Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Har lang historie ifht angst for å måle blodtrykk. Kort fortalt angst for å måle som resulterer i høye verdier. Går på medisin. Tidligere har jeg ofte vært hos legen for å måle og gått i en evig angst. Det siste året har jeg ikke målt for som sagt det skaper då mye uro i forkant også. Igår fikk jeg høre om en bekjent som er på min alder (38) som har fått hjerneslag. Blir da redd og tenker at det ikke er riktig å sjekke blodtrykket mitt. Så kommer angsten. Angsten for å bestille time, gruinga til timen og så da svarer som selfølgelig blir påvirket. Har prøvd psykolog tidligere, til og med hypnose, ingenting hjelper. noen med gode råd😩 Anonymkode: ebeeb...6ff
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Gå til psykolog som er god på helseangst. Din angst når du er og måler det vil jo også øke det, og resultatet bli feil. Men du, høyt blodtrykk går som regel veldig bra ☺️ Mange går med det en stund, får medisiner og så senkes det. De akutt farlige verdiene er veldig veldig høye, og gir symptomer. Det er ikke vanlig. Og apropo vennen din, høyt blodtrykk gir ikke hjerneslag. Blodpropp som setter seg i en av blodårene i hjernen gir hjerneslag. Og de blodproppene kommer oftest fra andre tilstander. - Håper dette ikke gir deg mer angst, intensjonen var det motsatte... Så du skulle senke skuldrene mtp blodtrykket. Min opplevelse av pasienter med (mild) helseangst er ofte at kunnskap (opp til en hviss grense) gir forståelse og demper angsten. Mange er livredd for en ting, så ser de helheten og forstår hvorfor det alene ikke kan skade de så mye som de tror. Men som sagt finn en god psykolog å start denne prosessen med. Anonymkode: 34ff9...d5f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Gå til psykolog som er god på helseangst. Din angst når du er og måler det vil jo også øke det, og resultatet bli feil. Men du, høyt blodtrykk går som regel veldig bra ☺️ Mange går med det en stund, får medisiner og så senkes det. De akutt farlige verdiene er veldig veldig høye, og gir symptomer. Det er ikke vanlig. Og apropo vennen din, høyt blodtrykk gir ikke hjerneslag. Blodpropp som setter seg i en av blodårene i hjernen gir hjerneslag. Og de blodproppene kommer oftest fra andre tilstander. - Håper dette ikke gir deg mer angst, intensjonen var det motsatte... Så du skulle senke skuldrene mtp blodtrykket. Min opplevelse av pasienter med (mild) helseangst er ofte at kunnskap (opp til en hviss grense) gir forståelse og demper angsten. Mange er livredd for en ting, så ser de helheten og forstår hvorfor det alene ikke kan skade de så mye som de tror. Men som sagt finn en god psykolog å start denne prosessen med. Anonymkode: 34ff9...d5f Tusen tusen takk for ditt svar. Den gjorde faktisk at skuldrene sank noe og dagen ble mindre angstpreget. Skal ha den fremme hver gang jeg spinner i de angsttankene😘 Anonymkode: ebeeb...6ff
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen tusen takk for ditt svar. Den gjorde faktisk at skuldrene sank noe og dagen ble mindre angstpreget. Skal ha den fremme hver gang jeg spinner i de angsttankene😘 Anonymkode: ebeeb...6ff Godt å høre 🤗 Anonymkode: 34ff9...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå