Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Har siden i sommer gått ned mye i vekt, pga dårlig matlyst (vært gjennom en del ting siste tiden). Har det egentlig innmari bra nå og føler at ting har ordnet seg og blitt slik det skal være. Men jeg greier ikke å få tilbake matlysten, kan gjerne gå halvannet døgn uten å spise. Jeg prøver å få i meg litt, men det byr virkelig i mot. Nå begynner vekten å bli såpass lav at jeg må få snudd det. Er det noen som har noen gode råd til meg? Anonymkode: 1ab93...fce
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Prøv tilskudd av b-vitaminer. Jeg har hatt perioder med dårlig matlyst hele livet, spesielt om vinteren, men tar jeg tilskudd av b-vitaminer kommer den tilbake i løpet av en liten uke. Anonymkode: dd1e1...ad5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Spis etter klokka så kroppen venner seg til det. Sett klokkeslett som passer din rutine og jobb, f.eks kl 8-11-14-20 også spiser du litt til hvert måltid. Du trenger ikke spise så mye til hvert måltid, kanskje en smoothie om du ikke klarer noe annet, men venn kroppen til å få påfyll gjennom dagen. Anonymkode: 36139...d4b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Jeg slet med noe tilsvarende for flere år siden. Husker det var vanskelig å komme i gang med spising igjen siden kroppen var så vant til å ikke få mat. Jeg ble ofte dårlig når jeg spiste, noe som gjorde at jeg hvert fall ikke ville spise. Eneste som hjalp var å tvinge meg selv til å spise litt og litt, selv om det ikke frista. Kroppen må venne seg til å få i seg mat og næring. Så tror du bare må få deg selv til å spise selv om du ikke vil eller orker, er det eneste som fungerer. Men ta det i små steg. Masse lykke til Anonymkode: ac8d1...58e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Ikke tenk så mye på hva du spiser. Spis en sjokolade, hvis det er det du får ned! Jeg levde på sjokolade i noen dager da jeg slet med det samme! Melkesjokolade, oboy, nugatti, coco pops o.l. Etter hvert bytta jeg ut litt og litt av sjokolade med sunnere alternativ! Anonymkode: c1bbb...8a0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Tusen takk for gode svar. Jeg får prøve dette, og håpe det virker:) Anonymkode: 1ab93...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå