Gå til innhold

Erfaringer? Fjerne mandler, små barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 2,5 år har jevnlig vært plaget av halsbetennelser/ørebetennelser det siste året, og de to siste antibiotikakurene har ikke fungert. Legene er forvirret og vi skal til en spesialist nå for andre gang for ny undersøkelse. Det er nå snakk om å fjerne mandlene hans.

Jeg synes det høres veldig skummelt ut for en så liten gutt, men når han sliter sånn må det kanskje til. Får vondt av han, stakkars liten. Mannen og jeg kan heller ikke være hjemme fra jobb to uker i strekk mange ganger i året pga tilbakevendende halsbetennelser. Det har vært slik det siste året.

Erfaring med operasjon av fjerning av mandler på så små barn?

Anonymkode: db30b...f01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min treåring fjernet mandlene pga at det knapt var åpning i halsen og han kastet mye opp. Han hadde ikke så mange infeksjoner egentlig.  

Operasjonen gikk fint, men pga høy puls måtte vi være 8 t på overvåkningen. Han var litt dårlig etter narkosen og kastet opp blodig slim. Det var litt skummelt, men ellers gikk det veldig fint. Han hadde forholdsvis lite vondt og begynte å spise (tomatsuppe) dagen etter operasjonen. 

Han ble en helt annen unge etter operasjonen, både sov og spiste godt, og jeg hadde lett gjort det samme igjen. 

Anonymkode: d0350...c91

Skrevet

Mitt "ørebarn" hadde mange ønh infeksjoner. Og ofte lungebettenelser, falsk krupp, pustestopp, snorking og ørebettenelser. 

Opererte inn øredren når han var 2år, og fjernet falsk mandel (adenoid) i svelget. Så øredren, falsk mandel og mandlene når han var akkurat 3år.

-Vi fikk en helt ny verden! :)

Selve operasjonen ble gjort privat, og var komplikasjonsfritt. Han hadde som forventet vondt, men vi passet på å gi voltaren og paracet konsekvent hver 3.time hele døgnet. (som forordet av lege). Det var litt tøft de første 6-8 dagene, men så over natten dag 11 (det pleier å være en topp dag 9/10 fordi da faller skorpen av) så var det over. 

Og etterpå hadde han "vanlige" forkjølelser, kunne slutte med astma medisin og sov bedre om nettene. 

Absolutt verdt det for vår del. 

Anonymkode: d457f...9d0

Skrevet

Er det stikkpiller de får som smertestillende?

Anonymkode: 747f7...91e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...