Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Jeg vet ca ingenting om det å være venstrehendt da jeg ikke er det og ingen i nær familie er det, samme med barnefar og hans familie, men vår sønn på 5 år er absolutt venstrehendt. Han skal begynne på skolen til neste år og jeg begynte å gruble. Jeg husker at ei i klassen på barneskolen er venstrehendt og hånden var veldig vridd når hun skrev. Sønnen min skriver ikke setninger men bokstaver og tall så litt vanskelig å sammenligne, og hånden hans er ikke sp vridd. Jeg husker at når jeg begynte på skolen så MÅTTE vi holde blyanten på en bestemt måte, altså vi høyrehendte. Jeg var en av de som sleit med å holde blyanten 100% rett og det ble veldig terpa på, er det sånn i dag? Er det samme greia med venstrehendte eller kan de holde blyanten på flere måter? Hjemme har vi en barnesaks som er nøytral men i barnehagen har jeg bare sett sakser for høyrehendte, pleier skoler å ha nøytrale sakser? Ikke en svær bekymring altså, bare lurer på hva som er vanlig Anonymkode: 5c801...79f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Sønnen min er venstrehendt, og har aldri tenkt at det er noe problem med skriveteknikk.. Han slet derimot litt med å klippe pent, men fikk egen venstrehåndssaks, så ordnet det seg også Anonymkode: 279fd...c02
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Jeg er venstrehendt og kan ikke huske at det har vært et problem i skolen, annet enn at det er irriterende å dra pennen utover arket når man skriver. Anonymkode: fb494...cea
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 Venstre eller høyrehendt har ikke noen sammenheng for hvilket blyantgrep man får. Men uansett hvilken hånd man skriver med, så er det å foretrekke et vanlig blyantgrep, fordi det er minst slitsomt å ha i lengden når man skal skrive. Jeg er selv (en venstrehendt) lærer, har sett elver som holder blyant på de mest merkelige måter, både med høyre og venstre hånd. Vi prøver å lære alle riktig blyantgrep, men, hos noen bare ikke er det mulig å endre blyantgrepet. Anonymkode: 1e20c...ea7
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Datteren min går i 3. klasse og er venstrehendt. Absolutt ingen problem. Har aldri tenkt over det engang Anonymkode: 56e36...8e5
Yellow Brick Road Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 Høyre- eller venstrehendt er ikke noe det fokuseres på på skolen der jeg jobber i alle fall. Jeg aner ikke hvem av elevene i klasssene jeg jobber i som skriver med venstre og hvem som skriver med høyre. De eneste gangene det er oppe, er når noen unger spør om jeg kan finne en venstrehåndsaks til dem.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 Skriving er ikke noe problem for min sønn, bortsett fra at han selvfølgelig legger hånda oppi det han har skrevet. De har venstrehåndsakser på skolen, men han har i tillegg en liggende i pennalet så hann alltid har den. Anonymkode: 3e9bb...280
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 Tusen takk for alle svar, da vet jeg det Anonymkode: 5c801...79f
Julie (: Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Jeg har en venstrehendt førsteklassing og hun er helt gjennomsnittlig når det kommer til skriving. Har også en venstrehendt mann, han kan man knapt lese håndskriften til...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 Min er venstrehendt, han bruker vanlig blyantgrep, men holder litt høyere oppe på blyanten, slik at han ser hva han skriver. Kanskje to-tre cm over der blyanten er spisset. Anonymkode: 293da...434
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 Jeg er venstrehendt, og skriver veldig fint. Jeg må vri papiret i vinkel og hviler hånden under skriften. Null problem! Anonymkode: a5aa9...706
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå