Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Jeg har hypersensitiv hud, og har de siste årene opplevd en forverring. Kan ikke bruke allverdens dusjsåper lenger, reagerer på det meste Også vann. Får jeg vann på huden blir den dehydrert. Men det er ikke det jeg lurer på, det jeg har opplevd de siste årene (1-2 årene) er at jeg har fått "inngrodde kviser". Overalt. Jeg får byller som sitter dypt, dypt i huden som jeg ikke får gjort noe med. En gang var det så ille at byllen ble stor som en golfball og jeg måtte til legen. Han skar den istykker uten bedøvelse, det var mildt sagt vondt Så får jeg stadig disse dype kulene på ryggen, i underlivet, på brystene, i ansiktet. Overalt bortsett fra på bena og hendene. Hva skjer med huden min? Hva kan være årsaken til dette? Anonymkode: aa089...16e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Du har vel vært hos hudlege? Anonymkode: 7d795...b7c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har vel vært hos hudlege? Anonymkode: 7d795...b7c Nei.. men skal om 2 mnd for noe annet Anonymkode: aa089...16e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei.. men skal om 2 mnd for noe annet Anonymkode: aa089...16e Oi, hvorfor har du ikke det? Plagene dine høres jo helt forferdelige ut, og burde sjekkes av noen som har god greie på det Anonymkode: 7d795...b7c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, hvorfor har du ikke det? Plagene dine høres jo helt forferdelige ut, og burde sjekkes av noen som har god greie på det Anonymkode: 7d795...b7c Fordi det ikke er hele tiden.. Anonymkode: aa089...16e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Noen får slike byller lettere enn andre, det har et navn.... Snakk med lege/hudlege om det, men jeg tror ikke det har noen kur, du må bare leve med det. Jeg så noe om det på TV engang, mener det var svettekjertler som ble betente så de som var ille rammet fikk mange under armene, i lysken og andre steder det er mye svettekjertler, men det finnes visst flere grader av det. Hun som var på TV var nærmest ufør, fordi hun alltid hadde masse betente kjertler, men det trenger ikke være så ille altså. Det er ikke uvanlig å få det av og til, et inngodd hår e.l, men når du får det stadig vekk, og "overalt" kan det godt hende det er mer kronisk. Anonymkode: 5c7de...9e1
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Noen får slike byller lettere enn andre, det har et navn.... Snakk med lege/hudlege om det, men jeg tror ikke det har noen kur, du må bare leve med det. Jeg så noe om det på TV engang, mener det var svettekjertler som ble betente så de som var ille rammet fikk mange under armene, i lysken og andre steder det er mye svettekjertler, men det finnes visst flere grader av det. Hun som var på TV var nærmest ufør, fordi hun alltid hadde masse betente kjertler, men det trenger ikke være så ille altså. Det er ikke uvanlig å få det av og til, et inngodd hår e.l, men når du får det stadig vekk, og "overalt" kan det godt hende det er mer kronisk. Anonymkode: 5c7de...9e1 Jeg har aldri fått det under armene eller i lysken🤔 Anonymkode: aa089...16e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Jeg hadde det slik en periode. Masse byller, digre kviser. Legen mente det var stress. Kom en periode jeg hadde det tøft med sykdom hos barn, dødsfall i nær familie og en hektisk jobb. Det sto på ett års tid, selv etter mye av stresset var over så kom de. Anonymkode: d7402...48a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde det slik en periode. Masse byller, digre kviser. Legen mente det var stress. Kom en periode jeg hadde det tøft med sykdom hos barn, dødsfall i nær familie og en hektisk jobb. Det sto på ett års tid, selv etter mye av stresset var over så kom de. Anonymkode: d7402...48a Kan være stress helt sikkert ja, jeg er utsatt for mye stress. Anonymkode: aa089...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå