Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Jeg ble helt forelsket i den "nye" bukkene bruse serien. Sikkert årevis etter alle andre, men barnebøker har jeg ærlig talt ikke fulgt med på. Er det noen andre bøker som er knall for snart 4-åring? Anonymkode: a9db3...d11
Mostly Harmless Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Jakob og Neikob-bøkene, Da lille Larsens hus blåste bort og Mimbo Jimbo bygger et fyrtårn er populære hos treåringen her i huset.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 1 minute ago, Mostly Harmless said: Jakob og Neikob-bøkene, Da lille Larsens hus blåste bort og Mimbo Jimbo bygger et fyrtårn er populære hos treåringen her i huset. Jakob og neikop er fine ja (litt vel abstrakt den hvor Neikop vil være som de andre.. ). De andre skal jeg sjekke ut, takk Anonymkode: a9db3...d11
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Her har Snart sover du vært veldig populær. Anonymkode: 5dae7...0e6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Barnehagekrim, bla. Hvem gikk med utesko inne Anonymkode: c8e24...2b0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Tambar, bøkene om Nilsen, barbapapa (Hvis dere får tak i dem) Thomas og Emma som også var da jeg var liten har også vært populære hos oss. Reven og grisungen er fantastiske, både for voksne og barn Anonymkode: c95d7...700
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 Bøkene om Lillesøster 👍🏻 Anonymkode: ad02c...d9c
Pussy Galore Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 "Når alle sover" av Nicolai Houm. https://www.gyldendal.no/Barneboeker/3-6-aar/Naar-alle-sover Min seksåring elsker denne boka og har gjort det i sikkert tre år! Ei fin bok om å være litt tøff og samtidig en god venn.
the amazing spidermamma Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Reven og grisungen-bøkene! Høyt elsket av både voksne og barn her i huset. Vi har også lest nesten istykker Mimbo jimbo-bøkene og ikke minst Den kjempestore pæra. Dagen da Jørgen ble spist Super Lykkelige Magiske Skogen Bøkene om Kubbe (Det finnes også en interaktiv bok om Kubbe som er kjempefin, vi lastet den ned på iPaden vår for noen år siden. Det er en blanding av lydbok og noen bevegelige bilder. Jeg mener den vant en pris for beste barnebok da den kom ut, selv om den jo ikke er en vanlig, trykket bok. Kubbe lager skyggeteater, tror jeg den heter).
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 Tramp og Line bøkene, Gruffalo bøkene, Røverrotta, Pinnemann, Plass bakpå kosten, Pulverheksa bøkene, Eric Carle bøker, Tyronnosaurus Dott, Når to sier godnatt, Tassen bøker, Kjøre nattabil, Gutt + robot. Disse er lest mye her i huset. Anonymkode: 92fe9...21b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 Tusen takk alle! Skal bokmerke denne tråden og bestille i tur og orden Anonymkode: a9db3...d11
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 Anbefaler bøkene om kaninen Simon av Stephanie Blake («Bæsj» er favoritten her i huset), de funker selv ned i ettårsalderen og er faktisk utrolig slitesterke (dvs at man ikke blir drittlei som voksen av å lese dem for nte gang...) Bøkene til Kazuno Kohara er også kjempepopulære (Lille trollmann, Spøkelseshuset, Midnattsbiblioteket), de anbefales på det varmeste! Ellers er både ett- og fireåringen veldig glade i Brillebjørn, bøkene til Scheffler og Donaldson (Gruffalo, Apestreker, Plass bakpå kosten, osv.), bøkene til Jakob Martin Strid (Mimbo Jimbo-serien, Da lille Larsens hus blåste bort, Lille Frosk), Dora utforskeren, Karsten og Petra, Lillesøster, Pulverheksa, og Peppa Gris-bøkene. Albert Åberg og Emma og Thomas-bøkene liker de også veldig godt. Sist, men ikke minst er det utgitt mange fine billedbøker om Mummitrollet, f.eks Mummitrollet leker gjemsel, de blir også flittig lest her i huset Kos dere med lesingen! Anonymkode: 57243...3c4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 Sirkusskipet. Dagen da Jørgen ble spist. Albert Åberg-bøkene. Anonymkode: 65aa1...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå