Gå til innhold

10 åring. Vanskelig i matveien


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er såååå vanskelig i matveien. Liker ikke potet. Spiser potetmos til det meste. Liker ikke kjøtt eller fisk. Liker pølse, fiskepinner, kyllingnuggets. Spise pizza, taco og burger. Han har likt spagetti med kjøttsaus,men i dag var det æsj. Uvant for meg dette, pga storebroren har spist alt bestandig. 

Anonymkode: 06a98...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser han brødmat og grønnsaker?

Er han fysisk aktiv?

Spiser han skikkelig om han blir virkelig sulten?

Anonymkode: d7f16...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg gjerne til.

Bare fortsett å tilby vanlig mat og ikke dill, så vokser de av seg disse "nykkene".

Har fire barn selv, og de har vært ganske forskjellig i matveien selv om de jo har fått ganske så lik oppdragelse og veldig lik mat. Eldste er nå voksen og han var veldig kresen som barn, det gikk seg til i tenårene hvor det ble flaut å være invitert til middag hos venner og etterhvert kjæreste og "ikke like" noen ting. Gradvis ble han temmelig altetende.

Her har alle fått vanlig middag også har de bare spist det de vil ha uten at jeg har laget noe drama, noe har de gjerne spist og om nødvendig har det fått ta seg en brødskive. Det har gått seg til.

Anonymkode: 5cf29...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiser han brødmat og grønnsaker?

Er han fysisk aktiv?

Spiser han skikkelig om han blir virkelig sulten?

Anonymkode: d7f16...4cb

Han spiser brød og elsker frukt. På kvelden liker han å kose seg med rå gulerot, paprika og druer. Han spiller fotball og er en aktiv gutt 

Anonymkode: 06a98...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går seg gjerne til.

Bare fortsett å tilby vanlig mat og ikke dill, så vokser de av seg disse "nykkene".

Har fire barn selv, og de har vært ganske forskjellig i matveien selv om de jo har fått ganske så lik oppdragelse og veldig lik mat. Eldste er nå voksen og han var veldig kresen som barn, det gikk seg til i tenårene hvor det ble flaut å være invitert til middag hos venner og etterhvert kjæreste og "ikke like" noen ting. Gradvis ble han temmelig altetende.

Her har alle fått vanlig middag også har de bare spist det de vil ha uten at jeg har laget noe drama, noe har de gjerne spist og om nødvendig har det fått ta seg en brødskive. Det har gått seg til.

Anonymkode: 5cf29...d76

Ja, det går seg sikkert til etterhvert. Men når han spiser hos kompiser, så spiser han det neste. Sikkert flaut å si at han ikke liker 

Anonymkode: 06a98...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han spiser brød og elsker frukt. På kvelden liker han å kose seg med rå gulerot, paprika og druer. Han spiller fotball og er en aktiv gutt 

Anonymkode: 06a98...e9e

Da er det jo sansynlig vis ikke farlig om han spiser lite til middag. Jeg tror du bare skal fortsette å lage vanlig middag, selv om han ikke spiser noe særlig til det måltidet. Ikke lag noe mer styr rundt det at han ikke spiser. Det kommer seg ofte av seg selv.

Anonymkode: d7f16...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Anonym bruker said:

Gutten min er såååå vanskelig i matveien. Liker ikke potet. Spiser potetmos til det meste. Liker ikke kjøtt eller fisk. Liker pølse, fiskepinner, kyllingnuggets. Spise pizza, taco og burger. Han har likt spagetti med kjøttsaus,men i dag var det æsj. Uvant for meg dette, pga storebroren har spist alt bestandig. 

Anonymkode: 06a98...e9e

Høres ut som min 6åring, han liker ingenting, så og si, kun brødmat, men heldigvis glad i frukt og grønnsaker :) spiser ikke rent kjøtt, ikke poteter, pasta, ris, potetmos, ,men liker taco, pølser, hamburger og pizza

Anonymkode: b669a...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...