Gå til innhold

Bruker dere dyne til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser i en annen tråd her at dyne ikke skal brukes til barn under 1 år,det har jeg aldri hørt om før. Ble litt nygjerrig på hvordan dere andre gjør det,bruker dere dyne til barn under 1 år?

Anonymkode: aeda5...4a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt babydyne til alle 3. Aldri hørt at man ikke skal bruke dyne. Babyene får jo dyne på fødeavdelingen. Hadde det vært så farlig med dyne hadde man vel ikke fått det til nyfødte på sykehuset heller

Anonymkode: 89bc4...6b5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har brukt babydyne til alle 3. Aldri hørt at man ikke skal bruke dyne. Babyene får jo dyne på fødeavdelingen. Hadde det vært så farlig med dyne hadde man vel ikke fått det til nyfødte på sykehuset heller

Anonymkode: 89bc4...6b5

Godt å høre at det ikke er bare meg som ikke har hørt om dette,følte meg som dårlig mor som ikke visste at en ikke skal bruke dyner til barn under 1 år. Jeg har brukt babydyne til sønnen min fra dag en.

Skrevet

Jeg bruker babydyne! Har prøvd sovepose og, men den vikla hun seg inn i, så da gikk jeg tilbake til dyna. Hun sparker den av seg i søvne, men jeg har et lett ullpledd under som holder henne varm nok.

Anonymkode: 5c7fe...68c

Skrevet

Ingen av mine har villet ha dyne før de var nermere 3år, men vi prøvde jo når det var kaldt 🤷‍♀️😊 Så det ble lammeskinn og varme pysjer isteden, når de lå i egen seng. 

Samsov med begge de første året til halvannet fordi de var mye våkne, og da fikk vi sove 

Følger retningslinjene lub setter, og unngår overoppheting, pute og bamser/sengekant etc. 

Man gjør så godt man kan, tenker jeg. Og dyne er det noen som må få bruke. 

Jeg har fått høre om/se patolograpportene/bildene for uventet bsrnedød (krybbedød) de siste årene for et par år siden når jeg jobbet i bekjentskap med en av de fremste forskerene på området, og han holdt et foredrag for oss.... Ingen av de var døde med/av dyne i egen seng. (det var feks rullet ned mellom voksenseng og vegg med voksendyne over seg, reimet inn og lagt under dyne i till varmeovn etc for å gi noen eksempler) 

Så min risikovurdering ble at dyne er ok nok så lenge det ikke er noe annet i sengen, og rommet er luftig 18-20C

Btw vi har hatt krybbedød i familien så vi var absolutt både livredde og "på" det første året med barna. 

Anonymkode: c389a...d44

Skrevet

Bre hørt om at de ikke skal ha pute...?🤔

Anonymkode: bc8a6...344

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bre hørt om at de ikke skal ha pute...?🤔

Anonymkode: bc8a6...344

Pute og kosedyr er bare det jeg har hørt at en bør unngå.

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg leser i en annen tråd her at dyne ikke skal brukes til barn under 1 år,det har jeg aldri hørt om før. Ble litt nygjerrig på hvordan dere andre gjør det,bruker dere dyne til barn under 1 år?

mye hysteri her inne. min brukte både pute og dyne fra nyfødt, lever ennå snart 6 år

Anonymkode: 77e3e...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...