Gå til innhold

Kyssesyken... noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk påvist kyssesyken i oktober. Var veldig sjuk, hovne mandler og hovnet opp i øynene og klarte ikke spise. Ble bedre og bedre...Men så ble jeg dårligere igjenn spesielt nå før jul. Ble sykmeldt nå på slutten av permisjonen min. 

Men nå har jeg hovnet opp i nakken, har hatt store smerter i nakken/skuldre siden før jul. Idag tidlig hadde jeg hovnet opp i halsen igjenn, klarer å spise men er vondt når jeg svelger. Blir sliten av ingenting og alt er ett ork egentlig. Er ofte svimmel og detter vekk. Får ikke med meg hva folk sier alltid. Har 4 kids og ta meg av... hva kan være galt? Er det kyssesyken som henger igjenn eller? Er lei av å være sjuk. Ville begynne og jobbe igjenn nå og fungere i hverdagen. Burde jeg gå til lege? Skal til han neste uke. Sikkert veldig rotete innlegg men. Takk🤗

Anonymkode: 3928f...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gå til lege.

Jeg hadde kyssesyken da jeg var i begynnelsen av 30-årene og jeg var syk lenge, over et halvt år. Første 3-4 mnd var jeg syk-syk, ene infeksjonen tok den andre og jeg følte meg helt elendig. Det var liksom ikke nok med den halsbetennelsen men det virket som immunforsvaret var nede så jeg fikk alt annet også. Hadde stille lungebetennelse, bronkitt og allverdens forkjølelser, jeg ble aldri helt frisk føltes det ut som.

Så var jeg bare slapp og pjusk, var ikke syk, men manglet energi og orket ikke halvparten av hva jeg skulle. Ville bare sove.

Så slapp det heldigvis mer og mer taket. Men det er farlig å presse seg for mye i denne fasen altså, man risikerer å aldri bli helt frisk faktisk. De sier jo at de som får kroniske tilstander etter kyssesyken er de som presser seg og ikke tar det nok med ro.

Så kom deg til lege og lytt til kroppen, ta vare på deg selv.

Anonymkode: 4d50f...ad3

Skrevet

Jeg er 32 år. Skal ringe lege. 

Hi

Anonymkode: 3928f...f91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...