Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Det er det store diskusjonstema her hjemme. Selv spiser jeg ikke leverpostei og jeg har to ytterpunkter å forholde meg til. Den ene er moren min som ikke tar vare på noen matrester og kaster mat over en lav sko. Den andre er samboeren som spiser to uker gammel åpnet røkelaks og blir ordentlig syk av det. Førstnevnte mener at leverpostei bør spises i løpet av de første dagene boksen er åpnet, så er den ikke god lenger. Sistnevnte mener at boksen fint holder i ti dager etter åpning, eller minst en uke i alle fall. Og grunnen til at jeg lurer er selvsagt fordi jeg er ganske lite interessert i å sende med barnet mat som ikke smaker noe særlig godt. Anonymkode: 4aa7d...620
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Kan bare snakke for meg sjøl, men jeg eter leverposteien min med livets lyst så lenge det ikke gror hår på den. Anonymkode: a03d3...650
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Jeg tenker en arbeidsuke maks Anonymkode: 38850...2fa
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Jeg setter lokk på den og kan fint spise den en uke etter åpning. Men ser jo fort på fargen om den ikke er god. Anonymkode: dfee5...21b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det store diskusjonstema her hjemme. Selv spiser jeg ikke leverpostei og jeg har to ytterpunkter å forholde meg til. Den ene er moren min som ikke tar vare på noen matrester og kaster mat over en lav sko. Den andre er samboeren som spiser to uker gammel åpnet røkelaks og blir ordentlig syk av det. Førstnevnte mener at leverpostei bør spises i løpet av de første dagene boksen er åpnet, så er den ikke god lenger. Sistnevnte mener at boksen fint holder i ti dager etter åpning, eller minst en uke i alle fall. Og grunnen til at jeg lurer er selvsagt fordi jeg er ganske lite interessert i å sende med barnet mat som ikke smaker noe særlig godt. Anonymkode: 4aa7d...620 Jeg spiser ikke leverpostei som er mer enn tre dager gammel. Da syns jeg den smaker vondt. Men da spiser jeg opp boksen i løpet av de tre dagene da hehe. Mannen min kan spise av sin leverpostei i mange uker. Han tror den er god til datoen sier siste dag.. Anonymkode: dc651...c41
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 Så lenge jeg ikke kan lage penicillin av leverposteien, så er den spisbar. Aldri blitt dårlig og har vel en litt for god mage. Spist mye rart gjennom årene og da fra lugubre strandbarer m.m Anonymkode: d70a2...2b6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 Her blir leverposteien sjeldent mer enn 2-3 dager gammel, så da jeg imorges skulle smøre matpakker og fant en på et boks fra en av de siste dagene før juleferien gikk den rett i søpla. Den var oppbevart med tett lokk og både så og luktet bra, men det spiller ingen rolle. Kan gi de leverpostei som er en uke gammel, men der går grensa. Anonymkode: b0c59...d49
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 Aner ikke, da jeg ikke liker leverpostei. Du mener gul boks? De andre i huset spiser sånn med skorpe på, og den står en ukes tid i kjøleskapet, med lokk, etter åpning. Hermetikk (som den gule boksen) trodde jeg man skulle spise raskt pga emballasjen. Makrell i tomat smaker metall og kjøleskap etter bare noen timer, så hvis den ikke spises opp til et måltid kastes den her i huset. Regner med jeg ville gjort det samme med hermetikk-leverpostei. Anonymkode: b714c...04b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aner ikke, da jeg ikke liker leverpostei. Du mener gul boks? De andre i huset spiser sånn med skorpe på, og den står en ukes tid i kjøleskapet, med lokk, etter åpning. Hermetikk (som den gule boksen) trodde jeg man skulle spise raskt pga emballasjen. Makrell i tomat smaker metall og kjøleskap etter bare noen timer, så hvis den ikke spises opp til et måltid kastes den her i huset. Regner med jeg ville gjort det samme med hermetikk-leverpostei. Anonymkode: b714c...04b Du må kjøpe makrell i tomat på tube. Den holder seg mye bedre Anonymkode: 38850...2fa
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må kjøpe makrell i tomat på tube. Den holder seg mye bedre Anonymkode: 38850...2fa Takk for tips! Har forsøkt tuben, men den makrell-grøt konsistensen klarte jeg ikke🤢 Sikkert jeg som er sær, men kun hel filet på boks jeg takler smak og konsistens på! 🙈 Kjøper de små boksene da, så som regel spises den opp på et måltid. Anonymkode: b714c...04b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 De gule boksene synes jeg ikke er så gode når de har vært åpnet 3-4 dager. Ovnsbakt leverpostei kan jeg ha åpen over 1 uke uten problem Anonymkode: 5d636...fbf
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Aner ikke, da jeg ikke liker leverpostei. Du mener gul boks? De andre i huset spiser sånn med skorpe på, og den står en ukes tid i kjøleskapet, med lokk, etter åpning. Hermetikk (som den gule boksen) trodde jeg man skulle spise raskt pga emballasjen. Makrell i tomat smaker metall og kjøleskap etter bare noen timer, så hvis den ikke spises opp til et måltid kastes den her i huset. Regner med jeg ville gjort det samme med hermetikk-leverpostei. Anonymkode: b714c...04b Hvorfor putter du ikke resten av makrellen i en plastboks eller glassbolle med lokk, i stedet for å kaste den? Anonymkode: 5d636...fbf
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips! Har forsøkt tuben, men den makrell-grøt konsistensen klarte jeg ikke🤢 Sikkert jeg som er sær, men kun hel filet på boks jeg takler smak og konsistens på! 🙈 Kjøper de små boksene da, så som regel spises den opp på et måltid. Anonymkode: b714c...04b Merkelig! Den er jo mye bedre enn en sure på boks De små boksene.. ikke de singlesene? Du mener den lille boksen, ikke den minste runde? Anonymkode: 38850...2fa
Love my kidz Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 Holdbarhetsdato gjelder kun i uåpnet tilstand. Fersk mat sies holder kun tre dager i kjøleskap. Pålegg som leverpostei fra fabrikk er tilsatt ting som gjør at den holder litt lengre enn disse tre dagene, så en ukes tid i åpnet tilstand kan duge på holdbarhet, men personlig syns jeg smaken blir stygg etter rundt max 4 dager. Jeg skraper i såfall av øverste laget om det har gått noen dager.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 5-6 dager er max her. Anonymkode: ef1e5...d95
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #16 Skrevet 3. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er det store diskusjonstema her hjemme. Selv spiser jeg ikke leverpostei og jeg har to ytterpunkter å forholde meg til. Den ene er moren min som ikke tar vare på noen matrester og kaster mat over en lav sko. Den andre er samboeren som spiser to uker gammel åpnet røkelaks og blir ordentlig syk av det. Førstnevnte mener at leverpostei bør spises i løpet av de første dagene boksen er åpnet, så er den ikke god lenger. Sistnevnte mener at boksen fint holder i ti dager etter åpning, eller minst en uke i alle fall. Og grunnen til at jeg lurer er selvsagt fordi jeg er ganske lite interessert i å sende med barnet mat som ikke smaker noe særlig godt. Anonymkode: 4aa7d...620 Her i huset kastes restene etter 1 dag.. sjeldent noe igjen etter kveldsmat, men den er ikke god dagen etter... Anonymkode: 2c1a5...bbe
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #17 Skrevet 3. januar 2019 1 dag. Kanskje opp til 3 dager hvis du har slikt lokk på, men sørger for å spise den opp etter 2. Det smaker dårlig metall, på lik linje med makrell i tomat etter få timer. Anonymkode: 4d0ef...913
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #18 Skrevet 3. januar 2019 10 hours ago, Anonym bruker said: Det er det store diskusjonstema her hjemme. Selv spiser jeg ikke leverpostei og jeg har to ytterpunkter å forholde meg til. Den ene er moren min som ikke tar vare på noen matrester og kaster mat over en lav sko. Den andre er samboeren som spiser to uker gammel åpnet røkelaks og blir ordentlig syk av det. Førstnevnte mener at leverpostei bør spises i løpet av de første dagene boksen er åpnet, så er den ikke god lenger. Sistnevnte mener at boksen fint holder i ti dager etter åpning, eller minst en uke i alle fall. Og grunnen til at jeg lurer er selvsagt fordi jeg er ganske lite interessert i å sende med barnet mat som ikke smaker noe særlig godt. Anonymkode: 4aa7d...620 kun samme dag synes jeg Anonymkode: 9bec0...5fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #19 Skrevet 3. januar 2019 En dag. Det synes barna også (10 og 13), så de spør alltid om noen flere vil ha før de åpner ny boks. Vi bruker kun ovnsbakt leverpostei og ikke den gule. Dag to går den kun til mannen og hunden. Dag tre går den kun til hunden. Anonymkode: f3e5c...f02
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #20 Skrevet 3. januar 2019 Leverpostei i de gule boksene pleier jeg å kjøpe singelpk, da holder det til 2 brødskiver. Når jeg tidligere kjøpte større bokser kunne jeg skjære av 1/2-1 cm av toppen og den siden som var brukt av (er veldig nøye med å ikke skrape av toppen, men skjære av fra siden) og da kunne jeg ha boksen i 3-4 dager. ovnsbakt leverpostei kan jeg ha i flere dager. Anonymkode: 104bc...8b3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #21 Skrevet 3. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips! Har forsøkt tuben, men den makrell-grøt konsistensen klarte jeg ikke🤢 Sikkert jeg som er sær, men kun hel filet på boks jeg takler smak og konsistens på! 🙈 Kjøper de små boksene da, så som regel spises den opp på et måltid. Anonymkode: b714c...04b Nam! Den med basilikum 👍 Må spises opp straks. Angående leverpostei, ca tre dager. Anonymkode: 5cb91...85d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #22 Skrevet 3. januar 2019 Mye hysteriske folk her. Anonymkode: bc487...e1a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #23 Skrevet 3. januar 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor putter du ikke resten av makrellen i en plastboks eller glassbolle med lokk, i stedet for å kaste den? Anonymkode: 5d636...fbf Jeg har forsøkt det også, både tupperware og glassbeholder med tett lokk. Men jeg klarer ikke smaken av «kjøleskap» eller hva det nå er det smaker kort tid etter åpning, så da blir det til at den blir stående urørt og kastes noen dager senere uansett. Men det er ikke ofte vi kaster makrell. Vi kjøper de små, firkantede metallboksene, som holder til 3-4 skiver. Hvis jeg har lyst på makrell i tomat, så spør jeg om noen vil dele boksen med meg FØR den åpnes. Det samme gjør barna. Mannen spiser opp en boks alene til et måltid. Vi har også begynt å kjøpe vakuumpakket peppermakrell, eller peppermakrell fra ferskvaredisken. Det smaker ennå bedre enn makrell i tomat, og holder seg godt 3-4 dager i tett boks etter åpning, så det har erstattet mye av makrell i tomat-forbruket vårt, og vi kaster ikke noe av den. Anonymkode: b714c...04b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #24 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har forsøkt det også, både tupperware og glassbeholder med tett lokk. Men jeg klarer ikke smaken av «kjøleskap» eller hva det nå er det smaker kort tid etter åpning, så da blir det til at den blir stående urørt og kastes noen dager senere uansett. Men det er ikke ofte vi kaster makrell. Vi kjøper de små, firkantede metallboksene, som holder til 3-4 skiver. Hvis jeg har lyst på makrell i tomat, så spør jeg om noen vil dele boksen med meg FØR den åpnes. Det samme gjør barna. Mannen spiser opp en boks alene til et måltid. Vi har også begynt å kjøpe vakuumpakket peppermakrell, eller peppermakrell fra ferskvaredisken. Det smaker ennå bedre enn makrell i tomat, og holder seg godt 3-4 dager i tett boks etter åpning, så det har erstattet mye av makrell i tomat-forbruket vårt, og vi kaster ikke noe av den. Anonymkode: b714c...04b Hvordan smaker kjøleskap`? Anonymkode: 5d636...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå