Gå til innhold

Usikker her ang sykt barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 2 år har hatt feber av og på i hele romjulen, men ikke spesielt syk. Ligget på rundt 39 på kvelden/natten og i hundre på dagtid. 

På mandag hadde hun 40 i feber, fikk paracet og sovnet i 10 min på sofaen og i hundre etterpå, dette var på ettermiddagen. Siden da har hun ligget på 38,5 på kvelden, men feberfri på dagtid. Hun var hjemme i går og i dag fra bhg, ikke feber på dagtid og helt normal. Hadde planer om å sende i bhg i morgen, så målte tempen nå før hun la seg, 37,4 i ene øret, og 38 i det andre. Ellers i fin form.

Hva hadde dere gjort? Sendt i bhg eller latt hun være hjemme en ekstra dag for sikkerhetskyld? Og burde vi kontakte lege etter så lenge med feber, selv om allmentilstanden er fin?

Anonymkode: d0370...d80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man sender ikke syke barn i barnehagen, hold henne hjemme

Anonymkode: c525b...c48

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man sender ikke syke barn i barnehagen, hold henne hjemme

Anonymkode: c525b...c48

Nei, det skjønner jeg, men hun er ikke syk syk, og jeg synes ikke 38 er så høyt. Men hun blir nok hjemme altså. Takk for svar.

Hi

Skrevet

Over 37,5 er feber! Og selv om allmentilstanden eg god kan du, av hensyn til andre barn, ikke sende k barnehagen. Ville holdt henne hjemme til over helgen jeg, så den lille kroppen får restituert seg skikkelig. God bedring 

Anonymkode: db25d...e83

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Over 37,5 er feber! Og selv om allmentilstanden eg god kan du, av hensyn til andre barn, ikke sende k barnehagen. Ville holdt henne hjemme til over helgen jeg, så den lille kroppen får restituert seg skikkelig. God bedring 

Der er jeg ikke enig at over 37,5 er feber altså, ikke på mine barn. De ligger til vanlig på 37,4 +-. 38, ja. Hun blir hjemme. Takk for svar og god bedring.

Hi

Skrevet

Legen vår sa at alt over 38 er feber når de er under 10 år. Men du kjenner jo barnet ditt best :) god bedring!

Anonymkode: f47fa...716

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er morgentemperaturen over 37,5 har barnet feber. Men på kvelden har de feber over 38,0. 

Anonymkode: c8fd8...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...