Gå til innhold

Vil langt vekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått byttet fylke eller kommune med hjelp fra nav ? Jeg er student og får ingen støtte av familie i det heletatt. Pga livssituasjonen trenger jeg å komme meg bort det er utrolig smertefullt å være meg her jeg bor. Trives godt i eget selvskap og går til behandling hos psykolog.

Er 23 år og er privatist, jeg har ikke depositum og jeg føler alt alt er grusomt her jeg har ingen livsgnist lenger.

Anonymkode: 66958...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du student eller elev? Studielån er jo den vanlige måten å kunne flytte til studiested.

Anonymkode: 702b0...1ea

Skrevet

Hvis du snart er i en situasjon der du skal betale ned studielån, kan det vera tips å reise til Finmark. 

Anonymkode: 1122d...651

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du snart er i en situasjon der du skal betale ned studielån, kan det vera tips å reise til Finmark. 

Leddene mine reagerer på kulde og har benskjørhet... 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leddene mine reagerer på kulde og har benskjørhet... 

Doh!

Da kommer jeg ikke på noe annet enn det som allerede er skrevet her!

Skrevet

23 år og ingen hjelp av familie? Er du ikke voksen da?

Anonymkode: 62759...903

Skrevet

Kommunal bolig i annen kommune kan du ikke få, da du må ha vært bosatt i over to år. Men du kan få sosialstønad og bostøtte Mulig du kan få hjelp til depositum, eller iallefall en garanti. Det er ikke så mye annet NAV kan gjøre. Du må gjøre resten, se etter bolig, gå på visning. Snakk med nav, de kan jo hjelpe deg økonomisk frem til du faktisk flytter inn i ny bolig. Derfra må du fortsette på nytt nav kontor. 

Men hvis du går i behandling så kan du ikke flytte så langt. Det er viktig å jobbe med helsa og, ikke rømme fra det vonde. Bor du i stor kommune nå da? Vil det hjelpe å flytte innad i kommunen?

Anonymkode: 8eb12...976

Skrevet

Du vil kunne bli nektet å melde flytting til ny kommune om du ikke kan forsørge deg selv. Det er faktisk ikke "bare" å flytte, som å leie seg leilighet, gå på lokal nav med husleie og søke livsopphold. Da vil du bli henvist til gammel kommune. Folkeregisteret vil ikke flytte deg så du har noen krav. Kjenner flere som er nektet å flytte adresse og nav kontor. 

Anonymkode: e84bf...fa8

Skrevet

Hvis du er student så har du vel studielån?

Anonymkode: 0e724...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...