Gå til innhold

Kiropraktor eller fysioterapeut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du best erfaring med? Hva hjelper mest?

Sliter med nakke og rygg. Vil bli bra fortest mulig men er så usikker på hva som er best. En kombinasjon av begge?

Anonymkode: 6dc9d...a45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene, jeg bruker kun manuell terapeut. 

Skrevet

Det kommer an på hva slags type smerter det er og gjerne årsaken også. Heldigvis har jeg lært meg selv så godt å kjenne at jeg vet hva slags behandling jeg trenger. Vanligvis er det kiropraktor jeg trenger, men til uka har jeg bestilt time hos fysioterapeuten min og da skal man ikke se bort i fra at han kommer til å anbefale meg å gå til en skikkelig muskelmassør, men jeg vil alt han skal sjekke først. 

Skrevet

Min erfaring er at jeg får en mer variert behandling hos fysioterapeut enn hos kiropraktor. Fysioterapeuten min er også osteopat, og han masserer, knekker, setter nåler, bruker trykkbølge etc + hjelper med treningsøvelser. Kiropraktor synes jeg blir mer ensidig med mest knekking i øst og vest. Med dette er nok ikke likt hos alle behandlere altså. 

Anonymkode: 9a87f...fbb

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er at jeg får en mer variert behandling hos fysioterapeut enn hos kiropraktor. Fysioterapeuten min er også osteopat, og han masserer, knekker, setter nåler, bruker trykkbølge etc + hjelper med treningsøvelser. Kiropraktor synes jeg blir mer ensidig med mest knekking i øst og vest. Med dette er nok ikke likt hos alle behandlere altså. 

Anonymkode: 9a87f...fbb

Min fysioterapeut gjør ikke knekking, bruker nåler, trykkbølge eller noe annet enn massasje og forteller meg om øvelser jeg kan gjøre hjemme. 

Hi

Anonymkode: 6dc9d...a45

Skrevet

Naprapat!

Anonymkode: 1230a...c51

Skrevet

En behandler som både behandler muskler og justerer. Osteopat, naprapat, manuell terapeut 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...