Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Hadde fest her i går og er overrasket over hvor rause folk er med vertinnegaver. Flere hadde med en gavepose full av ting. F.eks vin, lokal eplejuice, god sjokolade, blomster og marmelade. Veldig hyggelig! Men er det vanlig med så rause vertinnegaver? Anonymkode: 2d582...ab5
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Her jeg bor, så er det vanlig. Anonymkode: e8df0...b61
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Her er det ganske vanlig. Jeg liker det ikke. Jeg får ofte ganske dyre vertinnegaver, men jeg sliter med å få brukt tingene. En del er mer fancy enn godt. Jeg skulle ønske det ikke var nødvendig å ha med gave når man blir invitert til noen. Anonymkode: 0bfd7...9f2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Jeg hadde bare med med en håndsåpe av det litt fancy slaget. Synes det er unødvendig med veldig dyre greier, men kjekt med en liten ting 😊 Anonymkode: 7a02e...70c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 Pleier å ta med en ting. Fex blomsterbukett, vin eller konfekt Anonymkode: 56370...db6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Her er det mest vanlig å ha med seg noe til kaffen. Anonymkode: e65b9...7e3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 Store gaver er ikke vanlige i min omgangskrets, men en liten presang bruker jeg alltid å ta med. Gjerne god te/kaffe eller sjokolade. Avhengig av hvem jeg besøker. Anonymkode: 17e77...ae8
Yellow Brick Road Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 Vertinnegaver er en uting, synes jeg. Spesielt om det blir store greier. Her pleier vi å ha med oss en flaske vin, litt sjokolade eller noe lignende.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #9 Skrevet 1. januar 2019 Blomst. Synes det er en hyggelig ting å gjøre når man blir invitert bort på middag. Anonymkode: 62514...4f5
frk Nilsen Skrevet 1. januar 2019 #10 Skrevet 1. januar 2019 Varierer litt, en god sjokolade, lakris fra Johan Bülow, vin, bobler, blomster...
sug lut Skrevet 1. januar 2019 #11 Skrevet 1. januar 2019 Vin, blomster eller sjokolade her. Jeg synes det er kjempekos.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #12 Skrevet 1. januar 2019 Blomster er veldig hyggelig, men gi potteplante eller ferdig kuttede blomster i vase når du kommer på fest med mange gjester. Det å stå å snitte tredje rose/tulipan buketten mens alle de andre gjestene kommer, som du skal ta i mot, samt at alle vasene mine er fulle av blomster jeg kjøpte inn i forkant er litt kjedelig å bruke tiden på. Får jeg en flott blomst jeg kan sette rett på bordet/vinduskarmen, så er det utrolig hyggelig. Anonymkode: e8df0...b61
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #13 Skrevet 1. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blomster er veldig hyggelig, men gi potteplante eller ferdig kuttede blomster i vase når du kommer på fest med mange gjester. Det å stå å snitte tredje rose/tulipan buketten mens alle de andre gjestene kommer, som du skal ta i mot, samt at alle vasene mine er fulle av blomster jeg kjøpte inn i forkant er litt kjedelig å bruke tiden på. Får jeg en flott blomst jeg kan sette rett på bordet/vinduskarmen, så er det utrolig hyggelig. Anonymkode: e8df0...b61 Blomster bør egentlig leveres på formiddagen, ikke når man kommer som gjest. Anonymkode: 0bfd7...9f2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #14 Skrevet 1. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blomster bør egentlig leveres på formiddagen, ikke når man kommer som gjest. Anonymkode: 0bfd7...9f2 Hvorfor det? Anonymkode: 38781...705
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #15 Skrevet 1. januar 2019 Så de kan snittes og danderes og sette på plass, uten at vertinnen bruker festtiden på dette. Jeg har mang en gang stått og snittet blomster og lett etter vaser mens nye gjester ringer på døren og maten må passes på. Derfor ønsker jeg feks blomster i potter eller ferdig snittet når de leveres på festen. Uansett. Det er alltid hyggelig å motta blomster😊 Anonymkode: e8df0...b61
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #16 Skrevet 1. januar 2019 Vanlig å gi større vertinnegaver på spesielle dager som f.eks nyttårsaften. Da er det litt mere jobb som legges ned i selskapet, og det er ekstra godt å dra bort til andre. Anonymkode: e597a...d41
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 18 hours ago, Anonym bruker said: Hadde fest her i går og er overrasket over hvor rause folk er med vertinnegaver. Flere hadde med en gavepose full av ting. F.eks vin, lokal eplejuice, god sjokolade, blomster og marmelade. Veldig hyggelig! Men er det vanlig med så rause vertinnegaver? Anonymkode: 2d582...ab5 ikke normalt her,men gjør det av og til likevel, enten en vin eller en blomstebukett Anonymkode: 697a4...7a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå