Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Kan jeg bli sterilisert ? Jeg er i starten av 20 årene og venter barn nr 2. Prevensjon har vært helt håpløst da jeg har fått kraftige og ubehagelige bivirkninger av dem alle. Eneste som har kunne brukes er Latexfrie kondomer... Anonymkode: 6058b...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Du kan gjøre hva du vil med egen kropp... 🤷♀️ Vi er heldige sånn sett her i landet Anonymkode: 24bd2...1bb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Du må være over 25 år om du skal gjøre det uten å først få det godkjent i en "nemnd" Anonymkode: 5e271...97c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må være over 25 år om du skal gjøre det uten å først få det godkjent i en "nemnd" Anonymkode: 5e271...97c Kan jeg da «donere» livmoren min? Eller blir den bare « kastet» . Jeg kommer nokk ikke til å ta det via en nemd.. Så da må jeg bare vente hilsen HI Anonymkode: 6058b...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg da «donere» livmoren min? Eller blir den bare « kastet» . Jeg kommer nokk ikke til å ta det via en nemd.. Så da må jeg bare vente hilsen HI Anonymkode: 6058b...512 De fjerner ikke livmoren din om du blir steriliert altså.... De bare svir over egglederne, så eggene ikke kommer fra eggstokk til livmor. Du beholder eggstokker, får mensen som vanlig osv, du kommer ikke i overgangsalderen. Anonymkode: 5e271...97c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fjerner ikke livmoren din om du blir steriliert altså.... De bare svir over egglederne, så eggene ikke kommer fra eggstokk til livmor. Du beholder eggstokker, får mensen som vanlig osv, du kommer ikke i overgangsalderen. Anonymkode: 5e271...97c Kan jeg fjerne livmoren før jeg er 25 da ? Hilsen HI Anonymkode: 6058b...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan gjøre hva du vil med egen kropp... 🤷♀️ Vi er heldige sånn sett her i landet Anonymkode: 24bd2...1bb Det er jo faktisk ikke sant, det er nedre aldersgrense på sterilisering. Anonymkode: 1c384...e23
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg fjerne livmoren før jeg er 25 da ? Hilsen HI Anonymkode: 6058b...512 Men hvorfor vil du det?? Anonymkode: 63796...16b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 39 minutes ago, Anonym bruker said: Kan jeg fjerne livmoren før jeg er 25 da ? Hilsen HI Anonymkode: 6058b...512 Hvorfor i alle dager skulle du ønske det? Men nei, de fjernet ikke friske organer om du så er 21 eller 71. Anonymkode: 7d380...ab5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor i alle dager skulle du ønske det? Men nei, de fjernet ikke friske organer om du så er 21 eller 71. Anonymkode: 7d380...ab5 Donere den bort hvis det er mulig ellernoe sånt... jeg kanikke bruke noe prevensjon bortsett fra kondom å menstruasjon er utrolig smertefullt hvor jeg blør kjempe masse ca 3 bind pakker daglig i 7 dager... Anonymkode: 6058b...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 Just now, Anonym bruker said: Donere den bort hvis det er mulig ellernoe sånt... jeg kanikke bruke noe prevensjon bortsett fra kondom å menstruasjon er utrolig smertefullt hvor jeg blør kjempe masse ca 3 bind pakker daglig i 7 dager... Anonymkode: 6058b...512 Kan nok ikke doneres. Snakk med legen om blødningene dine. Mange har nytte av å svi vekk slimhinner. Så store blødninger er ikke vanlig.. Anonymkode: 7d380...ab5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo faktisk ikke sant, det er nedre aldersgrense på sterilisering. Anonymkode: 1c384...e23 Det er bare formalia... 99% går igjennom " Noen må søke spesielt og få behandlet saken av et eget utvalg – en steriliseringsnemnd. Dette gjelder personer under 25 år, og personer med en alvorlig sinnslidelse, psykisk utviklingshemming eller som er psykisk svekket. 99 prosent av alle steriliseringer foretas i dag etter egen begjæring. Om lag 20–30 søknader blir årlig behandlet i steriliseringsnemndene." Og forresten, Hi, så er det gratis om du gjør det når du er innlagt offentlig sykehus - feks i forbindelse med fødsel. Anonymkode: 24bd2...1bb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan nok ikke doneres. Snakk med legen om blødningene dine. Mange har nytte av å svi vekk slimhinner. Så store blødninger er ikke vanlig.. Anonymkode: 7d380...ab5 Okey, jeg har snakket med dem om det og da tok de en veldig grundig ultralyd og gynekologisk undersøkelse. Da begynte jeg på pstav og blødde hver eneste dag i 1 år.. så ville de jeg skulle gå på kombi piller samtidig noe som ga meg store psykiske vansker med depresjon så den måtte ut. Livmoren min og eggstokkene er veldig fine har de sagt så de vet ikke helt hva som er «galt» de har spurt meg om moren min men hun ga meg opp da jeg var veldig ung. Anonymkode: 6058b...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bare formalia... 99% går igjennom " Noen må søke spesielt og få behandlet saken av et eget utvalg – en steriliseringsnemnd. Dette gjelder personer under 25 år, og personer med en alvorlig sinnslidelse, psykisk utviklingshemming eller som er psykisk svekket. 99 prosent av alle steriliseringer foretas i dag etter egen begjæring. Om lag 20–30 søknader blir årlig behandlet i steriliseringsnemndene." Og forresten, Hi, så er det gratis om du gjør det når du er innlagt offentlig sykehus - feks i forbindelse med fødsel. Anonymkode: 24bd2...1bb Tusen takk for svar ! Men jeg må nokk da vente til jeg er 25. Hilsen HI Anonymkode: 6058b...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 11 minutes ago, Anonym bruker said: Okey, jeg har snakket med dem om det og da tok de en veldig grundig ultralyd og gynekologisk undersøkelse. Da begynte jeg på pstav og blødde hver eneste dag i 1 år.. så ville de jeg skulle gå på kombi piller samtidig noe som ga meg store psykiske vansker med depresjon så den måtte ut. Livmoren min og eggstokkene er veldig fine har de sagt så de vet ikke helt hva som er «galt» de har spurt meg om moren min men hun ga meg opp da jeg var veldig ung. Anonymkode: 6058b...512 Snakk med dem igjen. Det finnes hjelp å få, særlig siden du ikke er opptatt av å beholde fertilitet. Å gjerne livmor er absolutt siste utvei, og jeg kan ikke tenke meg at de gjør det så lett med noen så ung.. Sterilisering vil ikke hjelpe på blødningene dine...Så du må ha annen hjelp Anonymkode: 7d380...ab5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er bare formalia... 99% går igjennom " Noen må søke spesielt og få behandlet saken av et eget utvalg – en steriliseringsnemnd. Dette gjelder personer under 25 år, og personer med en alvorlig sinnslidelse, psykisk utviklingshemming eller som er psykisk svekket. 99 prosent av alle steriliseringer foretas i dag etter egen begjæring. Om lag 20–30 søknader blir årlig behandlet i steriliseringsnemndene." Og forresten, Hi, så er det gratis om du gjør det når du er innlagt offentlig sykehus - feks i forbindelse med fødsel. Anonymkode: 24bd2...1bb Kun om man skal gjennom keisersnitt. Anonymkode: 3da51...2a2
Toneelise Skrevet 5. januar 2019 #17 Skrevet 5. januar 2019 På 3.1.2019 den 21.59, Anonym bruker skrev: Kan jeg bli sterilisert ? Jeg er i starten av 20 årene og venter barn nr 2. Prevensjon har vært helt håpløst da jeg har fått kraftige og ubehagelige bivirkninger av dem alle. Eneste som har kunne brukes er Latexfrie kondomer... Anonymkode: 6058b...512 Har du prøvd depo provera? Du får normalt ikke mensen da.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #18 Skrevet 5. januar 2019 5 minutter siden, Toneelise skrev: Har du prøvd depo provera? Du får normalt ikke mensen da. Jeg er beinskjør så det kan jeg ikke tror jeg Anonymkode: 6058b...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå