Gå til innhold

Dagmamma og betaling


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal væe dagmamma frem til sommeren for to barn på 1år. Hva bør jeg ta i mnd for fulltid?evt deltid?

Anonymkode: 0fc4f...d3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tvillinger eller 2 barn fra hver sin familie?

Anonymkode: 4110f...2f5

Skrevet

Svart eller hvit?

Anonymkode: 4110f...2f5

Skrevet

Hvitt er det vanlig å ta pris for bhg + kontantstøtte. 

Anonymkode: 7b507...967

Skrevet

Svart:)

Anonymkode: 0fc4f...d3d

Skrevet

Er barne- og ungdomsarbeider og har politiattest. 

Anonymkode: 0fc4f...d3d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Svart:)

Anonymkode: 0fc4f...d3d

Dette er du blitt enig med foreldrene om? De kan da heller ikke søke fradrag for pass av barn i skattemeldingen. Hvorfor ikke gjøre ting på korrekt måte? 

Anonymkode: 7b507...967

Skrevet

du tar det det koster i bhg + kontantstøtte, det gjorde jeg et år, og jobbet svart

Anonymkode: f6fb7...b46

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

du tar det det koster i bhg + kontantstøtte, det gjorde jeg et år, og jobbet svart

Anonymkode: f6fb7...b46

Her er det full barnehagedekning så det ville du aldri fått her, da bruker heller folk barnehagen. Så hva du kan ta kommer nok litt an på hvor du bor...

Anonymkode: 81828...4bc

Skrevet

Like mye som bhg pluss kontantstøtte, hva i alle dager? 

Anonymkode: 4470a...639

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Like mye som bhg pluss kontantstøtte, hva i alle dager? 

Anonymkode: 4470a...639

Hadde du selv jobbet for langt under 100,- per time? 

Anonymkode: 7b507...967

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du selv jobbet for langt under 100,- per time? 

Anonymkode: 7b507...967

En dagmamma har jo gjerne flere enn 1 barn, så nesten 11000 svart for hver unge, blir fort endel penger

Anonymkode: 4110f...2f5

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du selv jobbet for langt under 100,- per time? 

Anonymkode: 7b507...967

Man kan jo ikke regne med å tjene en normal lønn ved å være dagmamma for er barn. 

Anonymkode: 60719...e40

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo ikke regne med å tjene en normal lønn ved å være dagmamma for er barn. 

Anonymkode: 60719...e40

Når man skal skatte av det, må man ha en akseptabel lønn. Foreldrene betaler uansett bare det de måtte for plass i bhg likevel. Kontantstøtte får de «gratis». 

Anonymkode: 7b507...967

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når man skal skatte av det, må man ha en akseptabel lønn. Foreldrene betaler uansett bare det de måtte for plass i bhg likevel. Kontantstøtte får de «gratis». 

Anonymkode: 7b507...967

 Men de får ikke samme tilbud som de ville fått med barnet i barnehage. I barnehagene er normalen tre barn potet voksen hos de minste barna og hvis en dagmamma skal ha like mange barn og ta samme pris, vil lønna være unormalt høy. 

Anonymkode: 60719...e40

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal væe dagmamma frem til sommeren for to barn på 1år. Hva bør jeg ta i mnd for fulltid?evt deltid?

Anonymkode: 0fc4f...d3d

Hvis de er søsken 5500. Hvis det er barn fra to familier pris for barnehage ×2.

Skrevet

Hei, jeg lurer på hvor mye en dagmamma som ikke har erfaring kan tjene i mnd? Ho er 19 og bor hos foreldre!! Ho skal være dagmamma for et barn. Hun skal passe barn hos meg!!  Mangen som sier at de går ikke over barnehage pris  er dette riktig??Jeg trenger tips!! 

Takk på forhånd☺

Skrevet
21 minutter siden, Matilde k skrev:

Hei, jeg lurer på hvor mye en dagmamma som ikke har erfaring kan tjene i mnd? Ho er 19 og bor hos foreldre!! Ho skal være dagmamma for et barn. Hun skal passe barn hos meg!!  Mangen som sier at de går ikke over barnehage pris  er dette riktig??Jeg trenger tips!! 

Takk på forhånd☺

Om hun skal passe et barn er 2.500 kr for full jobb måneden gjennom veldig lite....

Du vet jo ikke om hun betaler for seg hjemme.

Men prisene er litt forskjellig etter hvor du bor i landet, her jeg bor er det full barnehagedekning så "ingen" velger dagmamma. I en barnehage har du mer kontroll og de har regler å følge, mens en dagmamma vet du lite om hvordan tar seg av barnet ditt. Skulle noen være dagmamma her betaler ikke folk med enn det barnehagen koster, forlanger dagmammaen mer bruker man heller barnehage.

Mens andre steder i landet er det ikke full barnehagedekning og det er et marked for dagmammaer. Der betaler folk gjerne prisen barnehagen koster + kontantstøtte for å kunne begynne jobbe før de har fått barnehageplass. 

Anonymkode: 81828...4bc

Skrevet
27 minutter siden, Matilde k skrev:

Hei, jeg lurer på hvor mye en dagmamma som ikke har erfaring kan tjene i mnd? Ho er 19 og bor hos foreldre!! Ho skal være dagmamma for et barn. Hun skal passe barn hos meg!!  Mangen som sier at de går ikke over barnehage pris  er dette riktig??Jeg trenger tips!! 

Takk på forhånd☺

Jeg bor i Bergen å her er det vanlig å ta kontantstøtte + det barnehageplass koster. Har selv jobbet flere år som dagmamma å det hadde vært helt uaktuelt å jobbe for 2500 kr i måneden. Jeg har hatt månedspris på 6000 kr å det har foreldrene vært fornøyd med.

Anonymkode: 827f8...64b

Skrevet
På 3.1.2019 den 19.18, Anonym bruker skrev:

Hadde du selv jobbet for langt under 100,- per time? 

Anonymkode: 7b507...967

Overhodet ikke, men derfor velger jeg jo å jobbe under ordnede forhold, å være «dagmamma» er vel ikke noe et voksent menneske legger sin lit til for å tjene til livetsopphold? Da bør man i såfall starte en familiebarnehage/jobbe i barnehage eller noe. I en barnehage er det vel strengt tatt mye bedre oppfølging, struktur og sikkerhet enn hos en random dagmamma... er man ungdom/student som trenger ei litta slant på si kan man «jobbe» som dagmamma/barnevakt...

Anonymkode: 4470a...639

Skrevet
On 1/5/2019 at 11:38 AM, Anonym bruker said:

Jeg bor i Bergen å her er det vanlig å ta kontantstøtte + det barnehageplass koster. Har selv jobbet flere år som dagmamma å det hadde vært helt uaktuelt å jobbe for 2500 kr i måneden. Jeg har hatt månedspris på 6000 kr å det har foreldrene vært fornøyd med.

Anonymkode: 

Takk for tilbakemelding! Jeg hadde 0 info om dagmamma! Takk for tipse☺

Skrevet
On 1/5/2019 at 11:33 AM, Anonym bruker said:

Om hun skal passe et barn er 2.500 kr for full jobb måneden gjennom veldig lite....

Du vet jo ikke om hun betaler for seg hjemme.

Men prisene er litt forskjellig etter hvor du bor i landet, her jeg bor er det full barnehagedekning så "ingen" velger dagmamma. I en barnehage har du mer kontroll og de har regler å følge, mens en dagmamma vet du lite om hvordan tar seg av barnet ditt. Skulle noen være dagmamma her betaler ikke folk med enn det barnehagen koster, forlanger dagmammaen mer bruker man heller barnehage.

Mens andre steder i landet er det ikke full barnehagedekning og det er et marked for dagmammaer. Der betaler folk gjerne prisen barnehagen koster + kontantstøtte for å kunne begynne jobbe før de har fått barnehageplass. 

Anonymkode: 81828...4bc

Hei, jeg mente det selv at det var så lite og viste ikke hvor mye det var!! derfor sendte jeg melding til denne gruppe for å samle info om dagmamma. Nå vet jeg d. Takk snill på tipse☺☺

Skrevet
På 5.1.2019 den 11.08, Matilde k skrev:

Hei, jeg lurer på hvor mye en dagmamma som ikke har erfaring kan tjene i mnd? Ho er 19 og bor hos foreldre!! Ho skal være dagmamma for et barn. Hun skal passe barn hos meg!!  Mangen som sier at de går ikke over barnehage pris  er dette riktig??Jeg trenger tips!! 

Takk på forhånd☺

Er det du som skal være dagmamma eller du som skal bruke dagmamma? Dersom du skal ha en til å passe ditt barn hjemme hos deg, må du huske at det er du som for arbeidsgiveransvar.

Skrevet
7 timer siden, Matilde k skrev:

Takk for tilbakemelding! Jeg hadde 0 info om dagmamma! Takk for tipse☺

Dersom du har 0 info om dagmamma, er det første du bør gjøre å sette deg nøye inn i reglene og alt som følger med. Ikke ved å spørre på et anonymt forum hvor du ikke aner hvem som svarer, men ved å ta kontakt med rette myndigheter og / eller (helst og) ved å lese på offisielle sider med aktuell informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...