Gå til innhold

Vannkopper. Når sende i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen fikk de første prikkene på julaften og har hatt mange. Prikkene er fortsatt der, men når kan jeg trygt sende i barnehagen? Hun er ikke syk utenom prikker og de ser alle veldig tørka ut.. Men blir jo litt usikker da, på når hun kan i barnehagen..

Hilsen en litt usikker mamma som er livredd for å gjøre feil.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan gå i barnehagen når alle prikkene har tørket. 

Anonymkode: 96be6...807

Skrevet

Om du er sikker på at ingen av vannkoppene væsker og det ikke kommer nye kan du sende i barnehagen. Tar gjennomsnittelig 7-10 dager fra første utbrudd. Send i bhg om du mener de er tørka, de ansatte vil nok gi deg tilbakemelding om de tenker anderledes om det. 

Anonymkode: bd8b7...360

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kan gå i barnehagen når alle prikkene har tørket. 

Anonymkode: 96be6...807

Takk for svar! Etter hva jeg kan se er alle prikkene tørket, men så blir jeg så ufattelig usikker på om de har tørket nok.. Holder hun hjemme i morgen og ser igjen da

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om du er sikker på at ingen av vannkoppene væsker og det ikke kommer nye kan du sende i barnehagen. Tar gjennomsnittelig 7-10 dager fra første utbrudd. Send i bhg om du mener de er tørka, de ansatte vil nok gi deg tilbakemelding om de tenker anderledes om det. 

Takk for svar! Etter hva jeg kan se væsker ingen og har ikke kommet nye på mange dager. Men venter én ekstra dag i tilfelle og sender hun i barnehagen på torsdag. Heldigvis viser det seg at alle på basen hennes har hatt vannkopper i desember så om hun sendes for tidlig, blir ingen smitta ihvertfall. 

Men er 90% sikker på at alle er tørket!

Skrevet
1 minutt siden, Rabbenreka skrev:

Takk for svar! Etter hva jeg kan se væsker ingen og har ikke kommet nye på mange dager. Men venter én ekstra dag i tilfelle og sender hun i barnehagen på torsdag. Heldigvis viser det seg at alle på basen hennes har hatt vannkopper i desember så om hun sendes for tidlig, blir ingen smitta ihvertfall. 

Men er 90% sikker på at alle er tørket!

Lurt å gi en ekstra dag for å være sikker og gi ekstra hvile, blir jo uansett en myk start med kort uke nå. Vannkopper er noe de aller fleste barn får sine første år i barnehagen, og de takler nogenlunde greit de fleste. 

Skrevet

Det har tatt ca en uke for mine barn. Greit å bli ferdig i julen, da. Vi hadde en runde julen i fjor og neste runde begynte samme dag barnehagen åpnet... 🤣 men da er fire av fire ferdige med vannkoppene! (De to eldste hadde for noen år siden)

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurt å gi en ekstra dag for å være sikker og gi ekstra hvile, blir jo uansett en myk start med kort uke nå. Vannkopper er noe de aller fleste barn får sine første år i barnehagen, og de takler nogenlunde greit de fleste. 

Hun har hatt så mye hvile denne juleferien at jeg tror ikke hun trenger det 😊 Når jeg nå fortalte at andre som hadde hatt vannkopper skulle i barnehagen i morra ville gjerne hun også så de kunne vise hverandre alle prikkene 😂

Skrevet
15 minutter siden, Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ skrev:

Det har tatt ca en uke for mine barn. Greit å bli ferdig i julen, da. Vi hadde en runde julen i fjor og neste runde begynte samme dag barnehagen åpnet... 🤣 men da er fire av fire ferdige med vannkoppene! (De to eldste hadde for noen år siden)

Veldig greit! Har hatt en fin og avslappende jul 😊 venter dog på utbruddet hos lillebror 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...