Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 helt enig https://familieklubben.no/kommentar/kommentar-navnet-skjemmer-ingen-eller/649 Anonymkode: 5a387...259
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: helt enig https://familieklubben.no/kommentar/kommentar-navnet-skjemmer-ingen-eller/649 Anonymkode: 5a387...259 🤣👏👏👏👏👏 Anonymkode: 82759...653
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Jeg er for så vidt enig i det han skriver, men det er direkte feil at det ikke er lov å kalle barn Vidkun eller Adolf. Det har aldri vært forbudt i Norge. Anonymkode: 1280c...74b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Merker meg navnet hans og at han er komiker.... hahaha... Folk som er opptatt av hva andre velger å kalle barna sine, bør ta seg en potet og klappe igjen. Ingen bryr seg (annet enn foreldre som kaller sine barn Fredrik, Linnea, Emma og noe slikt vanlig og fint noe.). Finn på noe viktig å bry dere om. Anonymkode: 247d1...e66
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merker meg navnet hans og at han er komiker.... hahaha... Folk som er opptatt av hva andre velger å kalle barna sine, bør ta seg en potet og klappe igjen. Ingen bryr seg (annet enn foreldre som kaller sine barn Fredrik, Linnea, Emma og noe slikt vanlig og fint noe.). Finn på noe viktig å bry dere om. Anonymkode: 247d1...e66 Enig med deg. Anonymkode: 7df85...09e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 7 minutes ago, Anonym bruker said: Merker meg navnet hans og at han er komiker.... hahaha... Folk som er opptatt av hva andre velger å kalle barna sine, bør ta seg en potet og klappe igjen. Ingen bryr seg (annet enn foreldre som kaller sine barn Fredrik, Linnea, Emma og noe slikt vanlig og fint noe.). Finn på noe viktig å bry dere om. Anonymkode: 247d1...e66 Leste du hele artikkelen..? Dobbeltnavn er et mareritt i barnehage. Og når alle heter Lucas må du memorisere Lucas Caspian, Lucas Kian og andre håpløse navn.. Anonymkode: 866c1...a1b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Leste du hele artikkelen..? Dobbeltnavn er et mareritt i barnehage. Og når alle heter Lucas må du memorisere Lucas Caspian, Lucas Kian og andre håpløse navn.. Anonymkode: 866c1...a1b Hvorfor er det et mareritt i barnehage, hva er så vanskelig med et dobbeltnavn? Så vanskelig er det ikke å huske altså, man er jo stort sett sammen med barna hver eneste dag. Jeg har aldri tenkt på at det er er problem engang på de 12 årene jeg har jobbet i barnehage. Hadde det vært bedre at alle bare hette Lucas, det hadde blitt forvirrende det? Anonymkode: 7df85...09e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 14 minutes ago, Anonym bruker said: Hvorfor er det et mareritt i barnehage, hva er så vanskelig med et dobbeltnavn? Så vanskelig er det ikke å huske altså, man er jo stort sett sammen med barna hver eneste dag. Jeg har aldri tenkt på at det er er problem engang på de 12 årene jeg har jobbet i barnehage. Hadde det vært bedre at alle bare hette Lucas, det hadde blitt forvirrende det? Anonymkode: 7df85...09e Jeg jobber ikke i barnehage, dette er de nye vennene til sønnen min. Så i stedet for å lære 10 navn, lærer jeg nå ca 20.. Anonymkode: 866c1...a1b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg jobber ikke i barnehage, dette er de nye vennene til sønnen min. Så i stedet for å lære 10 navn, lærer jeg nå ca 20.. Anonymkode: 866c1...a1b Og det er et stort problem fordi? Du svarte ikke på hvorfor du mente det er et mareritt med dobbeltnavn i barnehage Anonymkode: 7df85...09e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 2 minutes ago, Anonym bruker said: Og det er et stort problem fordi? Du svarte ikke på hvorfor du mente det er et mareritt med dobbeltnavn i barnehage Anonymkode: 7df85...09e Fordi jeg husker navnene på vennene til sønnen min. Kan også driste meg til å si at dette er et bygdefenomen. Anonymkode: 866c1...a1b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #11 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg husker navnene på vennene til sønnen min. Kan også driste meg til å si at dette er et bygdefenomen. Anonymkode: 866c1...a1b Du svarer fremdeles ikke på spørsmålet mitt Anonymkode: 7df85...09e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 ja jeg synes han har veldig gode poeng Anonymkode: 5a387...259
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 Egentlig en merkelig skrivelse. Det er jo i praksis et problem som ikke eksisterer her, siden folk ikke får navngi barna sine hva som helst. At han skal bruke masse spalteplass på å utstille sin egen forargelse over at noen i en annen verdensdel lager anderledes navn til barna sine er fullstendig uinteressant. Anonymkode: 75247...e53
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber ikke i barnehage, dette er de nye vennene til sønnen min. Så i stedet for å lære 10 navn, lærer jeg nå ca 20.. Anonymkode: 866c1...a1b Det var ikke noe bedre før skjønner du. For 100 år siden var det vanlig at de mest populære navnene ble brukt hos omlag 15 % av et fødekull. Dvs. At om «Kristian» var det mest populære navnet, fikk 15 % av alle nyfødte gutter det navnet. Noe som førte til inn i hampen mange mennesker med samme navn. Så man fant opp kallenavn. I praksis det samme som et navn til. Og ungene ble i praksis hetende, Biffen, Pluggen, Pølsa, Skrua, Hoppern, Flyvern, Musa, Klikken, osv. Sånn går det når de får bestemme selv 😆 I dag er det ikke sånn lengre. I dag er det mest populære navnet brukt på rundt 0,5 % av et kull. Og vi har stadig flere innflyttere, noe som gjør at vi har mange flere navn i omløp nå enn tidligere. Akkurat hva gjelder Abcde, så tar artikkelforfatteren feil. Det er overraskende mange i USA som har det navnet ☺️ Anonymkode: 3c57b...8a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå