Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Det lurer jeg på. 😊Hvor mange dager har deres 6 åring av fravær hittil? Vi har endel. Tror jeg. Anonymkode: a135c...8c1
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Han hadde mye fravær høsten han begynte i 1. klasse, stadig en luftveisinfeksjon med feber. 2. klasse var det 2 dager hele høsten, men syk nå siden nyttår. Anonymkode: 65a9b...acf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Ingenting. Det har heller ikke tiåringen, femtenåringen eller attenåringen. Det er ikke normalen å ha en masse fravær. Det var det heller ikke da jeg gikk på skolen. Anonymkode: 9b692...c87
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Et par sykedager og et par feriedager. Anonymkode: f2547...e35
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Han har vært syk og borte fra skolen to dager siden han startet. Eldste i fjerde har også to dager med fravær så langt. Da fjerdeklassingen gikk i andre hadde hun masse fravær. Først vannkopper, så 1.5 uke borte med influensa, et par runder omgangssyke osv. Heldigvis er dette ikke vanlig, men noen år kan de dessverre få alt. Anonymkode: 62b6b...282
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingenting. Det har heller ikke tiåringen, femtenåringen eller attenåringen. Det er ikke normalen å ha en masse fravær. Det var det heller ikke da jeg gikk på skolen. Anonymkode: 9b692...c87 Nei, men er man syk så er man syk. Om du er så heldig og ha barn som er sjelden syke så er det flott for deg, men jeg syns synd på dem om du møter dem med den innstillingen når de er syke. HI spør ikke om skulk hvor mange dager barna deres skulker. Anonymkode: 464a4...329
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 Nesten ingenting, men jeg blir oppgitt over de som tar barna ut i feriedager, når barna i tillegg kanskje har endel sykedager.... Anonymkode: 2fcfa...320
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Ingenting. 6.klassingen har heller ingenting. 8.klassingen har to dager pga migrene. Anonymkode: fdd2f...8fc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 Har heldigvis hatt veldig lite fravær på skolebarna. Han ene (som nå går i sjette) hadde feber en hel uke en gang i fjerde, det er vel det lengste. Yngste fikk vannkopper i første klasse, men vi oppdaget det da han kom hjem etter siste dagen før juleferien, så han slapp fravær fra skolen. 🙂 Mine har heldigvis fått unna mest sykdom i barnehagen! Anonymkode: 04ab6...71b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 I hele 1 klasse var det vel 2 hele dager Anonymkode: 23aa9...cc0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 2 dager. Fikk omgangsyken. Anonymkode: 0fd4e...0df
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 Min hadde 9 dager i 1. klasse. 6 dager pga influensa, 1 dag pga lus og 2 dager for å dra i konfirmasjon. Anonymkode: 505ae...c86
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 Hi her. Takk for svar 😊 Vi er oppe i 12 dager. Alle dagene har hun vært ordentlig syk. 39 og 40 i feber. Sengeliggende. Hun har gått på skolen flere dager halv dårlig også. Hun ble født veldig prematur, så hun blir veldig fort syk. Hun er i tillegg ørebarn og har allergier. Hun har også søsken i bhg som tar med seg mye basselusker hjem. Jeg svarte meg vel egentlig selv her. Bare litt stresset fordi vi skal ha møte med skolen ang dette. Men vi har journaler og dokumentasjon på sykdom. Anonymkode: a135c...8c1
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Takk for svar 😊 Vi er oppe i 12 dager. Alle dagene har hun vært ordentlig syk. 39 og 40 i feber. Sengeliggende. Hun har gått på skolen flere dager halv dårlig også. Hun ble født veldig prematur, så hun blir veldig fort syk. Hun er i tillegg ørebarn og har allergier. Hun har også søsken i bhg som tar med seg mye basselusker hjem. Jeg svarte meg vel egentlig selv her. Bare litt stresset fordi vi skal ha møte med skolen ang dette. Men vi har journaler og dokumentasjon på sykdom. Anonymkode: a135c...8c1 Jeg ville ikke stresset før møtet. Det er sånn som skjer med såpass små barn noen ganger. Jo eldre de blir, desto mindre syke er de som regel. Da min eldste gikk i andre (jeg som svarte her oppe at hun hadde mye fravær det året), så ble det tatt opp i en bisetning i foreldresamtalen. At det var notert og at de håpet det ble bedre. Noe det ble 😊 Det går nok bra skal du se! Anonymkode: 62b6b...282
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #15 Skrevet 7. januar 2019 Ingenting på 6åringen vår 👏👏 Anonymkode: e39f6...bf3
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Takk for svar 😊 Vi er oppe i 12 dager. Alle dagene har hun vært ordentlig syk. 39 og 40 i feber. Sengeliggende. Hun har gått på skolen flere dager halv dårlig også. Hun ble født veldig prematur, så hun blir veldig fort syk. Hun er i tillegg ørebarn og har allergier. Hun har også søsken i bhg som tar med seg mye basselusker hjem. Jeg svarte meg vel egentlig selv her. Bare litt stresset fordi vi skal ha møte med skolen ang dette. Men vi har journaler og dokumentasjon på sykdom. Anonymkode: a135c...8c1 Da har du ingenting å bekymre deg for. Ikke sammenligne ditt barn som har endel problemer med barn som aldri er syke. Skolen vil nok møte deg for å utelukke at barnet har høyt fravær pga overbeskyttende foreldre eller foreldre som bruker ungene til å få en ekstra fridag. Det høres ut som om dette blir null problem for deg.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Takk for svar 😊 Vi er oppe i 12 dager. Alle dagene har hun vært ordentlig syk. 39 og 40 i feber. Sengeliggende. Hun har gått på skolen flere dager halv dårlig også. Hun ble født veldig prematur, så hun blir veldig fort syk. Hun er i tillegg ørebarn og har allergier. Hun har også søsken i bhg som tar med seg mye basselusker hjem. Jeg svarte meg vel egentlig selv her. Bare litt stresset fordi vi skal ha møte med skolen ang dette. Men vi har journaler og dokumentasjon på sykdom. Anonymkode: a135c...8c1 Ingenting å stresse for. Skolen har et regelverk de må følge, og barn som har over en viss prosent fravær må de ha samtaler med for å følge opp at det ikke er skulk eller andre problemer som de kan være med å løse. Du har legeattester og vet at datteren din har hatt et halvår med mye sykdom, da gjør ikke skolen noe mer enn å følge regelverket sitt. De ser at barnet bare har hatt et tøft halvår og ferdig med det. Anonymkode: fdd2f...8fc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #18 Skrevet 7. januar 2019 Jeg er og bekymret over dette. vår datter begynner på skolen til høsten. Hun har forkjølelses og anstrengelses-astma og blir veldig dårlig når hun er forkjølet (dårlig og hoster til hun kaster opp) da har hun ikkeno på skolen og gjøre. Ikke bare får ikke hun med seg noe, men det er og forstyrrende for medelever. vi sliter som bare det i bhg når det kommer til dette og ift sykt barn dager. De siste årene har vi som foreldre brukt alleferiedagene i tillegg for å dekke opp. dette er vel noe man kan fremlegge legeerklæring på ved skolestart? Værst er overgangsperiodene (høst-vinter og vinter-vår) Anonymkode: 3bc18...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #19 Skrevet 7. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er og bekymret over dette. vår datter begynner på skolen til høsten. Hun har forkjølelses og anstrengelses-astma og blir veldig dårlig når hun er forkjølet (dårlig og hoster til hun kaster opp) da har hun ikkeno på skolen og gjøre. Ikke bare får ikke hun med seg noe, men det er og forstyrrende for medelever. vi sliter som bare det i bhg når det kommer til dette og ift sykt barn dager. De siste årene har vi som foreldre brukt alleferiedagene i tillegg for å dekke opp. dette er vel noe man kan fremlegge legeerklæring på ved skolestart? Værst er overgangsperiodene (høst-vinter og vinter-vår) Anonymkode: 3bc18...6ec Du vet at man kan søke om ekstra sykt barn dager for barn med kronisk sykdom fra Nav? Ellers er det ingenting å bekymre seg over mtp skolen. Så lenge det er sykdom så er det sykdom, men som en lenger opp skrev så har skolen retningslinjer å følge og de fleste skoler har i sine retningslinjer at de kaller inn foresatte til en samtale ved mye fravær. Dette er jo for å sjekke om det er feks sykdom som er årsaken eller om det er andre årsaker. Anonymkode: 88874...953
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #20 Skrevet 7. januar 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er og bekymret over dette. vår datter begynner på skolen til høsten. Hun har forkjølelses og anstrengelses-astma og blir veldig dårlig når hun er forkjølet (dårlig og hoster til hun kaster opp) da har hun ikkeno på skolen og gjøre. Ikke bare får ikke hun med seg noe, men det er og forstyrrende for medelever. vi sliter som bare det i bhg når det kommer til dette og ift sykt barn dager. De siste årene har vi som foreldre brukt alleferiedagene i tillegg for å dekke opp. dette er vel noe man kan fremlegge legeerklæring på ved skolestart? Værst er overgangsperiodene (høst-vinter og vinter-vår) Anonymkode: 3bc18...6ec Det er ingenting å bekymre seg for, så lenge dere har legeattester på hva datteren deres feiler er ingen ute etter å "ta" dere pga fravær. Disse møtene som skolen er pålagt å ta går ofte på om de kan tilrettelegge eller gjøre noe for at barnet skal få det bedre... Vil også slenge på at vår eldste sønn hadde det de den gangen kalte astmabronkitt, han hostet hele vinteren føltes det ut som, og tålte veldig dårlig å bli forkjølet. Før han fikk medisiner var han syk hele tiden, men med riktig medisinering ble han veldig mye bedre selv om har fremdeles ble mye sykere enn andre barn hver gang han ble smittet av et virus. Han hadde også falsk krupp og var et ørebarn, så barnehageårene hans var et kapittel for seg altså. Men det jeg ville frem til er at fra 6-års alderen ble han betydelig bedre. Han vokste av seg både kruppen, øreproblemene og ikke minst den infeksjonsutløste astmaen. Han hadde noe fravær i 1.klasse på skolen, men fra 2.klasse fikk han ikke lenger astmamedisiner prevantivt og han har knapt vært syk siden. Han er nå tenåring og er aldri syk lenger, han har nesten ikke fravær fra skolen i det hele tatt, kan gå år mellom hver gang han er hjemme. Anonymkode: fdd2f...8fc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #21 Skrevet 7. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at man kan søke om ekstra sykt barn dager for barn med kronisk sykdom fra Nav? Ellers er det ingenting å bekymre seg over mtp skolen. Så lenge det er sykdom så er det sykdom, men som en lenger opp skrev så har skolen retningslinjer å følge og de fleste skoler har i sine retningslinjer at de kaller inn foresatte til en samtale ved mye fravær. Dette er jo for å sjekke om det er feks sykdom som er årsaken eller om det er andre årsaker. Anonymkode: 88874...953 Ja, har det fra før. Men de holdt ikke 😣 Anonymkode: 3bc18...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #22 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ingenting å bekymre seg for, så lenge dere har legeattester på hva datteren deres feiler er ingen ute etter å "ta" dere pga fravær. Disse møtene som skolen er pålagt å ta går ofte på om de kan tilrettelegge eller gjøre noe for at barnet skal få det bedre... Vil også slenge på at vår eldste sønn hadde det de den gangen kalte astmabronkitt, han hostet hele vinteren føltes det ut som, og tålte veldig dårlig å bli forkjølet. Før han fikk medisiner var han syk hele tiden, men med riktig medisinering ble han veldig mye bedre selv om har fremdeles ble mye sykere enn andre barn hver gang han ble smittet av et virus. Han hadde også falsk krupp og var et ørebarn, så barnehageårene hans var et kapittel for seg altså. Men det jeg ville frem til er at fra 6-års alderen ble han betydelig bedre. Han vokste av seg både kruppen, øreproblemene og ikke minst den infeksjonsutløste astmaen. Han hadde noe fravær i 1.klasse på skolen, men fra 2.klasse fikk han ikke lenger astmamedisiner prevantivt og han har knapt vært syk siden. Han er nå tenåring og er aldri syk lenger, han har nesten ikke fravær fra skolen i det hele tatt, kan gå år mellom hver gang han er hjemme. Anonymkode: fdd2f...8fc Dette var oppløftende hun vår har ventoline og flutide som hun bruker når behovet melder seg. Dette har heldigvis god effekt der og da. Men forkjølelsen sitter fremdeles i, desverre. Hun vår sliter og med ørene. Håper det vokses av ❤️ Anonymkode: 3bc18...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #23 Skrevet 7. januar 2019 Ingen av mine hadde fravær i 1.klasse. Eldste hadde en dag sykdom totalt på barneskolen. Yngste hadde et lengre fravær, over 3 uker, i 5.klasse og 2 dager i 6. Anonymkode: 25f43...a6c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #24 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Takk for svar 😊 Vi er oppe i 12 dager. Alle dagene har hun vært ordentlig syk. 39 og 40 i feber. Sengeliggende. Hun har gått på skolen flere dager halv dårlig også. Hun ble født veldig prematur, så hun blir veldig fort syk. Hun er i tillegg ørebarn og har allergier. Hun har også søsken i bhg som tar med seg mye basselusker hjem. Jeg svarte meg vel egentlig selv her. Bare litt stresset fordi vi skal ha møte med skolen ang dette. Men vi har journaler og dokumentasjon på sykdom. Anonymkode: a135c...8c1 Prøv å få flyttet søsknene over i en friluftsbarnehage. Da blir som regel smittepresset mye mindre. Anonymkode: 25f43...a6c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #25 Skrevet 7. januar 2019 1. klassingen har hatt tre dager fravær, oppkast med «karantene» etterkant. 2. klassingen har ingen fraværsdager foreløpig dette skoleåret. Heldig som har friske barn som sjelden er syke, barn er ulike. Som sagt i tidligere svar har jusen kommet inn i skolen, de noterer og registrerer alt fravær pga sykdom og ferie slik at de i etterkant kan bli saksøkt for manglende undervisning. Anonymkode: 686bb...7a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå