Gå til innhold

Anbefal meg en treningsvideo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å få snikende ryggflesk! Dessuten begynner jeg å merke at det knirker og knaker litt her og der, jeg beveger meg rett og slett for lite.

Så nå er det ingen vei utenom, jeg må begynne å trene. Det er et par barn siden sist jeg gjorde noe sånt, og hundre år siden jeg drev med yoga og turn. Jeg tenker at hvis jeg starter i det små, er sjansen for at jeg gjennomfører større enn om jeg setter meg ambisiøse mål som jeg kommer til å forkaste ved den minste tegn til motgang. 

Så da tenker jeg at relativt korte økter som kan gjøres unna hjemme etter at ungene er lagt kan funke. 

Kan noen foreslå en treningsvideo som kan funke for en som egentlig ikke liker å trene? Jeg prøvde meg på 30 days shred for noen år siden, men den er litt for tøff for knærne (jeg er ikke spesielt tung, men har alltid hatt litt trøblete knær). 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så denne artikkelen i går, og likte express øktene her. Skulle gjerne funnet flere en bedre side for de, så det var lettere å finne de enkelte videoene da, men tenkte å teste de ut litt

https://www.vektklubb.no/artikkel/tittel-24395533

Anonymkode: 7cc28...6ce

Skrevet

20minute walk 

søk på YouTube :) 

gjøres i stua, jeg bruker denne først og fortsetter videre m den som står boost på. 

Fullfører du skikkelig så blir du svett :) 

Anonymkode: d469a...bb7

Skrevet

Takk for tips, begge to! Jeg skal prøve disse, nå skal ryggflesket få fart på seg!

Skrevet

Google funkygine hjemmetrening. Da får du bra treningstips 

Skrevet

Jillian Michaels har mange!!

Pr nå er mine favoritter; "Melt Down Yoga" en slags variant med to "nivå" som hver tar ca 30 min fra start til slutt (litt under). En av disse tar jeg de dager jeg har maks 40 min på å bytte, trene, dusje og komme meg avgårde igjen. Blir gjerne2-3 dager i uka. Synes nivåene er lik, den første tar mest på armer og rygg og den siste er mer for rumpe/lår og mage....

Ellers så har hun "No more trouble zones" (tar ca 50 min), og er ulike styrkeøvelser. Denne krever manualer. De bruker samme tyngde på alle der de bruker disse, jeg varierer mellom 3 og 6 kg. og " "Banish Fat Metabolism" (tar også ca 50 min) som er en som får opp pulsen. Den første bruker jeg 1 gang i uka for styrketreningen sin del, den andre bruker jeg i stedet for å jogge ute hvis drittvær....

Til Yoga og Banish Fat trengs kun en treningsmatte. Yoga utføres barfot, Banish og No More er kjekt å bruke sko til.

Anonymkode: f34ff...379

Skrevet

Så bra! Her er jo mange tips! Nå ble jeg jo til og med motivert! Tusen takk. 

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

20minute walk 

søk på YouTube :) 

gjøres i stua, jeg bruker denne først og fortsetter videre m den som står boost på. 

Fullfører du skikkelig så blir du svett :) 

Anonymkode: d469a...bb7

De likte jeg, nå ble til og med jeg litt motivert 😀

Anonymkode: 7cc28...6ce

Skrevet

Snikende ryggflesk 😂😂😂 Hørtes ut som et (ikke lenger kalt) indianernavn en helst ville unngått å få 🤣 

Anonymkode: 84a89...2ed

Skrevet

Jeg har abonnement på Livegym. Det koster 50 kr i mnd, uten bindingstid. De har mange ulike videoer. Man kan følge en timeplan med oppsatte økter eller finne videoer i et arkiv. Jeg pleier å mikse sammen f.eks en 10 minutters dans til oppvarming, en 20 minutter aerobic og en 20 minutter styrke. Videoene er ikke alltid topp kvalitet men det holder for meg og jeg syns det er et pluss at de aller fleste er på norsk. 

Anonymkode: 1a96e...953

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...