Gå til innhold

Bli med på å begrense mobilbruken! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innser at jeg bruker mobilen litt for mye når jeg er med barna, og vil ta grep. 

Kom gjerne med tips, og sleng dere på :)

Jeg tenker at mellom 15.00 og 19.00 skal være mobilfritt hos meg, med unntak av om noen ringer eller vanlige ting. Vi er hjemme 15 og jeg har en sønn som sover ca 19, derfor har jeg valgt dette.

Jeg sitter ikke med den konstant, men litt før middag og litt etter. Det slo meg bare her om dagen at det er så utrolig unødvendig å sitte å se etter ting på finn eller sjekke facebook når sønnen min på 2.5 år er våken og leker. Verken nyheter eller andre ting blir borte før 19.00 😅

Anonymkode: 01334...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God ide!! 👍 I'm in! 😄

Skrevet

En ting jeg kom på som kan hjelpe meg som i utgangspunktet har litt OCD og er livredd for å glemme ting 😛

Og kanskje et bra tips til andre: Ha en lapp på kjøkkenbenken eller et sted som passer deg, og når du plutselig kommer på at du må bestille service på varmepumpa, sjekke om du kan bytte fastlege, sjekke om noe selger den kommoden du ønsker deg på finn etc, så noter det ned og gjør det når ungene er lagt :) For et stort problem hos meg er at når jeg kommer på sånne ting så skal det gjøres NÅ, dvs mye mobilbruk!

Skrevet

Jeg velger å være helt konsekvent på at mobilen kun brukes til å ringe og sende meldinger med, og så tar jeg bilder med den. Alt jeg gjør på nett gjør jeg på pc, da blir jeg veldig bevisst på nettiden.

Anonymkode: 5e89b...630

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ting jeg kom på som kan hjelpe meg som i utgangspunktet har litt OCD og er livredd for å glemme ting 😛

Og kanskje et bra tips til andre: Ha en lapp på kjøkkenbenken eller et sted som passer deg, og når du plutselig kommer på at du må bestille service på varmepumpa, sjekke om du kan bytte fastlege, sjekke om noe selger den kommoden du ønsker deg på finn etc, så noter det ned og gjør det når ungene er lagt :) For et stort problem hos meg er at når jeg kommer på sånne ting så skal det gjøres NÅ, dvs mye mobilbruk!

Takk for tipset!! 😊

Dette skal prøves ut! 👍

Skrevet

Jeg er med!

Fast plass til tlf hjelper meg. Da må jeg gå til den om det er noe 😉

Smart ide med huskelapp å notere på!

Skrevet

Mamma og de har ett slags mobilhotell hos dem,det hadde jeg også trengt hehe.. Bruker mobilen altfor mye når småen er her.

Anonymkode: 8ae85...128

Skrevet

Fast plass til telefonen er lurt, supert tips :)

Skrevet

Hvis du har iPhone kan du trippelklikke på betjeningsknappen, da vil skjermen gå over til svart/hvitt og bli mindre forførerisk. 

Slett apper og spill som bare er underholdning

Installer evt en app som holder telling med hvor mange timer i døgnet du bruker på den.

Anonymkode: a7f30...eae

Skrevet

Mitt beste råd til selv må nok være å slette facebook og finn.no fra mobilen,er de to tingene som fristet mest på mobilen. Eventuelt slå av nettet på mobilen de timene sønnen min er våken.

Anonymkode: 8ae85...128

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...