Gå til innhold

Uføreforsikring når man er under utredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg kan tegne uføreforsikring nå? 

Jeg utredes for autoimmun sykdom. Har vært to ganger på sykehus og skal nå på CT og undersøkelse i narkose. Kan ikke se for meg å jobbe fullt livet ut om diagnosen blir satt. 

Dumme meg har ikke forsikring, men er det noe vits i å starte dette nå? 

Anonymkode: 48717...c6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du får ikke dekket noe av det du evt er til utredning for allerede så det er ikke vits i. Forsikring er noe man må ta stilling til før man blir syk.

Anonymkode: be0b9...b98

Skrevet

Jeg tviler på om du får forsikring uten store forbehold om sykdommene du utredes for. Du kan jo prøve, men jeg tviler på at du får det.

En forsikring som dekker alle andre ting er jo likevell fornuftig å skaffe seg hvis du kan få det.

Anonymkode: 77941...e07

Skrevet

Nei, ikke noe poeng hvis du blir ufør pga de symptomene du allerede har.

Anonymkode: 65790...f6e

Skrevet

Det er selvsagt for sent nå. Forskring må tegnes mens du er helt frisk, ikke når du mistenker at du er syk.

Anonymkode: f3b25...fe5

Skrevet

Nei, du vil ikke få forsikringspenger for noe du er under utredning for allerede. Det skjønner jo du også. Her er du rett og slett for sent ute. Håper du kan få behandling så du slipper denne problemstillingen.

Anonymkode: becce...b43

Skrevet

Når du tegner en uføreforsikring må du fylle ut et skjema med masse spørsmål om din helse, alt du har oppsøkt lege for siste to år skal med. Du må også skrive under på at forsikringsselskapet kan kontakte alle leger/steder du har vært pga helsen din og stille spørsmål.

Så selvfølgelig får du ingen forsikring når du allerede er under utredning, du vil bli avvist med en gang.

Uføreforsikring må man tegne mens man er frisk, ikke etter at man har blitt syk....

Anonymkode: 7931e...c1c

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som vet om jeg kan tegne uføreforsikring nå? 

Jeg utredes for autoimmun sykdom. Har vært to ganger på sykehus og skal nå på CT og undersøkelse i narkose. Kan ikke se for meg å jobbe fullt livet ut om diagnosen blir satt. 

Dumme meg har ikke forsikring, men er det noe vits i å starte dette nå? 

Nei, det får du ikke!

Akkurat på grunn av at en ikke vet, har mine barn hatt forsikring fra de kunne, rundt 3 mnd gamle.

Har vært litt forskjellig, men er glad vi gjorde det , da minste nå fikk ADHD diagnose, og vi har rett på forsikringspenger . Er endel tusen i året!

Anonymkode: acd21...ec4

Skrevet

Det er for sent nå. 

Anonymkode: 15e91...d4a

Skrevet

Ok. Takk for svar. 

Skrevet

Nei, det er for sent. Jeg har også autoimmune sykdommer, og søkte på ca samme tidspunkt som deg. Det var for sent. Jeg hadde hatt symptomer siden tenårene og fikk diagnose midt i 20-årene. 

Tenkte vel knapt på uføreforsikring før jeg var ferdig utdannet og kjøpte hus, men da var det for sent. Jeg får bare holde ut i jobb så lenge som mulig, og håpe kroppen spiller på lag. 

Anonymkode: a4cf2...4f8

Skrevet

Om det hadde vært mulig, så hadde jo ingen hatt forsikring før de fikk symptomer.

Anonymkode: f4c44...d38

Skrevet

Se og lær, dette er grunnen til at vi skal forsikre barna våre og sørge for at de har en uføreforsikring de kan videreføre uten ny helseasttest når de blir voksne.

Samme skjedde søsteren min, hun hadde rytmeforstyrrelser på hjertet som tenåring og ingen ville forsikre henne da hun ble voksen. Hun endte som delvis ufør uten noen forsikringer.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om det hadde vært mulig, så hadde jo ingen hatt forsikring før de fikk symptomer.

Anonymkode: f4c44...d38

Dette ☝️

I tillegg til egenerklæring er det karantenetid slik at den ikke dekker ting som oppstår innenfor en viss tid etter at forsikringen er tegnet.

Anonymkode: e7e76...6a2

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det får du ikke!

Akkurat på grunn av at en ikke vet, har mine barn hatt forsikring fra de kunne, rundt 3 mnd gamle.

Har vært litt forskjellig, men er glad vi gjorde det , da minste nå fikk ADHD diagnose, og vi har rett på forsikringspenger . Er endel tusen i året!

Anonymkode: acd21...ec4

Hei. Vi har 3 barn og uføreforsikring på alle siden de var babyer. En har barneautisme og en annen Asperger og ADHD. Men visste ikke at vi kunne bruke uføreforsikringen til dette? Må virkelig lese gjennom papirene skjønner jeg.

Anonymkode: 88506...1f1

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Vi har 3 barn og uføreforsikring på alle siden de var babyer. En har barneautisme og en annen Asperger og ADHD. Men visste ikke at vi kunne bruke uføreforsikringen til dette? Må virkelig lese gjennom papirene skjønner jeg.

Anonymkode: 88506...1f1

Du må sette deg inn i vilkårene, for det er ikke alle forsikringer som gir utbetalinger for diagnose, mens andre gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...