Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Jeg tror ikke hun skjønner hva døden er. Kan man forklare en på 3 år hva det er? Hun gikk forbi meg og sa hei, blid som en sol, før hun gikk ikke på rommet sitt. Storesøsteren var der også. Så sier hun plutselig at hun kunne ønske mamma var død!? Hun har ikke sett film o.l. med det i. Storesøsteren var helt forferdet. Jeg trøster meg med at hun sikkert ikke vet hva død er, men oppførselen forundrer meg litt. Anonymkode: 6aaf9...cb2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Har du snakket med henne, da? Synes det er rart du søker etter råd her før du setter deg ned og snakker ordentlig med 3-åringen din... Du må jo si hva det betyr-og at du blir lei deg når hun sier det. Og så må du jo få henne til å forstå at det ikke er lov å si sånt til noen! Anonymkode: 8a0ff...d88
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du snakket med henne, da? Synes det er rart du søker etter råd her før du setter deg ned og snakker ordentlig med 3-åringen din... Du må jo si hva det betyr-og at du blir lei deg når hun sier det. Og så må du jo få henne til å forstå at det ikke er lov å si sånt til noen! Anonymkode: 8a0ff...d88 Ja, det har jeg gjort. Selvsagt!!! Anonymkode: 6aaf9...cb2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Min yngste kunne fint finne på å si slikt i den alderen. Jeg var litt stresset over alt h*n kunne finne på å si. Nå er h*n skolebarn med et stort hjerte og livlig fantasi😍 Bare å ha gode samtaler om hva som er greit og ikke, og hvordan ord kan såre andre. Det er nok bare nysgjerrighet og testing av grenser. Anonymkode: 7538b...ab6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det har jeg gjort. Selvsagt!!! Anonymkode: 6aaf9...cb2 Ja, forsto hun at dette sårer? Og hvorfor sa hun det? Anonymkode: 8a0ff...d88
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 Men herregud, hun er 3. Dette er en fornærmelse på linje med 'dumming" Anonymkode: cf41b...375
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, forsto hun at dette sårer? Og hvorfor sa hun det? Anonymkode: 8a0ff...d88 Nei, hun forstod det ikke helt. Jeg aner ikke hvorfor hun sa det, jeg spurte om det, men hun begynte å snakke om alt mulig annet. Anonymkode: 6aaf9...cb2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men herregud, hun er 3. Dette er en fornærmelse på linje med 'dumming" Anonymkode: cf41b...375 Hvorfor må du skrive på den måten!? Anonymkode: 6aaf9...cb2
Superdolly Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, hun forstod det ikke helt. Jeg aner ikke hvorfor hun sa det, jeg spurte om det, men hun begynte å snakke om alt mulig annet. Anonymkode: 6aaf9...cb2 Ingen barn klarer å svare på hvorfor-spørsmål. "Hvorfor gjorde du det? Hvorfor sa du det?" inneholder både en anklage og et krav om en forklaring som selv en treåring skjønner at hun/han aldri vil klare å gi. Derfor vil du aldri få noe godt svar på et slik spørsmål, eller noe svar i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, Superdolly skrev: Ingen barn klarer å svare på hvorfor-spørsmål. "Hvorfor gjorde du det? Hvorfor sa du det?" inneholder både en anklage og et krav om en forklaring som selv en treåring skjønner at hun/han aldri vil klare å gi. Derfor vil du aldri få noe godt svar på et slik spørsmål, eller noe svar i det hele tatt. Nettopp. Så hvorfor spørre? Jeg forklarte at det ikke er fint, og at jeg ble lei meg, og at det hadde vært trist. Anonymkode: 6aaf9...cb2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 Seriøst ?? Kom deg over det. Ikke ta det personlig. Som nevnt over, det er på lik linje med å bli kalt dumming. Tullete å gå til 3 åringen og si at du ble kjempesåret. Hvis hun sier det flere ganger, kan du forklare litt nærmere . Anonymkode: 09d51...9c2
Superdolly Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nettopp. Så hvorfor spørre? Jeg forklarte at det ikke er fint, og at jeg ble lei meg, og at det hadde vært trist. Anonymkode: 6aaf9...cb2 Dette skjønner jeg ikke. Først skriver du at du spurte henne hvorfor hun sa det, og så skriver du dette.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp. Så hvorfor spørre? Jeg forklarte at det ikke er fint, og at jeg ble lei meg, og at det hadde vært trist. Anonymkode: 6aaf9...cb2 Så du gir henne dårlig samvittighet ? Merkelig. Anonymkode: 09d51...9c2
Julie (: Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men herregud, hun er 3. Dette er en fornærmelse på linje med 'dumming" Anonymkode: cf41b...375 Eller som vår lokale variant, "du er bæsje-promp". Min toåring har også slengt ut dette. Hun skjønte ikke hva hun snakket om...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 Hvis du blir så såret av at en 3-åring sier sånt, burde du forberede deg på å bli mye såret i årene fremover. Anonymkode: 5a553...ae7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #16 Skrevet 3. januar 2019 1 hour ago, Anonym bruker said: Hvorfor må du skrive på den måten!? Anonymkode: 6aaf9...cb2 Fordi jeg ble oppgitt. Å gjøre dette til en stor sak er teit. Å snakke om at du ble såret er så overkill. Men ha, her er tema du bør forberede deg på: Du er verdens verste mamma Skulle ønske du var like grei som moren til x eller y Pappa er mye gøyere Du forstår meg ikke Du ødelegger livet mitt. Anonymkode: cf41b...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå