Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Jeg har vært «under utredning» i årevis hos norske sykehus, uten å komme meg videre eller være nær verken en diagnose eller en behandling. Alle er enige om at jeg har "noe", og at det "noe" er så belastende at det nå vurderes om jeg i det hele tatt kan arbeide. Ingen av dem ønsker å ta ansvar for at jeg blir utredet skikkelig, ingen av dem synes jeg passer inn under deres avdeling, og de sender meg som en kasteball frem og tilbake til hverandre. Nå er jeg tilbake på sykehus nummer 1, og jeg har mine tvil med tanke på utredning eller imøtekommelse. Fastlegen har ikke flere steder å sende meg. Jeg kjenner jeg holder på å gi opp alt sammen. Men før jeg gir opp, så skal jeg gå til kvakksalverne. Jeg skal ikke drive med homøopati, det tror jeg overhodet ikke på, men jeg skal prøve naturmedisin. I form av urter eller annet. Jeg spiste en urt i jula, som jeg vanligvis ikke spiser, og da følte jeg meg bedre. Det vil si, jeg har slitt med et kjempeproblem i 4-5 år. Jeg har prøvd det meste innen legevitenskapen og det hjelper ikke. Det er en form for betennelse. Så spiste jeg denne urten i 1 uke og ble helt bra. Da mener jeg helt bra. Jeg kuttet den ut, og er på vei mot der jeg var før jul igjen... Det eneste jeg har tilført i kostholdet eller livet ellers (bortsett fra juletre ) er denne urten. Eller hva det er for noe. Så jeg kjenner jeg får litt troen på naturmedisin. Jeg skal ikke gå helt alternativt, men litt. Noen som har tips for at jeg ikke bruker penger på noe som beviselig ikke fungerer? Anonymkode: 2bea2...5be
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Hvis det er så enkelt som 1 urt, så kan du vel kjøpe den i matbutikken, trenger vel ikke dyre naturmedisiner eller behandlere da Anonymkode: 6ac80...857
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Hvilken urt? Sliter med tilbakevendende betennelse selv og er villig til å prøve alt! Anonymkode: 8c59c...439
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken urt? Sliter med tilbakevendende betennelse selv og er villig til å prøve alt! Anonymkode: 8c59c...439 ingefær Anonymkode: 2bea2...5be
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: ingefær Anonymkode: 2bea2...5be Takk! Hvor mye hver dag? Beklager at jeg maser, men er i litt samme båt som deg. Ingen finner ut av noe og jeg er så lei! Anonymkode: 8c59c...439
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk! Hvor mye hver dag? Beklager at jeg maser, men er i litt samme båt som deg. Ingen finner ut av noe og jeg er så lei! Anonymkode: 8c59c...439 Jeg vet ikke. Beklager. Jeg har ikke funnet noen dosering- MEN.. hvis du ser på sunkost eller med24 sin nettside så selger de kapsler og er står det at man skal ta 2 stk hver dag verdt et forsøk, tenker jeg. En i familien sliter med leddgikt og tar gurkemeie mot det. Det fungerer veldig bra. Anonymkode: 2bea2...5be
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 At ingefær har anti-inflammatorisk virkning på noe av samme måten som NSAIDS er bevist i laboratoriestudier (https://scholar.google.no/scholar?hl=en&as_sdt=0%2C5&q=ginger+anti+inflammatory&oq=Ginger+anti#d=gs_qabs&u=%23p%3D3XPU8MXDiOgJ), så det er jo ikke akkurat kvakksalveri selv om ingen har fremstilt disse stoffene i renset form og patentert det, og gitt det ut i tablettform med standardisert dose. (Slik som har skjedd med digitalis/revebjelle, curare/anestesimiddel, penicillin/muggsopp.) Anonymkode: 60c65...431
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: ingefær Anonymkode: 2bea2...5be Når ble ingefær kvakksalveri? Anonymkode: 6ac80...857
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når ble ingefær kvakksalveri? Anonymkode: 6ac80...857 Og når ble det en urt? Det er en rot! Anonymkode: 15ddd...5d3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Du trenger ingen kvakksalver for å spise mat mot betennelser, det er bare å google det... Ingefær får du i tablettform på helsekosten, ingen hokus pokus, det er vel ganske kjent at den kan virke mot betennelser/infeksjoner så det er bare å prøve. https://www.ullevalkiropraktor.no/betennelsesdempende-mat-10-favoritter/ Anonymkode: bedd3...959
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: ingefær Anonymkode: 2bea2...5be Snakk med legen om bruken av ingefær. Sansynlig vis er det uproblematisk, men det er noen grupper som skal være forsiktige med den. Anonymkode: c1ed4...dce
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 Mamma lager ingefær-te. Kjøper ingefær i butikken og koker det i vann. Anonymkode: a5c72...932
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 Hvorfor betale masse på helsekost? Fersk ingefær får du i grønnsaksdisken, for en billig penge 😉 Anonymkode: c0584...7e2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: At ingefær har anti-inflammatorisk virkning på noe av samme måten som NSAIDS er bevist i laboratoriestudier (https://scholar.google.no/scholar?hl=en&as_sdt=0%2C5&q=ginger+anti+inflammatory&oq=Ginger+anti#d=gs_qabs&u=%23p%3D3XPU8MXDiOgJ), så det er jo ikke akkurat kvakksalveri selv om ingen har fremstilt disse stoffene i renset form og patentert det, og gitt det ut i tablettform med standardisert dose. (Slik som har skjedd med digitalis/revebjelle, curare/anestesimiddel, penicillin/muggsopp.) Anonymkode: 60c65...431 Når man ikke har et liv Anonymkode: 2bea2...5be
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Når man ikke har et liv Anonymkode: 2bea2...5be Eller fri fra jobb og er god i Google Fu 😂 Tok sånn ca 2 min Anonymkode: 60c65...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå