Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Har prøvd i flere timer nå, men tankene surrer og jeg får ikke sove!😔 I morgen skal jeg på sykehuset å gjennom gå en abort. Noen som har gjort dette før? Hva kan jeg vente meg? Hvar det veeeeeldig vondt? Blødde du mye? Tips og råd tas i mot med takk. Å til dere som er helt i mot abort, jeg har ikke noe valg..Hadde jeg hatt det så hadde jeg ikke hatt timen i morgen til abort. Å ja gikk på prevansjon men ble gravid uansett😔 Jeg gruer meg skikkelig. Anonymkode: cd577...89c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Lykke til i morgen. Jeg er ikke for abort, men om alt annet er prøvd og du ikke klarer å ta vare på en liten en/overgrep/alvorlig handicap så skjønner jeg det. Denne burde du ha lest: https://helsenorge.no/sex-og-samliv/abort Har selv kun opplevd spontanabort (mellom barna mine) så kan ikke fortelle deg hvor vondt det vil gjøre, hvor mye blod o.l det vil bli. Du bør ha noen å støtte deg på uansett i etterkant både psykisk og fysisk. Anonymkode: 5faa4...5fb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Jeg tok kirurgisk abort i sommer. Hadde lette smerter/ubehag samme dag, ellers gikk det veldig fint. Abort er ikke et koselig valg å ta, men noen ganger er det slik. Jeg gråt i det de skulle legge meg i narkose, hun ene sykepleieren stod å strøk meg på hånda. Jeg angrer ikke på avgjørelsen, selv om det var vondt å ta et sånn valg. Håper det går bra med deg, og at du kommer deg fint gjennom det ❤️ Anonymkode: 38879...776
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Har ei venninne som tok i fjor, hun hadde ingen blødninger rett etter men etter noen dager kom det mer, mye. Jeg vil tro det er forskjellig fra kvinne til kvinne hvordan kroppen reagerer. Men ha smertestillende og nok bind klart. Det tøffeste for henne var det psykiske biten. Lykke til, håper du har en som kan støtte deg i dag og tiden fremover. ❤️ Anonymkode: 6b8ec...bf7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Håpet du fikk deg litt søvn til slutt ❤️ Jeg gjennomgikk medisinsk abort etter en MA. Hadde lest om grusomme smerter og voldsomme blødninger på nett først, men smertene var langt fra ille (trengte ikke smertestillende), og jeg blødde ikke så mye som jeg fryktet. Det er ofte de verste historiene man hører. Håper du kommer deg greit gjennom det. Abort er ikke, og skal ikke være, et lett valg, men noen ganger er det riktig. Anonymkode: db837...783
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd i flere timer nå, men tankene surrer og jeg får ikke sove!😔 I morgen skal jeg på sykehuset å gjennom gå en abort. Noen som har gjort dette før? Hva kan jeg vente meg? Hvar det veeeeeldig vondt? Blødde du mye? Tips og råd tas i mot med takk. Å til dere som er helt i mot abort, jeg har ikke noe valg..Hadde jeg hatt det så hadde jeg ikke hatt timen i morgen til abort. Å ja gikk på prevansjon men ble gravid uansett😔 Jeg gruer meg skikkelig. Anonymkode: cd577...89c du har alltid et valg. Du kan velge å ikke ta abort. Anonymkode: e5fac...f3a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 Takk for svar alle sammen❤ Til deg øverst: Jeg kan ikke fullføre svangerskapet pga risiko for egen helse. Er under oppfølging av sykehuset/Nevroavd..Vi (sammen med legene og nevrologene) har prøvd det som går og det resulterte i kraftig forværring av min tilstand, så det gikk ikke.😔 Da ble valget tatt å det eneste vi satt igjen med var abort.. Skal på sykehuset om gå timer.. Fikk noen få timer søvn så det hjalp litt.. Anonymkode: cd577...89c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: du har alltid et valg. Du kan velge å ikke ta abort. Anonymkode: Tro meg! Hadde jeg hatt det valget så hadde jeg ikke tatt abort..Men når det setter mitt eget liv i fare og barna mine kan bli stående uten en mor så ble nok valget som det ble.. Anonymkode: cd577...89c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 Jeg er ikke intressert i at det skal oppstå en diskusjon ang for/mot abort! Alle har sine grunner som tilsier at de ikke kan gjennomføre et svangerskap.. Mitt valg ble sånn pga risiko for egen helse og fostrets helse..(Medisinene jeg går på er svært skadelig for foster og skal ikke brukes før/under/etter svangerskap! Hi Anonymkode: cd577...89c
Giss Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 Sender en stor klem! Jeg skjønner at du har det tøft nå, og at du ikke har ønsket deg den avgjørelsen. Jeg vil tro at det i ditt tilfelle er den psykiske biten som blir den værste. Jeg er sikker på at de kommer til å ta godt vare på deg på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tro meg! Hadde jeg hatt det valget så hadde jeg ikke tatt abort..Men når det setter mitt eget liv i fare og barna mine kan bli stående uten en mor så ble nok valget som det ble.. Anonymkode: cd577...89c Ikke ha dårlig samvittighet .Du trenger ikke forsvare deg. Barna dine trenger deg ! ❤ Det er det som er viktig og riktig. 😊 Anonymkode: c501f...bd3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke ha dårlig samvittighet .Du trenger ikke forsvare deg. Barna dine trenger deg ! ❤ Det er det som er viktig og riktig. 😊 Anonymkode: c501f...bd3 MEn barnet i magen trenger henne ikke? Anonymkode: e5fac...f3a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 Kjære deg. Jeg har vært gjennom det samme, en forferdelig påkjenning psykisk! Det er jo virkelig et valg man for alt i verden vil unngå å ta. Når det kommer til selve smertene skal du ikke uroe deg, det er jo ikke som en vanlig fødsel, du får smertestillende til å dempe smerten helt om du trenger det, det var i alle fall min erfaring. Men kanskje du er ferdig nå allerede ...? Til dere idioter som sjikanerer en anonym person i livskrise: En abort er IKKE et drap! Uansett grunn! En kvinne har rett til å ta abort helt uten å forklare seg. Selv om hun verken ikke har gått på prevensjon eller ikke kan gjennomføre et svangerskap pga medisinske årsaker, som HI her. Et drap er en STRAFFBAR HANDLING. En abort er IKKE en straffbar handling, å ta abort er i følge vår lovgivning lov og kan dermed per definisjon ikke betegnes som et drap. Skal dere sjikanere mennesker som tar abort, får dere flytte til et land som ikke tillater det og steine dem. Punktum. HI, sender en klem og et hjerte til deg ❤️ Anonymkode: 4e466...837
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 Håper det går bra med deg, HI! 😊 Anonymkode: a802a...39b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 Blir bittelitt overrasket av noen av holdningene her, må jeg si. Litt middelaldersk, kan man tenke, men selv i middelalderen tok de hensyn til livssituasjon i slike saker. I en harmonisk, ideell og sykdomsfri verden kan man kanskje unngå aborter, men nå må vi ta utgangspunkt i den virkelige verden. Håper det gikk fint med deg, HI! Anonymkode: ac752...155
Admin Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 Tråden er ryddet for hetsende innlegg, reklame og svar til dette. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 Kjære HI, jeg håper det har gått bra i dag. Jeg hadde utskrapning etter MA og opplevde bare sparsom blødning og lette menssmerter i etterkant. Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Mors helse er viktig, barna du alt har er viktige og din partner er viktig. Måtte sykdommen din komme under kontroll igjen og de beste ønsker for den kommende tiden❤️ Anonymkode: 61bc7...78a
Gjest Darwinia:-) Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 (endret) 7 timer siden, Anonym bruker skrev: du har alltid et valg. Du kan velge å ikke ta abort. Anonymkode: e5fac...f3a Og du kan velge å ikke være ei ondskapsfull fitte, men her er du likevel... Og til moderator som måtte vurdere å slette denne kommentaren: at det er verre å kalle anonym ei fitte enn å kritisere ei som MÅ ta abort av hensyn til liv og helse....herregud, skjerp deg! Endret 8. januar 2019 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 Hei igjen. Hi her! Vet ikke helt hvordan jeg skal si at det gikk, men så langt er det bare veldig tungt..Ingen smerter eller noe, fikk første tablett idag og resten skal tas torsdag. Takk til alle dere som skrevet her, alle klemmene er mottatt❤ Å til dere som har kommet negative utsagn her, skjerp dere! Troll som dere er noe jeg velger å bare ta med ei klypa salt. God natt flott folk her inne❤ Dere er gull verdt Anonymkode: cd577...89c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #20 Skrevet 9. januar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: MEn barnet i magen trenger henne ikke? Anonymkode: e5fac...f3a Kan du lese egentlig? Anonymkode: 4965a...59b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #21 Skrevet 9. januar 2019 21 timer siden, Anonym bruker skrev: MEn barnet i magen trenger henne ikke? Anonymkode: e5fac...f3a Når man har er valg som innebærer så stor risiko som hi har så har man to valg. Det ene er å velge å være en mor for de barna hun allerede har, det andre er å risikere å gjøre de barna hun allerede har morløs og det nye barnet morløs (hvis det i det hele tatt hadde overlevd). Det siste alternativet er ikke et reelt alternativ for hi (og sannsynligvis ikke for noen andre heller), og da sitter hun igjen med ingen andre alternativer enn å ta abort. Var det enklere å forstå for deg? Anonymkode: c2878...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå