Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Hadde en diskusjon med en venn som bruker termen svartinger om mennesker med mørkere hud enn han selv. Kan si type << skal levere noe til svartingan >> . Jeg mener det er rasistisk og rett og slett ufint. Han har en venn som er mørk i huden, og da jeg spurte om han ville kaldt han svarting, så vær han svar skyldig. Vi måtte bare være enig om å være uenig...hva tenker dere? Ufint, rasistisk eller ok? Anonymkode: aaef3...802
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Idiot er han i hvert fall Anonymkode: e2078...1f7
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Generelt er det ufint. Hvorfor ikke bare si navnet på «svartingen» istedefor å referere til han som «svarting»? Blir jo som å referere til en lyshudede som «hviting»? Ikke bare ufint, men høres jo helt idiotisk ut 🤷🏼♀️
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Kommer an på hva intensjonen er med å si det. Anonymkode: 1bd44...d7e
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på hva intensjonen er med å si det. Anonymkode: 1bd44...d7e Intensjonen var jo å levere noe til vedkomne..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på hva intensjonen er med å si det. Anonymkode: 1bd44...d7e Hvilken intensjon mener du at gjør det greit å si det? Anonymkode: e2078...1f7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvilken intensjon mener du at gjør det greit å si det? Anonymkode: e2078...1f7 Vi snakker ikke greit eller ikke greit, vi snakker rasistisk eller ikke rasistisk. Anonymkode: 1bd44...d7e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 3 minutter siden, Aprikos Syltetøy skrev: Intensjonen var jo å levere noe til vedkomne.. Men med å SI DET.. Anonymkode: 1bd44...d7e
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men med å SI DET.. Anonymkode: 1bd44...d7e Tenker du generelt å bruke ordet «svarting»? På generelt grunnlag er det vel ikke greit nei? Likedan som at jeg setter pris på å ikke bli referert til som «hu feite» selvom jeg er overvektig. Jeg vil gå så langt som å kalle det et «rasistisk» begrep. Men når det er sagt, må man og ta dette litt på «internt» plan. Har en kompis som selv kaller seg «mokkamann» og «svartass» og sier selv «back in black» om han har vært ute. Men jeg kaller han aldri noe slikt selv, selvom han selv syntes det er morsomt. Man skal kjenne en person veldig godt før man kaller noen noe som er som dette. Uansett betyr jo ikke det at alle mørkhudede setter pris på å bli kaldt mokkamann selvom min kompis syntes det..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hadde en diskusjon med en venn som bruker termen svartinger om mennesker med mørkere hud enn han selv. Kan si type << skal levere noe til svartingan >> . Jeg mener det er rasistisk og rett og slett ufint. Han har en venn som er mørk i huden, og da jeg spurte om han ville kaldt han svarting, så vær han svar skyldig. Vi måtte bare være enig om å være uenig...hva tenker dere? Ufint, rasistisk eller ok? Anonymkode: aaef3...802 Det er klart dette er rasistisk! Sønnen min er halvt afrikansk, og jeg kan ikke forestille meg noen sammenheng der han hadde syntes det var ok å bli kalt «svartingen». Anonymkode: fe854...048
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi snakker ikke greit eller ikke greit, vi snakker rasistisk eller ikke rasistisk. Anonymkode: 1bd44...d7e Javel, rasistisk eller ikke rasistisk da? Du skjønte hva jeg mente Anonymkode: e2078...1f7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 Det er selvfølgelig rasistisk, så her er det du som har rett. Anonymkode: 6b5bd...b32
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 Rasistisk ja. Blinkende varsel på at mannen er idiot og ikke bør forbli venn - JA Anonymkode: 627a4...ba0
the amazing spidermamma Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 Jeg synes du skal begynne å omtale denne fyren konsekvent som 'idioten' og si at det ikke er vondt ment.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 skjønner folk blir det jeg.. de slepper inn alt her til lands Anonymkode: a5852...bd8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #17 Skrevet 4. januar 2019 Trenger ikke være rasistisk ment. Men er ufint. Lite gjennomtenkt. Anonymkode: 2dc5b...3e4
the amazing spidermamma Skrevet 4. januar 2019 #18 Skrevet 4. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: skjønner folk blir det jeg.. de slepper inn alt her til lands Anonymkode: a5852...bd8 Nå har vi hatt mennesker med andre farger enn lyserosa her i Norge i flere hundre år, så du vet jo ingenting om denne personen er 'sluppet inn'.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #19 Skrevet 4. januar 2019 9 minutes ago, the amazing spidermamma said: Nå har vi hatt mennesker med andre farger enn lyserosa her i Norge i flere hundre år, så du vet jo ingenting om denne personen er 'sluppet inn'. klart jeg vet det Anonymkode: a5852...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå