Gå til innhold

Hva er sannsyligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig sannsyligheten for at man blir gravid av samleie en dag etter mens når man har en syklus på 30 dager?  🙃

Anonymkode: dcd29...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til stede.

Anonymkode: fcdb6...ecd

Skrevet

Selv har jeg El på dag 9, som for meg er to dager etter mens. Blitt gravit på første sameie uten prevansjon to ganger på rappen nå 😉

Så om du har syklus litt utenom "boka", slik som jeg, så er den høy. Ellers så kan sæd leve opptil 7 dager inni deg, så sannsynligheten er der uansett ja. 

Anonymkode: 17092...e10

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv har jeg El på dag 9, som for meg er to dager etter mens. Blitt gravit på første sameie uten prevansjon to ganger på rappen nå 😉

Så om du har syklus litt utenom "boka", slik som jeg, så er den høy. Ellers så kan sæd leve opptil 7 dager inni deg, så sannsynligheten er der uansett ja. 

Hvor lang syklus har du? :o

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang syklus har du? :o

27-30 dager, men El alltid dag 8-10 de siste 10årene.

Fant det ut gjennom ul, og siden El tester, når jeg forsøkte å bli gravid med første. Ikke rart det ikke skjedde noe, vi hadde jo stort sett sex dag 12 og utover 🙈

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

27-30 dager, men El alltid dag 8-10 de siste 10årene.

Fant det ut gjennom ul, og siden El tester, når jeg forsøkte å bli gravid med første. Ikke rart det ikke skjedde noe, vi hadde jo stort sett sex dag 12 og utover 🙈

Ja okei :) tok en cleablue test med ukeindikator som sa 2-3 uker, men vet ikke hvor godt de egentlig funker.. men hvis det er som den sier så burde jeg blitt befruktet ca dag 13.. men men 

Skrevet

Får man ikke mensen ganske nøyaktig 14 dager etter eggløsning?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får man ikke mensen ganske nøyaktig 14 dager etter eggløsning?

De aller fleste får det, men det er aldri noen regler uten unntak, så det finnes helt klart kvinner med andre sykluser også.

Anonymkode: 577b5...4c1

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja okei :) tok en cleablue test med ukeindikator som sa 2-3 uker, men vet ikke hvor godt de egentlig funker.. men hvis det er som den sier så burde jeg blitt befruktet ca dag 13.. men men 

Den sier vel bare noe om hvor mye hcg det er i urinen din, og der også kan det være forskjeller. Noen har mer enn andre... Så kanskje testen ville vist 1-2 hos noen som hadde mindre hormoner i urinen enn det du har, selv om dere var akkurat like langt på vei.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den sier vel bare noe om hvor mye hcg det er i urinen din, og der også kan det være forskjeller. Noen har mer enn andre... Så kanskje testen ville vist 1-2 hos noen som hadde mindre hormoner i urinen enn det du har, selv om dere var akkurat like langt på vei.

2-3 stemte perfekt med mens syklusen min, men ja man vet vell aldri 😛 

Skrevet

Sjansen for å bli gravid er der uansett når man har ubeskyttet samleie... Men jeg lurer på om sæden alltid strekker til? Altså, jeg har hatt ubeskyttet sex med min partner nå i 5 måneder uten å bli gravid - nå har vi ikke såååå mye sex da jeg er utrolig plaget med å få uvi ved hyppig samleie, men vi har sex værtfall 4-5 ganger i mnd (alt etter som), og det er enten i starten av en mens, slutten av en mens, eller midt i mellom når man han eggløsningsperioden, men er enda ikke blitt gravid... Hvor stor er sjansen for at jeg da kommer til å bli gravid lurer nå jeg på? Har begynt å tro at jeg ikke blir det? Kanskje sæden ikke strekker godt nok til egget? 

Anonymkode: 43acf...672

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjansen for å bli gravid er der uansett når man har ubeskyttet samleie... Men jeg lurer på om sæden alltid strekker til? Altså, jeg har hatt ubeskyttet sex med min partner nå i 5 måneder uten å bli gravid - nå har vi ikke såååå mye sex da jeg er utrolig plaget med å få uvi ved hyppig samleie, men vi har sex værtfall 4-5 ganger i mnd (alt etter som), og det er enten i starten av en mens, slutten av en mens, eller midt i mellom når man han eggløsningsperioden, men er enda ikke blitt gravid... Hvor stor er sjansen for at jeg da kommer til å bli gravid lurer nå jeg på? Har begynt å tro at jeg ikke blir det? Kanskje sæden ikke strekker godt nok til egget? 

Anonymkode: 43acf...672

Sjekk sæd kvaliteten hans. Og finn ut nøyaktig når du har El. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...