Gå til innhold

er navn som

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ole

Martin

Kristian

Morten

Håkon

Jens

Lars

----------------------------

Sigrid

Maren

Marie

Solveig

Ingeborg

Klara

Inger

Merete

På vei ut, ser så sjelden slike navn, og synes det er trist da jeg synes de er sikkelig koslige ❤️

Anonymkode: c90c9...8db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ole og Håkon er ganske vanlige her jeg bor. Vet og om flere små som heter Lars, Martin og Marie. De andre navnene vet jeg ikke om noen under 20 år som heter

Anonymkode: 4b0cd...da1

Skrevet

Noen ja, noen nei.

Ole, Martin, Håkon, Jens, Sigrid, Marie, Ingeborg og Klara virker absolutt til å være i aktiv bruk. Resten har jeg ikke hørt på barn på lenge.

Hvordan det ser ut statistisk på landsplan er ikke så enkelt å vite.

Anonymkode: 979ff...839

Skrevet

Sigrid er det mange småjenter som heter her i byen. 

Jeg liker Martin 😍 meeen eksen heter det, så kunne ikke bruke det. 

Tror jeg leste et sted at de navnene du ramser opp er mere onkler og tanter navn. Nå er det oldeforeldre navn som er inn. 

Anonymkode: aec6f...d87

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sigrid er det mange småjenter som heter her i byen. 

Jeg liker Martin 😍 meeen eksen heter det, så kunne ikke bruke det. 

Tror jeg leste et sted at de navnene du ramser opp er mere onkler og tanter navn. Nå er det oldeforeldre navn som er inn. 

Anonymkode: aec6f...d87

Det tror jeg du har rett i. Både mitt, 2 av mine søsken sine, 1 vennninne og 1 kamerat sine navn står på lista til hi. Vi er alle ganske jevngamle

Skrevet

Noen av navnene dine er ganske mye i bruk. Håkon, Sigrid og Kristian i hvert fall. 

Inger og Mereter er det vel sjeldnere av blant de små.

Skrevet

Jeg har en Jens og en Kristian.  Og kunne fint brukt alle de andre navnene der. 

Jeg jobber i barnehage, og har hatt barn med alle de navnene der unntatt Klara. Så helt ut er de ikke. 

Anonymkode: 1508a...c14

Skrevet

Jeg har en Kristian på 2år. Noen av mine venner har Marie og Ingeborg. Ser min generasjon/vennegjeng har slike eldre navn.

Anonymkode: 67ddd...0ec

Skrevet

Av de navnene du ramse opp er det bare Merete, Inger og Morten som ikke er brukt her jeg bor. Alle de andre kjenner jeg/ vet om flere barn under 10 år som heter.

Anonymkode: 802ec...935

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ole

Martin

Kristian

Morten

Håkon

Jens

Lars

----------------------------

Sigrid

Maren

Marie

Solveig

Ingeborg

Klara

Inger

Merete

På vei ut, ser så sjelden slike navn, og synes det er trist da jeg synes de er sikkelig koslige ❤️

Ole, Martin, Kristian og Lars vet jeg om mange barn i bhgalder som heter, samme med Ingeborg, Maren og Sigrid. De andre er det færre av, men de kommer nok tilbake. Selv liker jeg ikke noen av de noe særlig.

Skrevet

Alle navnene du nevner, er i bruk her. Marie er veldig populært. Maren og Kristian, er det også mange av.

Anonymkode: 7e62f...0e9

Skrevet

Her er omtrent alle navnene i bruk, og sjeldent å se disse fantasinavnene som man mixer sammen.

Skrevet

Tja, vet ikke jeg? Det var jo en periode «alle» gutter het Lucas og «alle» jenter het Emma. Jeg kjenner igjen endel av navnene i hovedinnlegget ifra da jeg var liten. Dvs barn av 70-80 tallet.

vi ser jo nå at navnene er påvei tilbake. Både Kristian, Jens, Maren og Marie er iallefall navn jeg vet om at endel små barn blir gitt i dag. I tillegg til enda eldre navn som Konstanse, Cornelia, Peder, Hans osv.

fine navn forøvrig :)

Anonymkode: 60b84...c01

Skrevet

Noen av de navnene er populære her som Ola/Ole, Håkon, Jens, Lars, mens de jentenavnene er det ikke så mange små som heter! 

Men det er jo gøy å kalle barnet for slike navn nå for da blir de mest sannsynlig alene om navnet. 

Det er oleforeldre som er populært nå. Her er det flere små som heter Olav, Johan, Einar, Sverre, Astrid, Johanne og Mia

Anonymkode: 30619...06e

Skrevet

De navnene der er mye i bruk her. Fine solide navn. Jeg bor i Asker. Det har nok en del å si hvor en bor. Her heter barna vanlige solide navn.

Skrevet
40 minutter siden, Juliea ruger skrev:

De navnene der er mye i bruk her. Fine solide navn. Jeg bor i Asker. Det har nok en del å si hvor en bor. Her heter barna vanlige solide navn.

Strengt tatt kommer det an på hyppigheten hva som er vanlige navn, så Lukas og Emma er absolutt vanlige navn.

Anonymkode: 979ff...839

Skrevet

Jeg jobber på en videregående skole og alle navnene du nevner er på våre elevlister, kanskje bortsett fra Klara. 

Dette er jo ungdommer i alderen 16-19 år. 

Anonymkode: b6613...01b

Skrevet

Takk for svar

Jeg er veldig glad i slik navn

her jeg kommer fra er det massevis av Emilian,Maximillan, Milan, Liam, Lennox, William, Matheo, Angelica, Nora og Emma

Ganske lei disse nå

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar

Jeg er veldig glad i slik navn

her jeg kommer fra er det massevis av Emilian,Maximillan, Milan, Liam, Lennox, William, Matheo, Angelica, Nora og Emma

Ganske lei disse nå

Det er fremtidens navere

Anonymkode: 6548e...ef8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fremtidens navere

For noe tull

Skrevet

Datteren min på 15 heter Marie😊 men hun er den eneste her vi bor...

Anonymkode: 7e15b...7e0

Skrevet
18 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er fremtidens navere

tror jeg og

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tror jeg og

Dere er noen enkle sjeler begge to.

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

Dere er noen enkle sjeler begge to.

har du et barn med det navnet? siden du blir så sår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...