MrGoodMan Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Er ufattelig at så mange mennesker ser på seg selv som språkets voktere. Det legges jo knapt ut en tråd her uten at diskusjonen ender opp i masse kverulering og drittslenging om skrivefeil, orddeling etc. Man rakker ned på disse som skriver litt feil på en slik måte at jeg blir helt flau. Tenke seg til å anse det som sin plikt her i livet å ødelegge dagen for noen som kanskje har dysleksi og har blitt mobbet masse for dette. Selv vet jeg at jeg har en svakhet når det kommer til komma og punktum, men skal jeg føle meg dårlig som menneske av den grunn ? I gjennom min jobb så kjenner jeg til flere bedriftsledere som driver selskaper med millionomsetning og har masse ansatte. Dette er personer som ikke gikk ut med toppkarakter i norsk for å si det sånn. Folk må slutte å heve seg over andre og tro de er noe bedre enn oss som av og til kliner til med en skrivefeil. Dette er ett nettforum for diskusjon ikke en innleveringsoppgave i norsk. (Ja og de samme menneskene vil vel snart forklare meg om mine skrivefeil i dette innlegget)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Jeg synes ikke de som retter på skrivefeil er verre enn de som skriver lange og belærende innlegg der de i det vise og brede legger ut om hva som er feil og dumt med brukerne her. Anonymkode: ffff0...63a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Enig med deg! Men det ryr jo over av sure kjerringer på forumet her, og svært mange av dem har jo en unektelig trang til å heve seg over andre - da ofte ved å påpeke skrivefeil. Anonymkode: 489fa...b4d
Elina Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Jeg tenker at disse menneskene har det veldig vanskelig med seg selv. Lykkelige fornøyde personer kritiserer ikke andre pga. ubetydelige bagateller.
MrGoodMan Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke de som retter på skrivefeil er verre enn de som skriver lange og belærende innlegg der de i det vise og brede legger ut om hva som er feil og dumt med brukerne her. Anonymkode: ffff0...63a Beklager bryderiet, men hyggelig at du tok deg tid til å uttale deg om hva du syns om meg
Hengebukksvinet Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 (endret) Jeg retter av og til på skrivefeil.Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre av den grunn,men syns rett og slett det er trist at folk ikke behersker morsmålet sitt skriftlig.Jeg forstår at noen kan ha problemer med rettskriving,men at 80% av brukerne her inne har dysleksi,har jeg vanskelig for å tro! Endret 7. januar 2019 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Hengebukksvinet skrev: Jeg retter av og til på skrivefeil.Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre av den grunn,men syns rett og slett det er trist at folk ikke behersker morsmålet sitt skriftlig.Jeg forstår at noen kan ha problemer med rettskriving,men at 80% av brukerne her inne har dysleksi,har jeg vanskelig for å tro! Du må huske mellomrom etter punktum og komma. 😉 Anonymkode: 9df52...4d8
MrGoodMan Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Hengebukksvinet skrev: Jeg retter av og til på skrivefeil.Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre av den grunn,men syns rett og slett det er trist at folk ikke behersker morsmålet sitt skriftlig.Jeg forstår at noen kan ha problemer med rettskriving,men at 80% av brukerne her inne har dysleksi,har jeg vanskelig for å tro! Ja skjønner hva du mener, men så handler det jo liksom også om hvordan man retter på skrivefeil da
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 21 minutter siden, MrGoodMan skrev: Er ufattelig at så mange mennesker ser på seg selv som språkets voktere. Det legges jo knapt ut en tråd her uten at diskusjonen ender opp i masse kverulering og drittslenging om skrivefeil, orddeling etc. Man rakker ned på disse som skriver litt feil på en slik måte at jeg blir helt flau. Tenke seg til å anse det som sin plikt her i livet å ødelegge dagen for noen som kanskje har dysleksi og har blitt mobbet masse for dette. Selv vet jeg at jeg har en svakhet når det kommer til komma og punktum, men skal jeg føle meg dårlig som menneske av den grunn ? I gjennom min jobb så kjenner jeg til flere bedriftsledere som driver selskaper med millionomsetning og har masse ansatte. Dette er personer som ikke gikk ut med toppkarakter i norsk for å si det sånn. Folk må slutte å heve seg over andre og tro de er noe bedre enn oss som av og til kliner til med en skrivefeil. Dette er ett nettforum for diskusjon ikke en innleveringsoppgave i norsk. (Ja og de samme menneskene vil vel snart forklare meg om mine skrivefeil i dette innlegget) Anonymkode: 8b143...13d
litekreativtbrukernavn Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 Har selv dysleksi, overivrig autocorrect, og tidvis blindhet for og/å 😅🤦♀️ Hender faktisk at jeg skriver som "anonym" når jeg ser at de rette menneskene har slengt seg inn i en diskusjon, bare fordi jeg rett og slett ikke orker å ta stilling til de. Missforstå meg rett, jeg er ikke noe persilleblad, men gidder ikke avsporingen og argusøynene som jeg ser at de kan følge andre med hvis de våger å gjøre en feil 😏
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 7 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev: Har selv dysleksi, overivrig autocorrect, og tidvis blindhet for og/å 😅🤦♀️ Hender faktisk at jeg skriver som "anonym" når jeg ser at de rette menneskene har slengt seg inn i en diskusjon, bare fordi jeg rett og slett ikke orker å ta stilling til de. Missforstå meg rett, jeg er ikke noe persilleblad, men gidder ikke avsporingen og argusøynene som jeg ser at de kan følge andre med hvis de våger å gjøre en feil 😏 Avsporing på vei, men åh åh, du sa «misforstå meg rett.» 🤪 Anonymkode: 96cd5...c19
litekreativtbrukernavn Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Avsporing på vei, men åh åh, du sa «misforstå meg rett.» 🤪 Anonymkode: 96cd5...c19 Er det feil også blitt 🤨🤔👮♀️👮♂️
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 31 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: Jeg retter av og til på skrivefeil.Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre av den grunn,men syns rett og slett det er trist at folk ikke behersker morsmålet sitt skriftlig.Jeg forstår at noen kan ha problemer med rettskriving,men at 80% av brukerne her inne har dysleksi,har jeg vanskelig for å tro! Det skal være mellomrom mellom punktum og neste bokstav. Anonymkode: 21049...b53
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 48 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: Jeg retter av og til på skrivefeil.Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre av den grunn,men syns rett og slett det er trist at folk ikke behersker morsmålet sitt skriftlig.Jeg forstår at noen kan ha problemer med rettskriving,men at 80% av brukerne her inne har dysleksi,har jeg vanskelig for å tro! Men det er ikke din eller noen andre sin jobb, å rette på fremmede mennesker på et forum Anonymkode: 8b143...13d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #15 Skrevet 7. januar 2019 Har selv fått korreksjon på 4-5 ting etter jeg fylte 25 år. Ergo skriver jeg bedre og mer forståelig nå enn før. Det er kun en fordel for meg selv. Jeg føler meg heller ikke tråkket på eller mindre verdt av at fremmede mennesker på internett påpeker at det banan ikke staves med doble konsonanter. Anonymkode: 9fd76...55c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, MrGoodMan skrev: Er ufattelig at så mange mennesker ser på seg selv som språkets voktere. Det legges jo knapt ut en tråd her uten at diskusjonen ender opp i masse kverulering og drittslenging om skrivefeil, orddeling etc. Man rakker ned på disse som skriver litt feil på en slik måte at jeg blir helt flau. Tenke seg til å anse det som sin plikt her i livet å ødelegge dagen for noen som kanskje har dysleksi og har blitt mobbet masse for dette. Selv vet jeg at jeg har en svakhet når det kommer til komma og punktum, men skal jeg føle meg dårlig som menneske av den grunn ? I gjennom min jobb så kjenner jeg til flere bedriftsledere som driver selskaper med millionomsetning og har masse ansatte. Dette er personer som ikke gikk ut med toppkarakter i norsk for å si det sånn. Folk må slutte å heve seg over andre og tro de er noe bedre enn oss som av og til kliner til med en skrivefeil. Dette er ett nettforum for diskusjon ikke en innleveringsoppgave i norsk. (Ja og de samme menneskene vil vel snart forklare meg om mine skrivefeil i dette innlegget) Det er grådig morsomt å rette på det de som klager på andres rettskriving. Da blir de ofte helt stille!😂 Anonymkode: 47a90...005
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Hengebukksvinet skrev: Jeg retter av og til på skrivefeil.Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre av den grunn,men syns rett og slett det er trist at folk ikke behersker morsmålet sitt skriftlig.Jeg forstår at noen kan ha problemer med rettskriving,men at 80% av brukerne her inne har dysleksi,har jeg vanskelig for å tro! Pass på din egen grammatikk!😅 Anonymkode: 47a90...005
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #18 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, litekreativtbrukernavn skrev: Er det feil også blitt 🤨🤔👮♀️👮♂️ Kan jeg spørre hvor du er fra? Det er nemlig bare jeg (neida, men jeg og folk jeg kommer fra) som har den ordstillingen med hovedverb til slutt, "Er det feil blitt", dvs som i tysk. Normalordstilling i norsk vil jo være "Er det også blitt feil". Kan jeg tippe nordre Vestfold/søndre Buskerud? Anonymkode: 89cae...66c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå