Gå til innhold

Gravid for andre gang, ufrivillig.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om overskriften passer, men jeg er helt sikker på at jeg er blitt gravid igjen.

Vi har 2 små barn allerede fra før, å har egentlig ikke planer om nye barn før de to vi har er blitt litt eldre.  I sommer tok jeg hjemme abort i uke seks, da jeg ikke har funnet en prevensjon enda som passer meg så har vi brukt kondom. Vi har virkelig brukt kondom alle gangene vi har kost oss.

Jeg forstår ikke hvordan det har seg at jeg har blitt gravid. 🙄 mannen og jeg er forsåvidt enig at vi ikke skal beholde denne gangen heller, men jeg er ikke så gira til å ta abort en gang til. Beholder vi så vil vi ha 3 små barn i alder 0-4 år 😱

 

hva ville dere ha gjort?

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville beholdt. Du sier du vil ha flere barn senere. Ta imot barnet nå.

Hvis du er helt sikker på at du vil ha flere barn, så sier jeg, kjør på! Lykke til.

Anonymkode: e9f0c...774

Skrevet

Har du tenkt til å få flere så tenker jeg behold nå. Så sterilisere mannen din seg.  

Å ta abort helt frem til det passer å få en til hadde ikke jeg klart... 

Anonymkode: 4d922...55e

Skrevet

Jeg ville beholdt det barnet du er gravid med nå og heller sørget for at det ikke blir flere senere.

Skrevet

Med 2 barn mellom 0 og 4 hadde jeg ikke ønsket eller maktet en til.. 

Anonymkode: 98c3e...739

Skrevet

ta det vekk, om det ikke er ønsket tenker jeg

Anonymkode: 93786...815

Skrevet

Jeg ville beholdt.

Men nå har jeg fire barn som jeg fikk i løpet av 7,5 år, og så ble det sterilisering. Vi valgte å få de barna vi skulle ha, på rappen, også gikk vi for sterilisering.

Barna her er nå mellom 10 og 17 år gamle.

Jeg skjønner det om andre velger annerledes, men å drive å ta abort to ganger i året frem til dere er klare for en til hadde jeg aldri klart. Da er det på tide å kjøre dobbel prevansjon altså.

Anonymkode: 6a521...6a8

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med 2 barn mellom 0 og 4 hadde jeg ikke ønsket eller maktet en til.. 

Anonymkode: 98c3e...739

Barn jeg har blir 4 og 3 i år. 

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville beholdt.

Men nå har jeg fire barn som jeg fikk i løpet av 7,5 år, og så ble det sterilisering. Vi valgte å få de barna vi skulle ha, på rappen, også gikk vi for sterilisering.

Barna her er nå mellom 10 og 17 år gamle.

Jeg skjønner det om andre velger annerledes, men å drive å ta abort to ganger i året frem til dere er klare for en til hadde jeg aldri klart. Da er det på tide å kjøre dobbel prevansjon altså.

Anonymkode: 6a521...6a8

Jeg ønsker jo å beholde, men jeg ønsker at jeg og mannen skal være enig om det. Vil ikke tvinge han på flere barn akkurat nå om han ikke ønsker det. Selv om at jeg har lyst å beholde så blir jeg litt usikker. prøver jeg å forestille meg hvordan hverdagen kommer til å bli med tre små barn?

Vi har dobbel vogn nå, eldste sitter i vogn men som regel vil han gå, er han sliten vil han sitte. Nr 2 må sitte fortsatt i vogn. Hvor i all verden gjør jeg av nr 3?  Også med bil, får bi plass til tre bil stoler bak? Det er slike ting jeg tenker på. Vi har jo råd til et barn til, vi har alt av utstyr +++. 

Det er bare at jeg og mannen hadde forestilt oss å få barn igjen når eldste begynte på barneskolen.. 

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville beholdt.

Men nå har jeg fire barn som jeg fikk i løpet av 7,5 år, og så ble det sterilisering. Vi valgte å få de barna vi skulle ha, på rappen, også gikk vi for sterilisering.

Barna her er nå mellom 10 og 17 år gamle.

Jeg skjønner det om andre velger annerledes, men å drive å ta abort to ganger i året frem til dere er klare for en til hadde jeg aldri klart. Da er det på tide å kjøre dobbel prevansjon altså.

Anonymkode: 6a521...6a8

Det må ha vært hektisk for dere? Eller?

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Skrevet

Ville tatt abort. Passer det ikke nå, så passer det ikke nå

Anonymkode: 1bdac...a93

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn jeg har blir 4 og 3 i år. 

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Men da begynner de jo å bli selvstendige? (trenger ikke vogn, på vei ut av bleier, går osv) 

Anonymkode: 4d922...55e

Gjest MrsGrey
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker jo å beholde, men jeg ønsker at jeg og mannen skal være enig om det. Vil ikke tvinge han på flere barn akkurat nå om han ikke ønsker det. Selv om at jeg har lyst å beholde så blir jeg litt usikker. prøver jeg å forestille meg hvordan hverdagen kommer til å bli med tre små barn?

Vi har dobbel vogn nå, eldste sitter i vogn men som regel vil han gå, er han sliten vil han sitte. Nr 2 må sitte fortsatt i vogn. Hvor i all verden gjør jeg av nr 3?  Også med bil, får bi plass til tre bil stoler bak? Det er slike ting jeg tenker på. Vi har jo råd til et barn til, vi har alt av utstyr +++. 

Det er bare at jeg og mannen hadde forestilt oss å få barn igjen når eldste begynte på barneskolen.. 

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Dere må finne ut av det dere imellom, men hvis vogn og bil er de største hindrene er vel kanskje eldste gammel nok til sånn ståbrett da det blir aktuelt...? Og det finnes biler med plass 😊

Lykke til 😊

Skrevet
4 minutter siden, MrsGrey skrev:

Dere må finne ut av det dere imellom, men hvis vogn og bil er de største hindrene er vel kanskje eldste gammel nok til sånn ståbrett da det blir aktuelt...? Og det finnes biler med plass 😊

Lykke til 😊

Man kan og få sete til ståbrett

Anonymkode: cf341...97a

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må ha vært hektisk for dere? Eller?

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Det har mye med innstilling å gjøre, vi ønsket det sånn og synes egentlig aldri det var veldig hektisk...

Om de du allerede har er 3 og 4 nå er det da ingen av dem som trenger vogn til sommeren? Bil med plass til tre seter er heller ikke noe stort problem, det er mange å velge i.

Anonymkode: 6a521...6a8

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker jo å beholde, men jeg ønsker at jeg og mannen skal være enig om det. Vil ikke tvinge han på flere barn akkurat nå om han ikke ønsker det. Selv om at jeg har lyst å beholde så blir jeg litt usikker. prøver jeg å forestille meg hvordan hverdagen kommer til å bli med tre små barn?

Vi har dobbel vogn nå, eldste sitter i vogn men som regel vil han gå, er han sliten vil han sitte. Nr 2 må sitte fortsatt i vogn. Hvor i all verden gjør jeg av nr 3?  Også med bil, får bi plass til tre bil stoler bak? Det er slike ting jeg tenker på. Vi har jo råd til et barn til, vi har alt av utstyr +++. 

Det er bare at jeg og mannen hadde forestilt oss å få barn igjen når eldste begynte på barneskolen.. 

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Jeg hadde den yngste i bæresjal. Det fungerte veldig bra!

Anonymkode: 2daba...826

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker jo å beholde, men jeg ønsker at jeg og mannen skal være enig om det. Vil ikke tvinge han på flere barn akkurat nå om han ikke ønsker det. Selv om at jeg har lyst å beholde så blir jeg litt usikker. prøver jeg å forestille meg hvordan hverdagen kommer til å bli med tre små barn?

Vi har dobbel vogn nå, eldste sitter i vogn men som regel vil han gå, er han sliten vil han sitte. Nr 2 må sitte fortsatt i vogn. Hvor i all verden gjør jeg av nr 3?  Også med bil, får bi plass til tre bil stoler bak? Det er slike ting jeg tenker på. Vi har jo råd til et barn til, vi har alt av utstyr +++. 

Det er bare at jeg og mannen hadde forestilt oss å få barn igjen når eldste begynte på barneskolen.. 

Anonymkode: 9a4d8...ac6

Du har 9 mnd (ca) før barnet kommer. Barna dine vokser mye på 9 mnd 😊 

Skjønner at det virker overveldende, og selvfølgelig skal man ikke få barn man ikke ønsker. Men hva sier mannen? Er han helt stålsatt på abort? 

Anonymkode: e21ac...d3d

Skrevet

Min yngste er 3,5 år og har ikke brukt vogn på over et år? Ville aldri falt meg inn at hun trengte vogn til noe som helst? Innen barnet kommer, er jo ditt yngste barn nesten 4 år, så vogn behøver ikke være noen problemstilling. Men du må jo kjenne etter om det er noe du orker og håndterer, sånn ellers. 

Anonymkode: a1b58...222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...