Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 idag tok jeg ultralyd og var 9+4 når de målte barnet. Skjønner at jeg da er 9 uker men når ble jeg gravid da ? Hadde sex 5 oktober og 20 oktober. deretter hadde jeg ikke sex før 10 november men da tok jeg angrepille 4 dager etter samleie. Ble jeg da gravid i oktober eller november ? De sa noe med at de regnet fra 25 oktober ellerno men det stemmer ikke med mens eller samleie Anonymkode: fcc17...86d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 De legger alltid til 2 uker .. så ca 7 -8 uker siden 😊 Anonymkode: 69f49...b0f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Stemmer med samleie da du tok angrepille .. Anonymkode: 69f49...b0f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Stemmer med unnfangelse 10. nov. Sjekk med terminkalkulatoren på babyverden.no Anonymkode: 4da7b...d71
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: De legger alltid til 2 uker .. så ca 7 -8 uker siden 😊 Anonymkode: 69f49...b0f Gjør de det når de fysisk har målt babyen på ultralyd ? Anonymkode: fcc17...86d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør de det når de fysisk har målt babyen på ultralyd ? Anonymkode: fcc17...86d Jepp, og husk at sperm kan leve opptil 5 døgn i deg. Anonymkode: 7978f...567
Julie (: Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør de det når de fysisk har målt babyen på ultralyd ? Anonymkode: fcc17...86d Ja, det gjør de. Det er bare en måte man oppgir svangerskapslengde på, og det er fra siste mens. Altså er det to uker kortere siden unnfangelsen enn antall uker som blir oppgitt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, Julie (: skrev: Ja, det gjør de. Det er bare en måte man oppgir svangerskapslengde på, og det er fra siste mens. Altså er det to uker kortere siden unnfangelsen enn antall uker som blir oppgitt. Forrige mens er september .. det er problemet mitt ... hilsen HI Anonymkode: fcc17...86d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 Når de måler fosteret regner de ikke bakover, de regner fremover. Så alderen til fosteret sier egentlig bare noe om hvor lenge de tror det er igjen av svangerskapet. Det er ikke eksakt dette, og alt er regnet ut fra en gjennomsnittsstørrelse på fosteret og en gjennomsnittslengde på svangerskapet. De har da målt ditt foster og sett på størrelsen utfra et svangerskap på 40 uker, da sier størrelsen på ditt foster at du er drøye 9 uker på vei. Det blir aldri 100% riktig i forhold til når du hadde mens og når du hadde samleie. Anonymkode: 2972e...e14
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Gjør de det når de fysisk har målt babyen på ultralyd ? Anonymkode: fcc17...86d Ja... det er inkludert i beregningen 😊.... Anonymkode: 69f49...b0f
Julie (: Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Forrige mens er september .. det er problemet mitt ... hilsen HI Anonymkode: fcc17...86d Da tror jeg syklusen din var ute å "sykle" før du ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Når de måler fosteret regner de ikke bakover, de regner fremover. Så alderen til fosteret sier egentlig bare noe om hvor lenge de tror det er igjen av svangerskapet. Det er ikke eksakt dette, og alt er regnet ut fra en gjennomsnittsstørrelse på fosteret og en gjennomsnittslengde på svangerskapet. De har da målt ditt foster og sett på størrelsen utfra et svangerskap på 40 uker, da sier størrelsen på ditt foster at du er drøye 9 uker på vei. Det blir aldri 100% riktig i forhold til når du hadde mens og når du hadde samleie. Anonymkode: 2972e...e14 Kan de da ha målt litt feil? Jeg kommer til å gå utifra at jeg da er 9+4 men når jeg da får rutinesjekk når jeg er 17-18 uker kan det vise at jeg faktisk er litt lenger eller kortere på vei ? Anonymkode: fcc17...86d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan de da ha målt litt feil? Jeg kommer til å gå utifra at jeg da er 9+4 men når jeg da får rutinesjekk når jeg er 17-18 uker kan det vise at jeg faktisk er litt lenger eller kortere på vei ? Anonymkode: fcc17...86d Har du ligge med to forskjellige nå ? Siden du er så på det å finne ut av når du ble gravid. Snakk med noen på helsestasjonen så får du ordentlige svar. Anonymkode: 7978f...567
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du ligge med to forskjellige nå ? Siden du er så på det å finne ut av når du ble gravid. Snakk med noen på helsestasjonen så får du ordentlige svar. Anonymkode: 7978f...567 Nei det er samme men første gangene hoppet vi av i svingen og siste var angrepille da han kom. Jeg vil egentlig forstå hvordan dette fungerer da jeg syntes det er håpløst å skulle regne fra mensen... eller at man skal plusse på 2 uker jeg forstår ikke hvorfor ?.. jeg blir kjempe forvirret av alt sammen så jeg må nokk ta meg en tur til helsestasjon.. dessuten vil jeg vite mer nøyaktig hvor langt jeg er Pga redsel for spontanabort da jeg har hatt dette 3 ganger før.. Anonymkode: fcc17...86d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei det er samme men første gangene hoppet vi av i svingen og siste var angrepille da han kom. Jeg vil egentlig forstå hvordan dette fungerer da jeg syntes det er håpløst å skulle regne fra mensen... eller at man skal plusse på 2 uker jeg forstår ikke hvorfor ?.. jeg blir kjempe forvirret av alt sammen så jeg må nokk ta meg en tur til helsestasjon.. dessuten vil jeg vite mer nøyaktig hvor langt jeg er Pga redsel for spontanabort da jeg har hatt dette 3 ganger før.. Anonymkode: fcc17...86d Det er egentlig ganske enkelt. Gjennomsnittskvinnen har mensen hver fjerde uke, og eggløsning midt mellom. Om man da blir gravid på en eggløsning har man blitt gravid midt mellom to mens. For enkelhets skyld regner man at et svangerskap varer i 40 uker fra første dag i siste mens. De fleste har da hatt mens to uker før de hadde eggløsning og ble gravid, derfor plusses de to ukene på. Anonymkode: 2972e...e14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå