Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Jeg bor i Trondheim og jeg ser at det bygges blokker på hver ledige plass. Er det virkelig behov for så mange nye leiligheter? En gang må det jo bli nok Anonymkode: 045d0...d20
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Enig! I bydga der jeg bor, er skolen overfylt! Elevene har undervisning i brakker utenfor skolen sitt område! Likevel velger kommunen å bygge nye byggefelt, rettet mot barnefamilier!! Men ny skole, det har de ikke planer om! Anonymkode: eadb2...7af
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Her jeg bor bygges det enormt med leiligheter. Det bygges alt for få rekkehus, tomannsboliger og eneboliger med gode løsninger og som er tilstrekkelig store for barnefamilier. Rett ved meg ble det bygget et boligfelt med rekkehus hvor enhetene ble kjøpt av barnefamilier. De er bygget i funkisstil. Pene å se på, men trange og akkurat litt for små. Ingen bodplass, mye innsyn og litt trangt til familie på 4, veeeeldig trangt for familier på 5. Mange har nå fått enda et barn, altså til sammen tre barn, og er på desperat jakt etter større bolig i nærområdet. Eneste som bygges er enda mindre leiligheter. De større objektene rives bort til langt over takst. Anonymkode: 97411...f2f
Østerdølen Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Flytt ut på bygda. Der får dere en stor enebolig med plass til alle for samme prisen som en leilighet inne i byen.På toppen av det følger det som oftest med stort uteområde. Eneste minuset er at alle vet hvem dere er og hva deregjør til enhver tid..Men det er alltid plusser og minuser med alle valg.
Det var en gang et menneske Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Fordi folketallet i Norge øker, i tillegg til at det sentraliseres. De som vokser opp i Elgå vil mest sannsynlig trekke mot Trondheim, Elverum (Hamar) eller Oslo, i stedet for å bli boende i en døende kommune.
Mia_73 Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Folk flytter der jobbene er. Å bo på landet betyr jobb innenfor landbruk eller lang pendlevei. Det man sparer i bolig betaler man i drivstoff, tid får man ikke igjen. Samfunnet eldres og de fleste vil ikke bo i svær enebolig på 200 kvm når de er 70, så de vil ha en sentral og lettstelt leilighet. Og disse konkurrerer de om med studenter og andre som er single. Mye konkurranse som betyr høy pris per kvm.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Her bygges svært lite og kun for eldre. Alle kommer hjem igjen som pensjonister Anonymkode: 5164f...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå