Gå til innhold

be 12 av 32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit eller ikke? er 6 jenter og 6 gutter, er 14 jenter og 18 gutter. blir 7 jenter da ,siden jenta mi er det :) hun fyller 13 idag,men skal ha selskap på lørdagen

Anonymkode: 09cdb...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skal feire på lørdag? Da burde invitasjonene allerede vært levert ut....

Anonymkode: 09a31...f9e

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun skal feire på lørdag? Da burde invitasjonene allerede vært levert ut....

Anonymkode: 09a31...f9e

Hvorfor det?

Svar: Ja, det er selvfølgelig ikke noe i veien for å invitere disse 12.

Anonymkode: 1143c...8c0

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er greit. Da er det bedre å invitere alle jentene. Snakk om å dele klassen i to, de "kule" og de som ikke når opp i gjengen. Så enten bare jentene (alle) eller aller best - klassefest for alle. 

Anonymkode: cadd5...8e0

Skrevet

Nei, det synes jeg i utgangspunktet er en for stor del av gruppen. 1/3 av guttene er kanskje ok, men ikke halvparten av jentene.

Anonymkode: c4c3e...c0e

Skrevet

Jeg synes ikke det er ok, bedre å invitere alle jentene.

Det er mye som skjer i 13-årsalderen. Hormonene raser, noen er kule andre henger etter. Noen har fått kjæreste og andre er fremdeles barn. Viktig tid å investere i klassemiljøet.

Husker vi hadde sånne fester hvor "halve" klassen ble invitert, de som var mest in, synes ikke det var ok sett i ettertid.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er greit i det hele tatt

Anonymkode: 385e3...917

Skrevet

Nei ikke greit

Anonymkode: 01743...dfd

Skrevet

Tommelfingerregelen er; så lenge over halvparten er igjen, er det innafor. 

I ditt tilfelle går det derfor akkurat ifølge "regelen", men eg personleg hadde ikkje godtatt det hos meg. Her er det alle, eller ingen. Syntes det er dumt med denne utvelginga. Viss eg hadde invitert kolleger til fest, hadde eg invitert alle. Blir for dumt å ikkje invitere "Petra", "Per" og "Pål", bare fordi vi ikkje henger så mykje i lag på jobb.

Skrevet

Takk for alle svar

vi levere innbydelsene i postkassene i morgen,

Jeg tenker dette er helt greit da det er mye dritt i denne klassen, og disse 12 har vert venner siden bhg.

Min datter er mye plaget av de jentene som ikke er bedt, så er med en grunn, og vi ba alle til og med når hun var 12,men i år fikk henne velge litt selv.

Vet om flere som har fått velge fra de var 10 år

Skrevet

Ja, 3 dagers varsel bør være tilstrekkelig for de som er interessert i å komme.

Bra du ikke lar beslutningen preges av moralisme.

Anonymkode: 1143c...8c0

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

vi levere innbydelsene i postkassene i morgen,

Jeg tenker dette er helt greit da det er mye dritt i denne klassen, og disse 12 har vert venner siden bhg.

Min datter er mye plaget av de jentene som ikke er bedt, så er med en grunn, og vi ba alle til og med når hun var 12,men i år fikk henne velge litt selv.

Vet om flere som har fått velge fra de var 10 år

Hvorfor spør du om råd her, når du egentlig allerede har bestemt deg😅

Anonymkode: 63a75...380

Skrevet

Min datter har ikke blitt invitert i bursdag siden hun begynte på ungdomsskolen for to pr siden, nettopp på grunn av at mange synes slike invitasjoner er greit. Veldig trist. Det er nok minst like vondt å ikke bli invitert på ungdomsskolen, som på barneskolen. Det er en sår og viktig tid.

Jeg ville bedt alle jentene, men dere gjør sol dere vil. Jeg håper du har kontroll på at ingen alltid faller utenfor.

Anonymkode: fa10e...fde

Skrevet

Når du er 13 så må du faktisk få lov til å endelig feire bursdag med vennene dine, og slippe å ha høye skuldre pga plageånder i selskapet. 

Dessuten inviterer hun godt under halve klassen. Så lenge invitasjonene ikke leveres ut på skolen/klasserommet så er det helt ok. 

Skrevet
15 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Når du er 13 så må du faktisk få lov til å endelig feire bursdag med vennene dine, og slippe å ha høye skuldre pga plageånder i selskapet. 

Dessuten inviterer hun godt under halve klassen. Så lenge invitasjonene ikke leveres ut på skolen/klasserommet så er det helt ok. 

Som om ikke alle vet hvem som blir invitert og ikke uansett. 

Anonymkode: fa10e...fde

Skrevet

Tenker de som svarer i slike tråder at dette er ok, er de som selv hadde det greit på skolen. Ikke at de nødvendigvis var av de mest populære, men at de hadde sine venner og hadde det greit.

På andre siden har vi de som selv har opplevd å være på utsiden, eller som på nært hold har sett egne eller andres barn som har vært det. Og hvordan det har påvirket dem, hvor lite som skal til før man føler seg utenfor.

Så HI, det det koker ned til er nok hvor empatisk man ønsker å være. Det er nok hevet over enhver tvil at en slik ekskludering vil såre noen, men du må nesten velge hva du ønsker å ta mest hensyn til: din datters ønsker eller at alle skal inkluderes (et valg som igjen vil påvirke klassemiljøet).

Anonymkode: 9ee73...85e

Skrevet

Takk for svar

levere ut idag, til de 12 hun har lyst og be. Ja synes det er greit med 12 av 32, og hun er lang fra den mest populære, er heller disse 13 som er mest upopulære i klassen.

Takk for alle svar :)

trenger jo ikke mer svar nå

Skrevet
1 hour ago, frk Nilsen said:

enig i denne :) takk for kommentaren

og selvsagt levere vi privat ikke på skolen

Skrevet

Jeg ble alltid så glad hver gang det var noe alle ble bedt til, for da fikk jeg komme også. De gangene bare noe ble bedt var jeg aldri en av de utvalgte. Var ingenting i veien med meg og jeg var aldri slem, jeg var bare ikke blant de søteste og de med fine klær.

Så selv om antallet var innenfor er det alltid en og annen som havner utenfor, det er ikke gøy å være den.

Anonymkode: 3f3d5...e8a

Skrevet

Jeg var også en som ikke ble bedt i så mange bursdager og jeg fikk selv velge hvem jeg ville ha i mine bursdager. 

For min del har jeg aldri kjent noe stort savn etter invitasjoner fra de som ikke inviterte. Hadde ikke noe behov for å feire og gi gave til de som daglig såret meg. Ikke ville jeg ha de i mine bursdager heller. Jeg var venn med flere «tapere» og vi hadde det nok mye mer morsomt og koselig med bursdager blottet for blikk og «hviskende» kommentarer. 

Anonymkode: a1aaa...897

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...