Gå til innhold

Syke svigerforeldre i utlandet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine svigerforeldre er glade i å reise og vil gjerne være borte et par månder av gangen. Desverre har de også dårlig helse og er gjerrige. Det betyr at de ikke er villige til å betale for reiseforsikring, ikke vil ha med egen mobiltelefon og selvfølgelig ikke betale for ekstra ting som taxi, private leger eller andre ting.

Nå har svigerfar endt på sykehus for andre gang. Forrige gang var det heldig vis i Europa. Da var sykehusoppholdet uansett gratis, men mannen måtte kjøre 3000 km for å få hentet ham hjem. 

Nå er de et sted hvor de må betale alt selv. De har jo pengene, men det kommer til å bli et styr å få dem til å betale. I tillegg forventer de at vi hjelper til med å finne ut av ting ol her hjemmefra, samtidig som det er håpløst å gå kontakt med dem.

Vi må ringe svigermor på hotellet. Hun synes det er for dyrt å ring selv osv. Både jeg og mannen begynner å bli drittlei holdningen deres om at andre skal ordne opp for dem.

Hvor ille er det å rett og slett si at dette får de ordne selv? Jeg vet ikke om de vil klare det uten at det koster dem noen hundre tusen og blir veldig pinlig hvis de blir kastet ut av hotellet, ikke får være med flyet hjem eller liknende. Svigermor sliter psykisk så det kommer til å bli ille for dem begge to, men det er ingen grunn til å tro de vil dø av det.

Forrige gang svigerfar endte på sykehuset lovet de å aldri reise uten forsikring igjen, men det løftet har de ikke holdt.

Anonymkode: f4483...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i himmelens navn, voksne folk uten reiseforsikring? La de sitte der nede. 

Skrevet

Bare lurer, hvor står disse svigerforeldrene dine politisk?

Anonymkode: c2975...193

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bare lurer, hvor står disse svigerforeldrene dine politisk?

Anonymkode: c2975...193

Ingen steder kan jeg vel egentlig si. De har så vidt jeg vet tilhørt "hjemmesitterpartiet" så lenge jeg kan huske.

Anonymkode: f4483...a29

Skrevet

Første pri når dette er overstått er at de tegner en helårs reiseforsikring. Så uansvarlig som dette har ikke voksne folk lov å være.

Det er vel vanskelig å la være å hjelpe de, men de trenger virkelig en realitetssjekk.

Anonymkode: 0ec29...875

Skrevet

Hadde sittet langt inne å hjulpet de hadde jeg vært dere.Veldig egoistisk tankegang på de.Hadde hjulpet med noen telefoner,men hadde ikke hentet eller betalt ett rødt øre for å hjelpe de

Anonymkode: 5f41f...2db

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Første pri når dette er overstått er at de tegner en helårs reiseforsikring. Så uansvarlig som dette har ikke voksne folk lov å være.

Det er vel vanskelig å la være å hjelpe de, men de trenger virkelig en realitetssjekk.

Anonymkode: 0ec29...875

Problemet med vanlige helårs reiseforsikkringer er at de har begrensninger på hvor lenge man kan være borte. I tillegg er det ganske dyrt når de er så gamle som mine svigerforeldre er. De har passert 80. 

Anonymkode: f4483...a29

Skrevet

Jeg hadde ventet til de ringte meg. Viss de ikke gidder bruke penger på å ta en telefon, hadde jeg latt de ordne opp selv.

Anonymkode: 14968...ab3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ventet til de ringte meg. Viss de ikke gidder bruke penger på å ta en telefon, hadde jeg latt de ordne opp selv.

Anonymkode: 14968...ab3

Dette.

Anonymkode: 7361d...b20

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ventet til de ringte meg. Viss de ikke gidder bruke penger på å ta en telefon, hadde jeg latt de ordne opp selv.

Anonymkode: 14968...ab3

Samme her.

Hadde nok vært vanskelig å ikke hjelpe, men de hadde måttet ringe og be om den hjelpen altså. Såpass med penger må de faktisk bruke når de har havnet i problemer i utlandet, de må faktisk bruke penger på telefoner, sånn er det bare.

Anonymkode: 76c50...3da

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet med vanlige helårs reiseforsikkringer er at de har begrensninger på hvor lenge man kan være borte. I tillegg er det ganske dyrt når de er så gamle som mine svigerforeldre er. De har passert 80. 

Anonymkode: f4483...a29

Skjønner problemet. Men de må uansett ta ansvar for seg selv.

Sønnen til et vennepar døde på ferie i Spania. Det kostet utrolig mye å få han hjem igjen siden han ikke hadde forsikring. Folk kan ikke bare kjøre på og overlate alle problemer og ansvar til sine pårørende. 

Anonymkode: 0ec29...875

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg hadde gitt faen. Når de er så egoistiske, gjerrige og dumme så fortjener de rett og slett ikke hjelp.

Jeg hadde sagt: dere har, til tross for VÅRE advarsler og DERES løfter, selv valgt å sette dere i denne situasjonen. Det er det IKKE vi som skal betale for.

For ordens skyld: ja, jeg hadde ment det samme om det hadde vært mine egne foreldre.

Skrevet

Får de reiseforsikring når de er over 80 da? 

Anonymkode: da59f...da1

Skrevet

En reiseforsikring koster vel nesten ingenting? Hva er poenget med å «spare» på den kostnaden? Det er jo ikke gjerrig, det er tankeløst. 

Dere hverken ringer dem, kjører Europa på langs, eller får andre utgifter for at de skal spare penger, det virker aller mest som om de utnytter dere. 🙄

Det ville jeg bare sagt til dem også. «Tegn reiseforsikring, og ring dem hvis dere blir syke, vi har ikke råd til å ringe/kjøre/betale for dere». 

Anonymkode: 259d6...750

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får de reiseforsikring når de er over 80 da? 

Anonymkode: da59f...da1

Ja, men de får ikke utbetaling ved død eller uførhet og det koster vesentlig mer enn for dem enn de som er yngre.

Anonymkode: f4483...a29

Skrevet

Hvilket land er det?

Anonymkode: 260e2...3d5

Skrevet

(skaff seg, og) Betal neste reise med mastercard, så har de i allfall en minimums reiseforsikring. 

Anonymkode: 9a403...c65

Skrevet

Blir helt målløs over at noen i det hele tatt kan dra til utlandet uten reiseforsikring. Og det har «gått galt» for 2. gang 😱. er det mulig

Anonymkode: 5be5f...761

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...