Gå til innhold

Dere som har en annen religion/et annet livssyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

enn øvrig familie (søsken, foreldre): Hvordan takler dere samvær med dem? Respekterer de ditt valg? 

Min familie latterliggjør det standpunktet jeg har tatt (jeg er kristen, de er ateister) og jeg sliter med å holde maska. Prøver å ikke svare med samme mynt, men det er søren ikke lett... Og kjenner at jeg ikke ønsker å omgås dem når jeg blir respektløst behandlet. 

Anonymkode: 129d1...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ateist, og mamma sier at det er jeg ikke det, for det er jeg ikke vokst opp med. Jeg gidder ikke å diskutere det med henne

Anonymkode: 024a7...d46

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ateist, og mamma sier at det er jeg ikke det, for det er jeg ikke vokst opp med. Jeg gidder ikke å diskutere det med henne

Anonymkode: 024a7...d46

Jeg diskuterer det ikke jeg heller, men de skal likevel håne hele tiden

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg diskuterer det ikke jeg heller, men de skal likevel håne hele tiden

Da har de jo helt tydelig ikke respekt for ditt valg.. har du vært kristen lenge? Har du vært innom andre religioner før dette? Hvor gammel er du? Spør ikke for å støtte opp under din familie, men for å forstå dem bedre. Uansett et dette ditt valg og et veldig seriøst valg. Du har lov til å si ifra at dette ikke er greit!

Anonymkode: 95df6...7a2

Skrevet

Er du jomfru da? 

Anonymkode: 6aa70...862

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du jomfru da? 

Hva har det med saken og gjøre? 

Står det i bibelen at man må det for å bli godtatt av Gud? Mener å huske at han sier: la alle komme til meg?!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva har det med saken og gjøre? 

Står det i bibelen at man må det for å bli godtatt av Gud? Mener å huske at han sier: la alle komme til meg?!

Da er du ikke jomfru. Ut ifra svarer ditt. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er du ikke jomfru. Ut ifra svaret ditt. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI 😅

Og jeg er ikke jomfru, har to unger 😅

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men uansett, hva har det med saken å gjøre? Får kun jomfruer lov til å bli kristne?

Skrevet

Du må jo bare gjøre det som er riktig for deg. Så lenge du ikke driver aktiv forkynnelse overfor de andre, har de ingenting med ditt livssyn å gjøre.

Anonymkode: f7768...776

Skrevet

Er katolikk. Vokst opp med det og er fortsatt det. Har ikke opplevd at andre har problemer med det. 

Barna mine er ikke døpt. De skal få velge selv om de vil være katolske, noe annet eller ikke tro. Jeg ble døpt da jeg var 14 år. 

Anonymkode: 9f16b...db1

Skrevet

Jeg er ateist, familien min er kristen. Lillebroren min uttrykte en stund stor bekymring for at jeg kom til å havne i helvete, men pappa beroliget ham med at han siden han kom til himmelen, så ville alle han var glad i være der også, for ellers ville jo ikke han ha det bra der, og alle skulle ha det bra i himmelen. 😛

Ellers har det ikke vært noen problemer.. annet enn at mamma er litt skuffet over at ikke barna mine er døpt, og har sagt at hun ikke kommer hvis de velger å konfirmere seg borgerlig når den tid kommer. Men tror nok hun kommer til å snu hvis det faktisk skjer.

Anonymkode: 08022...a58

Skrevet

Er eneste i familien som er borgerlig konfirmant. Skal gifte oss i år og ikke i kirka. Alle respekterer valgene mine/våre. 

Var litt bekymret for hva oldemor ville si da jeg skulle konfirmere meg, men hun var nysgjerrig på hvordan borgerlig var.

Anonymkode: a155e...ca8

Skrevet

HI, familien din er bare ikke noe snille, uavhengig av livssyn. Sett dem på plass og be dem holde kjeft. Jeg tror heller ikke på Gud, men ville aldri plage min søster eller bror hvis hun/han ble omvendt. 

Anonymkode: 4cad4...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...