Gå til innhold

Hvordan komme seg videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er håpløst forelsket i en mann. Vi er begge single og jeg har altfor store følelser for han men følelsene er ikke gjensidige. Jeg vil kun ha han men jeg har forstått at det vi gjør ikke kan fortsett da vi har en del sex og jeg da er hos han alt fra noen timer til dager.. hva kan man gjøre for å «glemme» noen ? Jeg har prøvd date andre og det har ikke hjulpet noe ... 

Anonymkode: e168b...be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli sammen? 

Anonymkode: 01df3...6c0

Skrevet

Det er ikke bra for deg å ha kontakt med denne mannen. Ergo må du kutte ham helt ut.

Fortell ham at du ønsker et seriøst forhold til ham, men siden han ikke har riktige følelser for deg og ikke vil ha et forhold til deg, så må du kutte ham helt ut, fordi det er på tide at du går videre i livet ditt og kommer over ham, siden det er destruktivt for deg å ha denne kontakten med ham. Og så sier du at du forventer at han respekterer valget ditt og ikke tar kontakt med deg noe mer. Så kutter du ham vekk fra sosiale medier, sletter mobilnummeret hans osv. Dvs. fjern alt i hverdagen som kan minne deg om han eller som gjør det for enkelt å ta kontakt med hverandre.

Og så må du gi deg selv tid. Det tar tid å komme over en kjærlighetssorg. Gjør ting som er positive for deg, som får deg til å føle deg bra. Omgi deg med personer som bryr seg om deg. Lær deg noe nytt. Tren og vær aktiv.

Du kommer over ham, men du må ville det også.

Anonymkode: 15588...2b0

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bli sammen? 

Det går jo ikke når følelsene ikke er gjensidige ? Han vil ikke ha forhold.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bra for deg å ha kontakt med denne mannen. Ergo må du kutte ham helt ut.

Fortell ham at du ønsker et seriøst forhold til ham, men siden han ikke har riktige følelser for deg og ikke vil ha et forhold til deg, så må du kutte ham helt ut, fordi det er på tide at du går videre i livet ditt og kommer over ham, siden det er destruktivt for deg å ha denne kontakten med ham. Og så sier du at du forventer at han respekterer valget ditt og ikke tar kontakt med deg noe mer. Så kutter du ham vekk fra sosiale medier, sletter mobilnummeret hans osv. Dvs. fjern alt i hverdagen som kan minne deg om han eller som gjør det for enkelt å ta kontakt med hverandre.

Og så må du gi deg selv tid. Det tar tid å komme over en kjærlighetssorg. Gjør ting som er positive for deg, som får deg til å føle deg bra. Omgi deg med personer som bryr seg om deg. Lær deg noe nytt. Tren og vær aktiv.

Du kommer over ham, men du må ville det også.

Hvis jeg gir han et ultimatum er jeg redd for at han «går» med på det for å ikke «miste» meg. Så det du sier høres veldig riktig ut og noe jeg burde gjøre bortsett fra å inkludere han i prossessen hvor jeg fjerner han... 

hilsen HI 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går jo ikke når følelsene ikke er gjensidige ? Han vil ikke ha forhold.

Sorry, var litt rask.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sorry, var litt rask.

Men han behøver ikke bruke deg som noe dørmatte. Prøve å droppe han. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg gir han et ultimatum er jeg redd for at han «går» med på det for å ikke «miste» meg. Så det du sier høres veldig riktig ut og noe jeg burde gjøre bortsett fra å inkludere han i prossessen hvor jeg fjerner han... 

hilsen HI 

Da er jeg helt enig med deg i at du ikke inkluderer ham i prosessen.

Det du går gjennom er vanskelig, for man har liksom et lite håp om at det man ønsker likevel kan skje. Dermed blir det destruktivt, for man kaster bort tiden sin på noe som ikke kan bli bra, og selvtilliten bygges ned fordi man føler man  "ikke er bra nok". Been there, done that ...

Hold deg hard. Fokuser på hva du egentlig ønsker deg i livet - og det er ikke et rent seksuelt forhold til en mann som bruker deg som ventepute inntil han finner ei han vil ha mer enn deg. Unn deg selv langt bedre enn som så! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...