Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Jeg leser om mine forfedre. Der dukker det opp litt av hvert. Nå har jeg akkurat lest om en seilskuteskippper i begynnelsen av dampskipstiden. "Sørgelig nok" var han kaptein på 8 skip som gikk ned, men ikke en eneste mann druknet. Noe sier meg at forsikringssvindel ikke er noe nytt 😂. Andre med morsomme anehistorier? Anonymkode: 444bf...760
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Forsikringssvindel er nok like gammelt som forsikringsbransjen. 😉 Ikke funnet ut så mye morsomt med tradisjonell slektsforskning, men en DNA-test jeg lot meg friste til å kjøpe viste at jeg er 2, noe prosent afrikaner. Har grubla og grubla, men kan ikke forstå hvordan dette har foregått. 😂 Testen viste ellers at jeg er delvis østeuropeer, noe som gir mer mening ut fra min families historie. Anonymkode: e86d3...724
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Ha-ha... tror du må ha rett i at din forfar drev med forsikringssvindel, Hi En av mine forfedre ble latterliggjort i nærmiljøet fordi han var den eneste som hadde skaffet seg en livsforsikring, han jobbet på sjøen. Han døde på sjøen, og eneste som gjorde at enka og alle ungene greide seg var den lille forsikringen. De hadde det fremdeles veldig, veldig trangt, men da slapp de å tigge og de slapp å sulte. Da jeg fikk slektstreet mitt tilbake noen hundre år oppdaget jeg at en av mine formødre heter det samme som moren til min nærmeste venninne. Både fornavn og etternavn er sjeldne, så det kan være morsomt å finne ut om vi er i slekt, mest trolig er vi det - om enn langt ute Jeg har veldig lyst å utforske en del av slekten vi ikke vet noe om, håper det kan komme opp en del spennende der. Anonymkode: 83703...7c0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Ja, noe komisk her også: jeg er sanger og musiker, det er det jeg lever av. Da jeg fant tippoldefars vitnemål fra lærerskolen ("seminariet") fra siste halvdel av 1800-tallet, viste det seg at han fikk nogenlunde i sang 😛 Anonymkode: 1bf23...61d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå