Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 1:De fleste ungene i bhg har hunder. Jeg reagerer bare ved å være i bhg, og hadde barna hjemme 4 uker og da var jeg MYE bedre. Så tilbake til barnehagestart og da er jeg mye verre igjen. Etter å ha levert dem klør og nyser jeg. Vasker meg selvsagt på hendene osv. Ungene dusjer annenhver dag for ikke å tørke ut huden. De skifter klær når de kommer hjem. 2:Vi får invitasjoner til å feire bursdag hos folk som har hund. De vil være inkluderende og invitere yngste også, ikke bare eldste, men jeg kan rett og slett IKKE være der hvis de har hund. Mannen har sjelden mulighet. Yngste er for ung til å dra alene.. problem 😕 Hva kan man gjøre?.. Er det grunn nok til å få vaksine? (hundeallergi slår ut på prøver også). Det varierer veldig hvilke hunder også, så jeg aner ikke hvem jeg ikke tåler. Det kommer an på individet ikke bare rasen. Svigers har hund på deltid og hvis vi er der er ikke bikkja der, og hun har vasket og tatt vekk tepper osv og da går det greit for meg. Men jeg kan f.eks. ikke være i samme rom som korthåra hunder, hovner opp over hele og må på kortison noe som gir meg flimmer osv. Anonymkode: fe457...1ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Ja, det er grunn nok til å vaksinere. Når du har såpass store problemer i hverdagen er en selvfæølge at du bør prøve om vaksine hjelper. Gi beskjed til fastlegen så kan hun/han henvise deg. Anonymkode: 1a5ab...0ae
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er grunn nok til å vaksinere. Når du har såpass store problemer i hverdagen er en selvfæølge at du bør prøve om vaksine hjelper. Gi beskjed til fastlegen så kan hun/han henvise deg. Anonymkode: 1a5ab...0ae Ok. Men kan man forvente at slike vaksiner fungerer? Anonymkode: fe457...1ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok. Men kan man forvente at slike vaksiner fungerer? Anonymkode: fe457...1ba Ja, det tror jeg. Jeg er selv vaksinert mot bjørke-allergi og det var hatt veldig god effekt. Nytt liv. Sønnen min er i ferd med å vaksineres mot gress-allergi - vi får se hvordan det går til våren. Tidligere var visstnoik de hunde- og katteallergivaksinenen mindre effektive, men jeg tror de er bedre nå, så det er absolutt verd å forsøke. Anonymkode: 1a5ab...0ae
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det tror jeg. Jeg er selv vaksinert mot bjørke-allergi og det var hatt veldig god effekt. Nytt liv. Sønnen min er i ferd med å vaksineres mot gress-allergi - vi får se hvordan det går til våren. Tidligere var visstnoik de hunde- og katteallergivaksinenen mindre effektive, men jeg tror de er bedre nå, så det er absolutt verd å forsøke. Anonymkode: 1a5ab...0ae Ja, for der har jeg også et dilemma. Jeg skal egentlig vaksineres mot bjørk og gress også. Hvis jeg velger hund må jeg jo velge bort noe annet. Anonymkode: fe457...1ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, for der har jeg også et dilemma. Jeg skal egentlig vaksineres mot bjørk og gress også. Hvis jeg velger hund må jeg jo velge bort noe annet. Anonymkode: fe457...1ba Hmm. Da jeg ble vaksinert mot bjørk måtte jeg ta masse sprøyter over flere måneder. Da fikk jeg også sprøyter i den andre armen, mot timotei (gress?). Jeg reagerer også på katt, men det kunne jeg ikke få samtidig. Jeg syns likevel jeg har blitt mindre alergisk også mot katt, og min ganske svake hundeallergi er helt borte (har hatt hund i fire år nå). Det skal ikke ha noen sammenheng, altså bjørkevaksinen hjelper i prinisippet kun mot bjørk, men jeg er uansett blitt generelt mindre allergisk (kryss-allergiene er også mye svakere). Den gress-vaksinen sønnen min tar nå, er mot gress, og den er kun i tablettform (1 tablett daglig i 3 år). Hvis han skulle tatt begge, måtte han også brukt sprøye (de vurderte det, men vi valgte å først prøve med tablett-vaksine kun mot gress). Bare få en ordentlig utredning, så får dere kartlagt hva du reagerer mest på og hva som er viktigst og hvilke alternativer som fins. Jeg har inntrykk av at det stadig skjer nye ting innen allergibehandling, så kanskje du kan få en behandling som hjelper mot alle allergiene dine. Anonymkode: 1a5ab...0ae
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmm. Da jeg ble vaksinert mot bjørk måtte jeg ta masse sprøyter over flere måneder. Da fikk jeg også sprøyter i den andre armen, mot timotei (gress?). Jeg reagerer også på katt, men det kunne jeg ikke få samtidig. Jeg syns likevel jeg har blitt mindre alergisk også mot katt, og min ganske svake hundeallergi er helt borte (har hatt hund i fire år nå). Det skal ikke ha noen sammenheng, altså bjørkevaksinen hjelper i prinisippet kun mot bjørk, men jeg er uansett blitt generelt mindre allergisk (kryss-allergiene er også mye svakere). Den gress-vaksinen sønnen min tar nå, er mot gress, og den er kun i tablettform (1 tablett daglig i 3 år). Hvis han skulle tatt begge, måtte han også brukt sprøye (de vurderte det, men vi valgte å først prøve med tablett-vaksine kun mot gress). Bare få en ordentlig utredning, så får dere kartlagt hva du reagerer mest på og hva som er viktigst og hvilke alternativer som fins. Jeg har inntrykk av at det stadig skjer nye ting innen allergibehandling, så kanskje du kan få en behandling som hjelper mot alle allergiene dine. Anonymkode: 1a5ab...0ae Jeg har nettopp avsluttet en utredning på sykehus. Så jeg vet hva jeg er allergisk mot. (Ikke alt, men mye) Skulle egentlig ta vaksine i høst, men var så mye frem og tilbake. Har masse masse matallergier. Så vet ikke helt Anonymkode: fe457...1ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 1:De fleste ungene i bhg har hunder. Jeg reagerer bare ved å være i bhg, og hadde barna hjemme 4 uker og da var jeg MYE bedre. Så tilbake til barnehagestart og da er jeg mye verre igjen. Etter å ha levert dem klør og nyser jeg. Vasker meg selvsagt på hendene osv. Ungene dusjer annenhver dag for ikke å tørke ut huden. De skifter klær når de kommer hjem. 2:Vi får invitasjoner til å feire bursdag hos folk som har hund. De vil være inkluderende og invitere yngste også, ikke bare eldste, men jeg kan rett og slett IKKE være der hvis de har hund. Mannen har sjelden mulighet. Yngste er for ung til å dra alene.. problem 😕 Hva kan man gjøre?.. Er det grunn nok til å få vaksine? (hundeallergi slår ut på prøver også). Det varierer veldig hvilke hunder også, så jeg aner ikke hvem jeg ikke tåler. Det kommer an på individet ikke bare rasen. Svigers har hund på deltid og hvis vi er der er ikke bikkja der, og hun har vasket og tatt vekk tepper osv og da går det greit for meg. Men jeg kan f.eks. ikke være i samme rom som korthåra hunder, hovner opp over hele og må på kortison noe som gir meg flimmer osv. Anonymkode: fe457...1ba Finnes det vaksine for hund da? Det har ikke jeg fått med meg. Ellers har du i hvert fall bakgrunn nok til å få det. Snakk med legen. Regner med du allerede går på allergimedisin? Ikke alle fungerer like bra, lurt å teste litt forskjellig. I tillegg er det lurt å sjekke om du bør ha inhalator som folk med astma bruke som du kan bruke litt før og etter i perioder du vet du eksponeres en del. Anonymkode: cb823...1cf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 Hør med sykehuset der du fikk hjelp sist nå, og hva de anbefaler. Går du på allergimedisiner daglig? Jeg går selv på 4 dobbel dose allergimedisin hver dag, da jeg er så kraftig allergisk mot mye. Og det med hund blir jo ikke lettere, etter hvert skal barna dine ha med andre barn hjem, som da har hund hjemme. Da får du jo litt hundehår hjemme og. Anonymkode: 05cb4...ffe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 Det finnes vaksine mot hund, men det er svært variabelt hvor godt det virker... Avhenger av hva vaksinen inneholder vs hva du reagerer på. Men effekten er vanskelig å forutsi, så du får nesten bare prøve Snakk med de som vurderer vaksineringen! Anonymkode: 5bdfa...6fb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hør med sykehuset der du fikk hjelp sist nå, og hva de anbefaler. Går du på allergimedisiner daglig? Jeg går selv på 4 dobbel dose allergimedisin hver dag, da jeg er så kraftig allergisk mot mye. Og det med hund blir jo ikke lettere, etter hvert skal barna dine ha med andre barn hjem, som da har hund hjemme. Da får du jo litt hundehår hjemme og. Anonymkode: 05cb4...ffe Jeg går også på 4 dobbel dose Hvis jeg får hundehår hjemme må jeg uføretrygdes. Så ille er det. Anonymkode: fe457...1ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes vaksine mot hund, men det er svært variabelt hvor godt det virker... Avhenger av hva vaksinen inneholder vs hva du reagerer på. Men effekten er vanskelig å forutsi, så du får nesten bare prøve Snakk med de som vurderer vaksineringen! Anonymkode: 5bdfa...6fb får vel det Anonymkode: fe457...1ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 Snakk med legen din og se om det er noe som kan gjøres, for dette er jo ikke greit. Ett tidligere familiemedlem var som deg, han mått flytte ut av byen for gikk en hund forbi på gata så sleit han feks. Kona la om kostholdet for å se om det kunne ha en innvirkning på adhd hun hadde, siden hun laget mat la jo han også om kostholdet. Hun merket litt bedring, men det var overraskende han som fikk en skikkelig bra virkning av dette. Nå eier de fire hunder og han reagerer ikke. Det viktigst var at de kuttet ut melk kjøpt i butikken, de kjøpe melk rett fra bonden slik at den ikke var bearbeidet av noe slag. Resten av maten var minst mulig bearbeidet, e-stoffer og slike ting. Helt hva aner jeg ikke, for all maten jeg spiste der var for meg helt vanlig. De kjøpte egg osv fra bonden samet litt annet, så mulig det var økologisk osv. Vil tro det finnes litt info om slikt på nett om en søker, det kan nok være noe i dette siden det ofte err mye kryssallergier i mat. Anonymkode: 6bd2c...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå