Gå til innhold

Vil bli gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

meldte meg inn i denne gruppen fordi jeg ønsker å bli gravid. Er 22 år og har gått på p-piller i ca 6 år. (Sambo. Er 25år.) Sluttet med pillene i slutten av oktober, da jeg om samboer begge ønsker barn. (Skal sies at vi har vært forlovet i 7 år og vi har eget hus :) ) Startet med pillene pga smerter som legen mente var i forbindelse med EL. Har alltid hatt regelmessig mens. 

Den første måneden var jeg «symptom-jeger», og trodde at jeg var gravid, helt til TR dukket opp..skuffelsen var stor, og etter å ha hørt om at flere og flere menn har dårlig sædkvalitet, har jeg blitt bekymret for hvordan dette vil gå. Min mor har også en sykdom som gjorde det vanskelig for henne å bli gravid, men hun mener at jeg ikke har arvet denne siden jeg alltid har hatt regelmessig mens. Men kan hun ta feil? Er livredd for å ikke kunne få barn :( 

Har brukt appen Flo for å følge med syklussen, og tror at den stemmer ganske bra med tanke på EL. Denne måneden har jeg IKKE vært «symptom-jeger», og slappet av og ikke tenkt så mye på det å bli gravid, men vi har hatt jevnlig samleie både før og etter EL og helt fram til IKM. Etter mine beregninger skal TR dukke opp i morgen, men håper selvfølgelig at hun ikke kommer. Tok en graviditetstest på torsdag, som var negativ, men er redd det kanskje var for tidlig. Det uvanlige denne gangen er at jeg den siste uken har vært ekstremt kåt. Har aldri opplevd det før TR. Har ingen andre symptomer. 

Kan noen komme med gode tips og beroligende ord til en håpende som meg? Vet jeg ikke trenger å stresse med å bli gravid enda, siden vi ikke har prøvd så lenge, men blir bekymret alikevel 🤭 

Anonymkode: 8bc6f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble du forlovet som 15 åring ? 

Kan ta en stund etter p-pille slutt, brukte 6 mnd her.. alltid hatt regelmessig mensen.

hvis man stresser veldig med å bli gravid kan det være vanskeligere, er anbefalt å ta folsyre og sånt mens man prøver bli gravid. 

Lurt at begge evt kutter røyken og snusen hvis dere bruker noe av dette. Du burde prøve finne ut når du har EL med sånn EL-test forså ha sex rundt den.

Anonymkode: 656c8...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ble en skrivefeil der! Vi har vært sammen i 7 år, men forlovet i ca 2 år 🤭 ingen av oss snuser/røyker

Anonymkode: 8bc6f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en prøver og sluttet på mini pille for ca 5mnd siden, men enda ingen lykke :( Nå har ikke vi så hyppig samleie da jeg får kraftig uvi og må starte på antibiotika stortsett hver mnd... Har hatt både hyppig vannlating, en falsk svak pos test, kraftig mensenblødninger - men tror alt er stressrelatert... Har brukt masse penger på graviditetstester og tester meg hele tiden i håp om at jeg skal ha en liten spire i magen, men håpet mitt er startet å forsvinne :( Tror beste måten er å ikke planlegge det, bare la være å tenke på det, og skjer det så skjer det.. Tror ikke graviditet er noe man kan planlegge 😕 Har hatt samleie både før mens, etter mens, under mens, og midt i mellom - men det har enda ikke skjedd noe.. Må vel bare slutte å ønske... :( 

Anonymkode: 7a0a0...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper du graviditetstester? Jeg bestilte på billigtester.no. Der koster det 115kr for 10 tester om jeg ikke husker feil...

jeg har enda ikke fått mensen, men etter mye lesing på nett og studering av symptomene jeg har registrert på appen Flo, så tror jeg at jeg kanskje hadde en sen EL. Altså i romjula/rundt nyttår. Hvis dette er tilfelle så skal ikke TR dukke opp før rundt neste uke eller noe sånt...blir spennende å se, men prøver å ikke tenke på det. 

Du må ikke gi opp forsøket! Jeg har troen på at du en dag vil få en ordentlig positiv test! :) har du prøvd å bruke eggløsningstester en måned? Jeg har tenkt å prøve det om TR bestemmer seg for å dukke opp. 

Nå vet ikke jeg hva du gjør for å forhindre UVI, men ei jeg kjenner fikk beskjed fra legen sin om å først gå på do, for så å dusje seg nedentil etter samleie. + at hun fikk beskjed om å drikke tranebærjuice. For alt jeg vet så kan det hende at du gjør dette allerede, men jeg deler det uansett i tilfelle du ikke vet om det :) 

Ta det med ro, slapp av og ikke stress med å bli gravid. En dag sitter den nok :)  lykke til! Krysser fingrene for deg :) 

Anonymkode: 8bc6f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor kjøper du graviditetstester? Jeg bestilte på billigtester.no. Der koster det 115kr for 10 tester om jeg ikke husker feil...

jeg har enda ikke fått mensen, men etter mye lesing på nett og studering av symptomene jeg har registrert på appen Flo, så tror jeg at jeg kanskje hadde en sen EL. Altså i romjula/rundt nyttår. Hvis dette er tilfelle så skal ikke TR dukke opp før rundt neste uke eller noe sånt...blir spennende å se, men prøver å ikke tenke på det. 

Du må ikke gi opp forsøket! Jeg har troen på at du en dag vil få en ordentlig positiv test! :) har du prøvd å bruke eggløsningstester en måned? Jeg har tenkt å prøve det om TR bestemmer seg for å dukke opp. 

Nå vet ikke jeg hva du gjør for å forhindre UVI, men ei jeg kjenner fikk beskjed fra legen sin om å først gå på do, for så å dusje seg nedentil etter samleie. + at hun fikk beskjed om å drikke tranebærjuice. For alt jeg vet så kan det hende at du gjør dette allerede, men jeg deler det uansett i tilfelle du ikke vet om det :) 

Ta det med ro, slapp av og ikke stress med å bli gravid. En dag sitter den nok :)  lykke til! Krysser fingrene for deg :) 

Anonymkode: 8bc6f...d2b

Tusen takk! 
Har kun prøvd å drikke mye vann, sitronvann og appelsinjuice for å få vekk uvi.. Har tenkt litt på å starte på tranebærkapsler, men skal absolutt prøve ut tipset ditt! :D 

Anonymkode: 7a0a0...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremdeles ingen TR. Tok en ny test i dag, siden jeg trodde at TR kanskje skulle komme i dag. Testen var negativ fremdeles. Har ikke hatt mens siden slutten på november, men siden jeg sluttet på p-pillene i oktober så er jeg forberedt på at syklusen kan være litt ustabil. Bør jeg vente lengre å se det an, eller bør jeg ta kontakt med fastlegen min? 

Anonymkode: 8bc6f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 1.02, Anonym bruker skrev:

Fremdeles ingen TR. Tok en ny test i dag, siden jeg trodde at TR kanskje skulle komme i dag. Testen var negativ fremdeles. Har ikke hatt mens siden slutten på november, men siden jeg sluttet på p-pillene i oktober så er jeg forberedt på at syklusen kan være litt ustabil. Bør jeg vente lengre å se det an, eller bør jeg ta kontakt med fastlegen min? 

Anonymkode: 8bc6f...d2b

Hei,

Er i ganske lik situasjon som deg :) Jeg sluttet også på p-pillene, og mens kom ikke til «planlagt tid». Jeg trodde dette indikerte at jeg var gravid. Ettersom testene var negative bestilte jeg time til lege for å måle HCG for sikkerhetsskyld, men før jeg rakk å komme meg dit fikk jeg mensen, og avbestilte derfor timen. Dette var på dag 40 i syklusen min. Neste syklus skjedde det samme, men da kom mens på dag 51(!!). Etter det sank tallet til ca. 30, og nå er jeg på dag 21 i 4. syklus siden p-pille slutt. Derfor vil jeg anbefale deg å vente med å bestille time, og se an til ca. dag 50. Ta tester typ hver 3. dag, så kanskje det plutselig dukker opp noe 🙂  hvis ikke er det viktig å puste med magen og ta seg god tid! Stress fremskynder ikke graviditet dessverre, og det kan ofte ta lang tid! 

Lykke til, håper du har hatt flaks og truffet på første forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på dag 57 i syklusen, men ingen tegn til at TR skal komme. Har som regel merket det på kroppen noen dager før den kommer. Tenker også at om jeg bestiller legetime, så får jer sikkert mensen før legetimen. Det jeg lurer på er hvor lang tid kan det faktisk gå før TR er tilbake? Har aldri opplevd at mensen ikke kommer til rett tid..når MÅ man kontakte lege?

Anonymkode: 8bc6f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...