Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Fant i kveld ut at dattera mi på 9 år har tik tok på nettbrettet sitt. Jeg visste ikke om det men ho hadde hatt besøk av ei venninne i dag og når ho venninna hadde gått heim så hadde ho fortalt mora at nesten alle jentene i klassen har tik tok (2 som ikke har) så mora spurte meg om det stemte. Jeg snakka med dattera mi om det og ho sa at ho såg på filmer o.l. , men delte ingenting videre. Hvordan reagere? Har vært naiv forstår jeg, for trodde ikke dattera mi hadde den appen. Anonymkode: 64cdc...25c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Dette har en aldersgrense på 13 år som man må bekrefte ved nedlasting. Dessuten bør man være svært obs på personverninnstillinger. Det er ikke noe jeg ville gitt mine barn på 9 lov til, nei, om så hvert eneste nabobarn fikk lov - hele vitsen er å kunne dele videoer av seg selv. Du kan lese mer her. https://www.barnevakten.no/anmeldelse/tik-tok-including-musical-ly/ Anonymkode: dc46d...faa
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette har en aldersgrense på 13 år som man må bekrefte ved nedlasting. Dessuten bør man være svært obs på personverninnstillinger. Det er ikke noe jeg ville gitt mine barn på 9 lov til, nei, om så hvert eneste nabobarn fikk lov - hele vitsen er å kunne dele videoer av seg selv. Du kan lese mer her. https://www.barnevakten.no/anmeldelse/tik-tok-including-musical-ly/ Anonymkode: dc46d...faa Dattera mi hadde den appen allerede, ho har vel så bare trykt seg videre og på en måte akseptert at ho er 13 år. Skal prate med ho i morgon kveld. Forstår at vi må ha strengere kontroll på kva hun driver med. Tenker dere at ho forlange at ho sitter med nettbrettet i stua og ikke på rommet bak lukka dør kan være passande? HI Anonymkode: 64cdc...25c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 7-åringen min har det også, og de fleste i klassen hans... Ifølge ham er han den eneste som ikke får lov til å legge ut filmer, og han har også vist meg filmer av mange i klassen der. Jeg stusset litt og lurte litt på om det var jeg som var for streng, men syntes det virket skummelt, så det er godt å se at det er flere som er skeptiske. Anonymkode: bb99c...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå