Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Oppdaget mugg på soverommet mitt i går. Var så sent at jeg orket ikke å gjøre noe da og la meg heller på stua. Nå straks skal jeg gå og vaske det bort. Skjer hver vinter og jeg passer på å lufte og sånn. Skjer likevel. Har tidligere vasket med klor og skurekrem samt gnidd på eddik for å hindre oppblomstring. Har jo egentlig fungert greit helt til ny vinter. Er nysgjerrig på hvilke råd dere har? Er nederst på veggen ved listen. Anonymkode: a7ada...b81
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Ikke møbler helt inntil veggen. La døren fra rommet til resten av huset stå åpen luft ordentlig ut morgen og kveld. Hvis det ikke er nok i seg selv, bruk en luftavfukter der inne en stund hver dag. Regner med at du har sjekket det strukturelle, drenering, fuktskade i veggen m.m. Hvis det byggtekniske er bra nok men det likevel oppstår mugg så prøv rådene over... Anonymkode: 9b840...116
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Luft godt innimellom, og varm opp rommet innimellom. Ha åpne lufteluker i vindu og på vegg. Ikke ha møbler inntil veggen, og sett ut fuktslukerhttps://www.biltema.no/hjem/rengjoring/fuktslukere/fuktsluker-2000019534 Anonymkode: 2727f...568
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå