeg mener iķke at en mann nødvendigvis er et dårlig valg fordi han er muslim. De kommer jo i alle varianter, akkurat som kristne. 

Anonymkode: bf111...9e0

Skrevet

Aller først , STOPP å les om du ikke tåler skrive feil og grammatiske feil. Jeg er ikke her for å lære. Skrive er på en måte mitt handikap og jeg velger å skrive  som jeg gjør.

Ja det synes jeg vil jeg svare deg men så retter jeg meg til å si det kommer helt ann på deg selv. Hvor sikker du er på deg selv. Klarer du å stå i mot om han begynner å tvinge deg over i sin tro  ved å skylde på at han ikke kan være med deg om du ikke er muslim. Tvinge deg over til å bruke sjal. La barna deres  vokse opp med en god blanding av norsk og muslimske tradisjoner og kultur. La barna ta sine egene valg når de blir store nok. 

Jeg har muslimske venner og  veninner flere av de har brutt med islams strenge levesett kastet sjal og lever bra. Skilt seg fra dominerende menn. Stått frem som homofile og lesbiske. 

Men jeg har også mistet barndomsvenninner som har gått over til  Islam.  De har brutt med venner og familie For vi er ikke bra folk. 

Anonymkode: 1dc59...cda

Skrevet

Det kommer jo an på om han er sekulær eller strengt religiøs. Jeg ville ikke ha vært sammen med noen som ville påtvinge meg sin religion, enten han var muslim eller Jehovas vitne, for den saks skyld. 

Skrevet
3 timer siden, Fridolen skrev:

Du legger for stor vekt på religiøsiteten, eller mangelen på denne. Kulturen er vel så viktig. Der er det en stor avgrunn. Så nei takk.

Å tro at alle muslimer har en og samme kultur, er fordomsfullt, ja.

Skrevet

Ja det vil jeg si at man er. Har man en tanke om at man ikke kan gifte seg med en som er kristen, muslim, svenske, uføretrygdet, svart, osv, så er det jo på grunn av noen fordommer man har. Hvis ikke, ville jeg gjerne ønsket å høre en annen begrunnelse. 

Anonymkode: d468a...337

Skrevet

Vært sammen med 2 menn som er muslimer. 

1. Snill og forståelsesfull den beste mannen jeg noensinne har hatt. Kom godt overens med familien hans og jeg kunne spise absolutt hva jeg ville når jeg var med han.. søstra hans hadde akkurat samme oppvekst som meg bortsett fra svin. Disse gikk ikke i moskeen ellernoe å i hans familie respekterer de kvinner veldig høyt. Avsluttet forholdet og vi er fortsatt gode venner selvom vi begge har nye partnere.

2. Slo meg å var utrolig kontrollerende. Han ville ha meg til å gå med hijab å sa at hvis vi fikk barn skulle begge bli omskjært. Jeg dumpet han etter hjelp fra politiet å han trakasserte meg i langt tid etterpå.

Menn kan være veldig forskjellige selvom de har samme religion møtt slemme kristne,muslimer og hinduer men også utrolig snille. Det som er viktigst når det kommer til en mann er hvordan han behandler deg og om dere har felles moraler å ønsker for framtiden dere evt skal ha sammen. 

Anonymkode: 7d483...f63

Skrevet
11 minutes ago, Anonym bruker said:

Å tro at alle muslimer har en og samme kultur, er fordomsfullt, ja.

De fleste muslimske land har kultur svært ulik den norske.

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja det vil jeg si at man er. Har man en tanke om at man ikke kan gifte seg med en som er kristen, muslim, svenske, uføretrygdet, svart, osv, så er det jo på grunn av noen fordommer man har. Hvis ikke, ville jeg gjerne ønsket å høre en annen begrunnelse. 

Men det er selvfølgelig ikke fordommsfult å ikke ville gifte seg med en ufør.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De fleste muslimske land har kultur svært ulik den norske.

Den bosniske kulturen er vel ikke så ulikt den norske? Vel, untagen at har bedre kaffe enn oss!

Anonymkode: 72505...dc6

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Den bosniske kulturen er vel ikke så ulikt den norske?

De har et helt annet kvinnesyn.

Skrevet

Kjenner du noen bosnere?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har de ikke. Ikke alle nordmenn har lik kvinnesyn heller. 

Hilsen lykkelig gift bosnisk muslim med bosnisk muslim😀👯‍♀️

Anonymkode: f81dd...2bd

Skrevet

Nei, det har de ikke. Ikke alle nordmenn har lik kvinnesyn heller. 

Hilsen lykkelig gift bosnisk muslim med bosnisk muslim😀👯‍♀️

Må tilføye at jeg har en jobb hvor jeg jobber mye med par som er i kriser, gud hvor mange norske menn jeg har møtt som har et elendig kvinnesyn. 

Skrevet

I så fall er vel muslimer som ikke vil gifte seg med kristne eller jøder også fordomsfulle.

Anonymkode: 1162f...150

Skrevet

I så fall er vel muslimer som ikke vil gifte seg med kristne eller jøder også fordomsfulle.

Anonymkode: 1162f...150

I  så fall er vel kristne som ikke vil gifte seg  med muslimer eller jøder fordomsfulle.

Skrevet
6 timer siden, Fridolen skrev:

Du legger for stor vekt på religiøsiteten, eller mangelen på denne. Kulturen er vel så viktig. Der er det en stor avgrunn. Så nei takk.

"Kulturen"  - altså, tror du islam er en kultur? Kan du forklare hvordan folk i Malaysia, Tunisia, Kina, Burma, Albania, på Maldivene eller på Karlsøy i Troms har samme kultur? For der bor muslimer alle disse stedene...

Anonymkode: ac361...a10

Skrevet

Kommer helt an på vedkommende, på lik linje som at jeg har problemer med fanatikere (være seg kost, religion, etc), veldig åndelige mennesker, FrPere, skikkelig vestkantfolk som innfrir alle forsommer, røykere, rusmisbrukere, endel bloggerne, typisk campingvogn folk osv osv, kunne jeg sikkert fått problemer med en muslim også, eller ikke.

Anonymkode: 4fc7f...e70

Skrevet

Kommer helt an på vedkommende, på lik linje som at jeg har problemer med fanatikere (være seg kost, religion, etc), veldig åndelige mennesker, FrPere, skikkelig vestkantfolk som innfrir alle forsommer, røykere, rusmisbrukere, endel bloggerne, typisk campingvogn folk osv osv, kunne jeg sikkert fått problemer med en muslim også, eller ikke.

Typisk campingvognfolk?

Anonymkode: 0fa97...209

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Typisk campingvognfolk?

Anonymkode: 0fa97...209

😂 Har vogn selv altså, men følte du deg truffet? 😂 Se Montebello, de har overdrevet og betalt litt, men er camping folk som fordommene der (og de finnes!) skygger jeg banen! 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke seksuelt tiltrukket svarte, og jeg er ikke mentalt tiltrukket religiøse. Det er preferanser, ikke fordommer. 

Anonymkode: 157e3...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...