Gå til innhold

September 2019 💛


Babynr2

Anbefalte innlegg

På 20.2.2019 den 17.09, Chilliii skrev:

ja,jeg syns også det blir veldig feil. Jeg har stålkontroll på denne syklusen, og vet når befruktning og alt skjedde, men legen "tror jeg tar feil fordi syklusen er unormalt lang" Jeg får jo nå ul to uker før jeg egentlig skal. Ikke at det gjør noe, så lenge fortsatt kan undersøke om alt ser greit ut. Men gleder meg til å få bekreftet at jeg faktisk har rett!😄

Ja, jeg tror du har rett ;) det er jo veldig logisk når man regner på det!! Det stemte faktisk presis på dagen for min del. Gyn ble overrasket og sa « ja, det ble jo akkurat som du sa det» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.2.2019 den 22.45, Nelly89 skrev:

Ja, jeg tror du har rett ;) det er jo veldig logisk når man regner på det!! Det stemte faktisk presis på dagen for min del. Gyn ble overrasket og sa « ja, det ble jo akkurat som du sa det» 

Det håper og tror jeg også! 🙌🏻

Ja, det kan du se😆 De må begynne å stole litt mer på oss som faktisk har full oversikt selv👌🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en liten oppdatering fra meg. 13+1 i dag, eller 13+5 ifølge ul, men velger å følge menstermin til jeg har vært på ordinær ul.

Har vært på fosterdiagnostikk (ultralyd) nå hvor alt så helt fint ut. Liten risiko for kromosonavvik.

Er nå bedre form, er ikke kvalm og like sliten mer, heller ikke nevneverdig dårlig form.

Nå klarer jeg mer å glede meg over graviditeten, da jeg jo har kommet meg over den mest kritiske perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 10.40, 2 store og snart 1 liten skrev:

Enda en liten oppdatering fra meg. 13+1 i dag, eller 13+5 ifølge ul, men velger å følge menstermin til jeg har vært på ordinær ul.

Har vært på fosterdiagnostikk (ultralyd) nå hvor alt så helt fint ut. Liten risiko for kromosonavvik.

Er nå bedre form, er ikke kvalm og like sliten mer, heller ikke nevneverdig dårlig form.

Nå klarer jeg mer å glede meg over graviditeten, da jeg jo har kommet meg over den mest kritiske perioden.

Så fantastisk, gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+2 og dagens kontroll endte i sykemelding med streng beskjed om hvile... Blodtrykk ble målt til 150/95, ødem +1 - men urin var fin, så ikke svangerskapsforgiftning :) Har hatt SF i tre foregående graviditeter, og håper virkelig å unngå det denne gang! UL viste at knøttet heldigvis vokser godt og har det fint inni magen :) Ny blodtrykksmåling om en uke - satser alle kluter på at det har sunket til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) ny her :) 12 uker i dag , venter tredjemann(samboers første ) hyperemesis for tredje gang også så jeg er sengeliggende en så lenge . Veldig tråkig,men beroligende at jeg kjenner liv allerede :) har også vært å sett en aktiv krabat på ul 9+5 :)😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) ny her, min første :) var også ikke planlagt, men sambo å jeg har smakt om at alle det så skjer det, var på tidlig ul da jeg trudde jeg var 8+2 men ul viste 9+4..

Er idag 13 uker, venter til nå med å melde meg inn tilfelle det gikk galt o. O sliter lire med kvalme, mye sulten, hodepine og ryggsmerter.. Hatt en del smerter menslignemde smerter i bekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har vært på ul nå hver 2-3 uke, i uke 8, 10 og 13. Så har jeg fortsatt vært bekymret. Er 15+0 i dag og var hos jm. Fikk høre hjerteslag, og ble nok en gang beroliget igjen.
Hun sa at om jeg var bekymret så skulle jeg bare ta kontakt, så skulle jeg få høre igjen, da det jo bare tar noen minutter.

Synes det var så greit å være litt dårlig form, da følte jeg i allefall på meg at alt var greit der inne.

Er henvist til ordinær ul nå, og får vel time om 3-4 uker. Klarer kanskje å vente helt til da, i allefall hvis jeg begynner å kjenne mer liv snart.

Jeg synes jeg kjente liv i uke 11 allerede, var 2 dager på rad jeg syntes jeg kjente et sug i magen på en måte, som om den stupte kråke der inne, kjente dette en gang i uke 13 også.
I går syntes jeg at jeg kjente sånne bobler og litt bevegelse. Spennende fase dette :)

Har dere begynt å kjenne liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 2 store og snart 1 liten :)

Er 15+2 og er begynt så smått å kjenne liv. Må forholde meg i ro og konse litt, men utvilsomt at det romstreres der inne - verdens beste følelse ❤️ Tidlig UL viste at morkaken min ligger i bakkant, noe som gjør forholdene gode for å kjenne liv :) Har også fått konstatert at termin stemmer og bekreftet at vi venter en liten gutt - som forøvrig skal få navnet Olav :) Gleden og lettelsen er stor :)    

 

IMG_0784.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Venter.nummer.5. skrev:

Hei, 2 store og snart 1 liten :)

Er 15+2 og er begynt så smått å kjenne liv. Må forholde meg i ro og konse litt, men utvilsomt at det romstreres der inne - verdens beste følelse ❤️ Tidlig UL viste at morkaken min ligger i bakkant, noe som gjør forholdene gode for å kjenne liv :) Har også fått konstatert at termin stemmer og bekreftet at vi venter en liten gutt - som forøvrig skal få navnet Olav :) Gleden og lettelsen er stor :)    

 

IMG_0784.JPG

koselig å kjenne liv, ja. Gleder meg litt over den lille magen som er kommet også, og prøver å kle meg slik at den vises når jeg skal ut, selv om det ikke er særlig enkelt med tykk vinterjakke utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! 

Hvordan går det med dere?😊

jeg er 16+3 i dag og har i det siste begynt å kjenne tegn til liv. Gleder oss til ul i slutten av mnd nå😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Babynr2 skrev:

Hei! 

Hvordan går det med dere?😊

jeg er 16+3 i dag og har i det siste begynt å kjenne tegn til liv. Gleder oss til ul i slutten av mnd nå😍

Hei! Arig med liv :) Jeg har kjent liv nesten hver dag i det siste. Nå har det vært 2 dager uten noe særlig liv, har spurt jm om jeg kan komme ned å lytte i dag. Skal dit snart.

Går bra, formen stiger for hver dag. Har sover 11 timer i natt, men er for øvrig god form.

Jeg er 18+0 i dag. Skal på ul i neste uke. Gleder meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører visst ikke til her lenger... var på ultralyd og fikk termin flyttet fra 30.sept til 5.okt... Litt kjipt å få den flyttet den veien da😛 Men men, noen dager fra eller til betyr jo egentlig ingenting. I hvertfall så det ut til å stå bra til med lille gullet☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Heisann 😊 Passer akkurat inn her, termin 1.september 💙 

 

Jeg har et spm ifht utstyr. Er det noen som har tanker og/eller erfaringer rundt bilstolpose? Er så usikker på om vi skal ha det eller ikke. I så fall; vinterpose eller en som er mindre varm og kan brukes større deler av året? Forvirret førstegangsgravid 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pinaeo skrev:

Heisann 😊 Passer akkurat inn her, termin 1.september 💙 

 

Jeg har et spm ifht utstyr. Er det noen som har tanker og/eller erfaringer rundt bilstolpose? Er så usikker på om vi skal ha det eller ikke. I så fall; vinterpose eller en som er mindre varm og kan brukes større deler av året? Forvirret førstegangsgravid 🙈

Hei! Flott :) Velkommen i gruppa.

Har ingen erfaring med bilstolpose selv, da dette ikke fantes da jeg fikk de eldste. Har likevel kjøpt en brukt bilstolpose nå, tenker det kan være lurt med tanke på at det snart blir vinter mens barna enda er veldig små.
Jeg har kjøpt en voksi vinterpose, men bor også i nordnorge, hvor det er kaldt lenge. Tenker at i mai/juni når det ikke lenger er iskaldt, så er barnet større, og enklere å kle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pinaeo skrev:

Heisann 😊 Passer akkurat inn her, termin 1.september 💙 

 

Jeg har et spm ifht utstyr. Er det noen som har tanker og/eller erfaringer rundt bilstolpose? Er så usikker på om vi skal ha det eller ikke. I så fall; vinterpose eller en som er mindre varm og kan brukes større deler av året? Forvirret førstegangsgravid 🙈

Vi kjøpte voksi bilstolpose til første som er født i august og synes den bare kan anbefales hvis en har nyfødt i des-feb.(Eller bor der det er kaldt hele året).

Hos oss holdt det med en ulldress med pledd over da bilen blir raskt varm/evt start den 10 min før. Jenta vår holdt på å svette ihjel i den posen og jeg tenker at litt kulde skader ikke. Evt kjøp en tynnere vinterpose😊

Nå venter vi nr 2 i september og tenker at barnet rekker og bli «robust» nok før kaldeste vinteren kommer og klarer vi oss uten.

Anonymkode: 57499...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...