Gå til innhold

Alenemor


Alenemamma39

Anbefalte innlegg

Hei. Plutselig i dag ble jeg alenemor. Vi bor ikke sammen så endringen er ikke så stor, da jeg allerede er den som har daglig omsorg og får allerede dobbel barnetrygd. Det har lagt i kortene en stund da BF ikke har stilt opp så mye og forholdet mellom oss ble ødelagt da jeg gikk gravid (lang historie uten relevans). Jeg er opptatt av å beholde kontakten mellom BF og barn, hun er kun 3 mnd, og å gi han så mye tilgang han ønsker. Han har egen nøkkel hos oss og kommer ikke til å kreve den tilbake. BF har allerede ett barn han ikke har kontakt med så jeg er jo redd for at det skal gå den veien med vårt barn også, men man kan jo håpe. BF er allerede negativ mot meg og mener jeg overkjører han med henne (Når jeg krevde at han skulle komme med eksempler så kom han med at jeg bestemte klærne hennes, han har aldri kjøpt klær til henne kun jeg, og mat, jeg fullammer så jeg skjønner ikke helt den utenom at jeg har nektet han å gi henne smaksprøver på voksenmat som vi spiser da tarmene hennes ikke er utviklet, som sagt, 3 mnd gammel baby..)
Hvordan kan jeg best forsøke å få oss til å ha ett bra samarbeid? Jeg prøver, men han er veldig lite voksen, jeg har allerede svelgt en haug med kameler for å gi han rom til å ha ett forhold til sin egen datter. Jeg inkluderer han i alt som har med henne å gjøre, jeg forsøker å få han innvolvert i bestemmelser, jeg oppfordrer til besøk hos hans familie osv osv.

Det andre er økonomi. Jeg får allerede dobbel barnetrygd og har hele permisjonstiden (han ville ikke ha, selv ikke når jeg ba han ta en mnd på slutten pga min jobb). Hva kan jeg evt søke om? Jeg tjener rett over 400 000 i året så jeg er ikke lavtlønnet, BF og meg har allerede privat avtale om bidrag, da det kreves når BF og mor ikke bor sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Du har jo tydeligvis allerede registrert deg som alenemor siden du får den ekstra barnetrygden og da er det jo ingen forskjell økonomisk og i forhold til samarbeidet med barnefar er det jo du som kjenner han som vet best hvordan du bør gå frem videre.

Anonymkode: 7ab95...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...