Gå til innhold

Skal kjøpe meg termometer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg nytt termometer i dag. Er det vits å kjøpe disse nye, og dyrere ir,øre panne ol., eller gjør et vanlig termometer jobben like godt? Jeg har ingen problemer med å måle i baken, og tenker at det er litt bortkasta penger om en skal gå for disse dyre termometrene. Hva tenker dere?

Anonymkode: 1aaf1...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville absolutt kjøpt øre eller panne termometer. For hjemmebruk trenger man ikke så nøyaktige målinger. Å måle temp på barn i rompa er bare unødvendig. Vi gjør det kun på sykehuset ved høy feber eller veldig syke barn 

Anonymkode: 705f5...00d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville absolutt kjøpt øre eller panne termometer. For hjemmebruk trenger man ikke så nøyaktige målinger. Å måle temp på barn i rompa er bare unødvendig. Vi gjør det kun på sykehuset ved høy feber eller veldig syke barn 

Barna mine er så store at det ville blitt rart... Kun jeg selv som skal bruke det.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine er så store at det ville blitt rart... Kun jeg selv som skal bruke det.

holder med et øre eller pannetermometer

Anonymkode: 2fdbc...967

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

holder med et øre eller pannetermometer

Men hvorfor må det være slike dyre øre/pannetermometer. Holder det ikke med et slik digital termometer til 79,- kroner?

Skrevet

Det holder fint med et gammeldags termometer. Det gir deg sikrere målinger enn det meste annet. Bare ikke fortell her inne at du måler i rumpa. Av en eller annen grunn er det en del som ikke takler tanken på det.

Anonymkode: efecc...43b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det holder fint med et gammeldags termometer. Det gir deg sikrere målinger enn det meste annet. Bare ikke fortell her inne at du måler i rumpa. Av en eller annen grunn er det en del som ikke takler tanken på det.

Så det var der jeg tråkket feil 😂

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor må det være slike dyre øre/pannetermometer. Holder det ikke med et slik digital termometer til 79,- kroner?

Joda, det gjør det. Har ikke noe annet selv

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor trenger en voksen så nøyaktig måling da?

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor trenger en voksen så nøyaktig måling da?

Hi er vel mer opptatt av pris enn nøyaktig måling..

Anonymkode: 7545c...8cc

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi er vel mer opptatt av pris enn nøyaktig måling..

Men det var ikke hi jeg siterte

Skrevet

Hvorfor er dere så redde for rumpa deres? En ting at en ikke vil ha analsex, for det kan gjør skikkelig vondt, men en liten febermåler, det gjør meg ingenting. Ikke stikkpiller heller. Syns dere det er vondt? eller er det heller mer på psykiske plan? 

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Hvorfor er dere så redde for rumpa deres? En ting at en ikke vil ha analsex, for det kan gjør skikkelig vondt, men en liten febermåler, det gjør meg ingenting. Ikke stikkpiller heller. Syns dere det er vondt? eller er det heller mer på psykiske plan? 

Vil ikke rote rundt der, eller vaske termometere etter bruk. Med småbarn er jeg borti nok avføring fra før.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke redd for rumpa mi, jeg ser bare ikke poenget eller nødvendigheten i å ha så nøyaktig måling.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil ikke rote rundt der, eller vaske termometere etter bruk. Med småbarn er jeg borti nok avføring fra før.

De selger jo sånn beskyttelse du skal ha uten på den du stikker inn da.

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke redd for rumpa mi, jeg ser bare ikke poenget eller nødvendigheten i å ha så nøyaktig måling.

Men det er vel ingen som har vært opptatt av nøyaktigheten? Det er vel heller prisen på termometeret, så er en positiv bieffekt at det også er veldig nøyaktig ;)

Skrevet

Hadde det vært termometer kun til meg så hadde jeg nok kjøpt en av de dyre for det er mer behagelig enn å stikke noe oppi rumpen :P Men jeg har en gutt på 7 år som nesten hver gang han har feber får 40 i feber,å når temperaturen ofte er så høy så synes jeg det viktig å måle mest mulig nøyaktig.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er vel ingen som har vært opptatt av nøyaktigheten? Det er vel heller prisen på termometeret, så er en positiv bieffekt at det også er veldig nøyaktig ;)

Jeg blandet 2 anonyme sammen, hun jeg siterte kommenterte ikke sikre målinger, og du spurte heller ikke etter det. Beklager det. Men det er jo nøyaktighet som alltid dras frem som argument om hvorfor man bruker rumpemåling. Man kan like godt måle under armen eller i munnen, ikke noe dyrere det og det gir nøyaktig nok måling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...