Gå til innhold

Gravid-følelse... men negative tester?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynnelsen først:

Jeg bruker hormonspiral. Har sittet i et par år nå. I slutten av september testet jeg svakt pos gravitest (Rfsu strimler fra apotek og gravitest kjøpt på kiwi). 

Jeg regnet på det og fant ut av at unnfangelse var 3 uker før dette. Bestilte legetime og tok ny gravitest der. Denne var negativ. Fikk og ul for sjekk av spiral og om denne lå riktig. Legen kunne ikke finne noe tegn til fortykket slimhinne (såpass tidlig er vel det eneste synlige tegn på ul) og spiralen lå der den skulle.

Jeg slo meg til ro med det. I utgangspunktet ønsker ikke vi fler barn, så dette var igrunn helt greit. Eneste jeg kan skjønne, må jo ha vært at unnfangelse fant sted, men at jeg aborterte pga spiralen.

i mellomtiden har jeg levd livet som normalt. Hatt et par fester, snust så og si daglig (skal sies at jeg selvsagt hverken snuste eller drakk under mine to forrige svangerskap).. 

men den siste uken har det føltes rart igjen. Sånn rart som jeg husker det føltes da jeg først begynte å kjenne bevegelse ved de andre svangerskapene. Det kommer og går, men det er den der litt diffuse «fisken som slår med halen» inni der?! Så jeg testet på nytt nå, og den var negativ. Gudsjelov!! Sånn som jeg har snust og kosa meg med øl og vin (ikke overdrevet, men som nevnt, et par fester)

det går ikke an å være gravd nå i uke 14-15 for så at det ikke slår ut på gravitest?

er forøvrig mirena hormonspiral jeg har, til info.

har aldri hatt denne fornemmelsen før, bortsett fra da jeg gikk gravid. Det er ikke luft heller, for det et liksom... «der» om dere skjønner

Anonymkode: 3d36d...f53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og om jeg så skulle være så «uheldig» og være gravid (stakkars unge 😢), hva med snusen og alkoholen, jeg må jo ha skadet den lille for livet? 😢😢 Håper virkelig «bare» det er jeg som helt på bærtur, håper ikke jeg er gravid 😣 

Jeg som ikke engang drakk kaffe da jeg gikk gravid 🤦🏼‍♀️

Hi

Anonymkode: 3d36d...f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...