Gå til innhold

"Har du ikke fruktfat??"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt besøk av ei dame som syns det var veldig rart at jeg ikke hadde et fruktfat stående fremme. Når hun var her fant hun frem et fat fra skapet og satte på bordet med frukt i. Jeg har aldri hatt behovet for fruktfat, da jeg syns det leste av frukt smaker best kaldt, og har det dermed stående i kjøleskapet, bortsett fra banan. 

Har dere fruktfat, og hvilke frukter har dere på fruktfatet? 

Anonymkode: a518b...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går mer frukt når man har fruktfat synes jeg...

Akkurat nå ligger det mandariner, epler, bananer, appelsiner og kiwi på fruktfatet.

Anonymkode: 07137...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det går mer frukt når man har fruktfat synes jeg...

Akkurat nå ligger det mandariner, epler, bananer, appelsiner og kiwi på fruktfatet.

Anonymkode: 07137...c06

Da skjønner jeg at dere har det :)

Her er det motsatt. Jeg og barna er ikke noe glad i lunka frukt, så det går mye mer når det ligger kaldt. 

Anonymkode: a518b...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag, men å kommentere slikt er jo direkte frekt. Vi har fruktfatet stående på kjøkkenbenken, men i bananflue-perioden, er alt i kjøleskapet.

Anonymkode: 28acc...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei skål med epler og bananer på kjøkkenbenken, ser ikkje vitsen med å setje på stovebordet. Ungane mine er så bortskjemte at dei eg kun halve eplet om det ikkje er delt opp, og sjølv også likar eg best å skjere opp. Så det er mykje meir meining i å setje skåla på kjøkkenet der knivane er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stort fruktfat på stua, ungene spiser mye frukt. Nå er det epler, pære, appelsin, klementin og banan der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke fruktfat, men alle i familien er såpass opplyste at de vet hvor de finner frukten om de vil ha. Men ja, det er noe med ute av øyet, ute av sinn, så derfor skjærer vi nesten alltid opp et fat med frukt enten til eller etter middag, eller frokost og lunsj i helgene, eller bare som litt snack / kveldsmat. Jeg synes at oppdelt frukt er mye mer fristende enn en hel frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fruktfat, men har masse frukt og grønt i kjøkeskapet. Ungene går i kjøleskapet og tar seg noe de vil ha, samme med vennene siden de vet de får lov å forsyne seg. Ofte kutter jeg opp frukt og grønt, som vi entn har i kjøleskapet eller setter frem, det kommer litt ann på hva vi gjør og hva vi har lyst på. Jeg har unger som er mer glad i grønnsaker enn frukt, men det best er å kutte opp litt forskjellig. Grønnsaker er ofte litt mer tiltak å spise for de må skrelles eller renses, så da er det perfekt å lage ett fat så har vi en stund eller jeg kan fylle opp matbokser samtidig som jeg kutter og ordner. De ordner det selv om ed vil også, har noen praktiske fat/boller med lokk slik at det holder seg i kjøleskapet samtidig som det ser fint ut når vi setter på bordet. 

Frukt på bordet blir ikke spist her, det blir bare dårlig. Frukt er best kaldt og aller helst skal vi spise litt forskjellig når vi spiser. Bare ett eple er kjedelig. 

Anonymkode: d5d0f...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett ikke noe på at besøket sjokkert utbrøt "Har du ikke fruktfat??" .

Anonymkode: d96ae...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror rett og slett ikke noe på at besøket sjokkert utbrøt "Har du ikke fruktfat??" .

Anonymkode: d96ae...dc1

For så å hente fat, legge frukten på det og sette det på bordet 😂

Anonymkode: ad601...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror rett og slett ikke noe på at besøket sjokkert utbrøt "Har du ikke fruktfat??" .

Anonymkode: d96ae...dc1

 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For så å hente fat, legge frukten på det og sette det på bordet 😂

Anonymkode: ad601...f40

Dette kunne storesøstra til mannen min glatt ha funnet på å gjort her 😡

Anonymkode: edd3b...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ett i stua og ett i kjøkkenet, vi. Det spises mer frukt når den er synlig. Nå ligger det bananer, klementiner, epler, ananas, sitron og noen tomater på fatene.

Anonymkode: 9ef57...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Dette kunne storesøstra til mannen min glatt ha funnet på å gjort her 😡

Anonymkode: edd3b...951

Min svigermor også.

Anonymkode: 24878...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min svigermor også.

Anonymkode: 24878...a5e

Og faren min...

Anonymkode: 6fbee...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fruktfat på kjøkkenbordet. Der er det for tiden epler, clementin, banan og kiwi. Har også frukt i kjøleskapet, og fyllet på etterhvert som fatet blir tomt.

Anonymkode: ce12d...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spises det så mye frukt at om vi skulle hatt et fruktfat i tillegg hadde det blitt svindyrt. Synes også at frukta holder seg bedre i kjøleskap og smaker bedre kald, bortsett fra banan da.

Anonymkode: a897c...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror rett og slett ikke noe på at besøket sjokkert utbrøt "Har du ikke fruktfat??" .

Anonymkode: d96ae...dc1

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

For så å hente fat, legge frukten på det og sette det på bordet 😂

Anonymkode: ad601...f40

Det høres jo helt rart ut, men det var nøyaktig det som skjedde. Hun skulle overnatte her et par dager da, var ikke bare innom i 5 min, om det gjør det mer troverdig. Hun ville vel ha frukten lettere tilgjengelig.. 

Anonymkode: a518b...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epler gir metylen i luften som gjør bananer og andre frukt som ettermodner dårlige rask. Banan, ananas og sitrusfrukt skal ikke oppbevares i kjøleskap.

Vi har ikke fruktfat men alle vet hvor den ligger. Barna er gamle nok til å forsyne seg selv eller spørre. Ubegrenset skal det ikke spises heller, frukt er tross alt mest sukker og selv om det er bedre en godteri trenger ingen spise 4 bananer om dagen.

Anonymkode: 4db7a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert om besøket mitt hadde gjort noe tilsvarende😂😆 Var det hennes egen frukt hun la på fatet, eller tømte hun kjøleskapet ditt for frukt?🙄🙈🤣

Vi varierer litt i løpet av året. På sommeren oppbevarer vi all frukt og grønt bortsett fra banan i kjøleskapet. Setter frem og kutter opp etter middag, til barne-TV el.l. 

Nå på vinteren synes jeg epler og annen frukt tåler litt bedre å stå ute, og vi slipper bananflue-problemet, så akkurat nå har vi noe frukt i kjøleskap, en tupperboks med druer, blåbær, mango mm, og noe i to «fruktboller». En på kjøkkenbenken med epler, og en på spisebordet med mango, klementiner og banan. 

Ved koketoppen står det alltid en bolle med løk og hvitløk, og ofte en skål med tomater. 

Anonymkode: dca99...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt besøk må jeg si 😂

Men ja, vi har fruktfat her hjemme. Vi spiser vesentlig mer frukt da enn når det ligger i kjøleskapet :) 
Akkurat nå ligger det både bananer, klementiner, kiwi og epler i. 

Anonymkode: c06a0...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...