Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Sliter i perioder med depresjon relatert til traumer fra barndommen. Ønsker i grunnen ikke å stå på noe medisin, da jeg synes den likegyldighetsfølelsen er så ubehagelig. Har kun prøvd cipralex. Legen ønsker at jeg prøver medisinering, og jeg innser at det kanskje kan være lurt å prøve. Noen som har positiv erfaring med antidepressiva? Anonymkode: 208b0...6b0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Det finnes ingen som ikke har kjente bivirkninger, nei. Men det varierer i hvilken grad man opplever bivirkninger, hvilke man opplever, om de oppleves sterkt osv. - dette er individuelt, både på hver type og fra type til type. Ofte avtar også bivirkningene mye etter hvert. Derfor må man gjerne teste ut flere typer, og også teste dem ut over noe tid. Jeg har svært god erfaring med antidepressiva, men også svært dårlig erfaring med annen type antidepressiva. Har prøvd tre ulike. En gjorde ingenting annet enn at jeg ble ekstremt trøtt, en gjorde meg tilnærmet suicidal, den tredje fungerer bra - men hadde sterkere bivirkninger i begynnelsen. Den har også bivirkninger jeg opplever som irriterende, men de er verdt effekten. (Den tredje er for øvrig Cipralex, og jeg opplevde den flatheten du beskriver, men den avtok etter hvert og nå er det ikke slik at det plager meg lenger). Anonymkode: af40a...b81
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Beklageligvis er det slik at alt som har en virkning også har en bivirkning. Det er bare om å gjøre å finne den medisinen som har færrest bivirkning for akkurat deg,dette varierer fra person til person. Alt har en bivirkning,til og med noe så "uskyldig" som Paracet. Anonymkode: 4cd62...e9f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Til og med trening har bivirkninger. Anonymkode: 8d196...1e9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Nei, det finnes ikke medisiner uten potensielle bivirkninger. Men det er slett ikke sikkert du merker noe til bivirkningene på alle medisiner, du må bare prøve å se.... Anonymkode: c0ba0...cbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå